تسلا برای اولین بار شبکه سوپرشارژر خود را به روی سایر خودروهای الکتریکی باز می کند – TechCrunch

تسلا در حال اجرای یک برنامه آزمایشی در هلند است که برای اولین بار 10 مکان سوپرشارژر را به روی خودروهای الکتریکی غیر تسلا باز می کند.

رانندگان غیر تسلا که می‌خواهند از مکان سوپرشارژر استفاده کنند، ابتدا باید برنامه تسلا را دانلود کرده و یک حساب کاربری در شرکت ایجاد کنند. بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت هلندی تسلا، از آنجا، آنها می‌توانند «Charge Your Non-Tesla» را انتخاب کنند، مکان را جستجو کنند، یک روش پرداخت اضافه کنند و شروع به شارژ کنند.

رانندگانی که از خودروهای الکتریکی غیر تسلا استفاده می‌کنند، تجربه شارژ کاملاً یکپارچه را نخواهند داشت. در حالی که کاربران تسلا می توانند به سادگی وصل و خارج شوند، این درایورها باید در برنامه مشخص کنند که چه زمانی جلسه شارژ را شروع و متوقف کنند. و در حالی که قیمت برق برای دارندگان تسلا یکسان خواهد ماند، غیر تسلا هزینه های اضافی را متحمل خواهد شد، از جمله هزینه هایی که “مرتبط با شارژ تعداد زیادی از خودروهای مختلف و ایجاد مکان مناسب برای خودروهای برندهای دیگر” است. گفت.

فقط خودروهای برقی با اتصال استاندارد CCS واجد شرایط شرکت در آزمایش خواهند بود. اینجا در ایالات متحده، سوپرشارژرهای تسلا از کانکتور اختصاصی استفاده می‌کنند، اما ماسک در تماس با درآمد سه ماهه دوم در ماه ژوئیه نشان داد که در صورت باز شدن شبکه در ایالات متحده، یک آداپتور می‌تواند در مکان‌های شارژ این شرکت در آمریکای شمالی فروخته یا عرضه شود. این شرکت می تواند قیمت گذاری پویا را در دوره های شلوغ اعمال کند.

این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرد که خلبان به تسلا اجازه می‌دهد «تجربه کسب کند، جریان بارگذاری‌ها را نظارت کند و بازخورد کاربران را جمع‌آوری کند». تسلا رانندگان خود را تشویق می کند تا به استفاده از 10 مکان به طور معمول ادامه دهند تا مطمئن شود که اطلاعات خوبی در مورد تأثیر کاربران پرچمدار خود دریافت می کند. در مورد خودروهای غیر تسلا که کندتر از خودروهای تسلا شارژ می شوند، خلبان احتمالا تاثیر زمان شارژ کندتر را بر سایر کاربران نیز اندازه گیری خواهد کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت مدت‌هاست که گفته است چنین برنامه‌ای که شرکت آن را “پایلوت سوپرشارژر غیر تسلا” می‌نامد، ممکن است در نهایت معرفی شود. او در ماه ژوئیه تایید کرد که این شبکه تا پایان سال جاری برای غیر تسلاها باز خواهد شد و به نظر می رسد این آزمایشی تازه شروع است. این شرکت در وب سایت خود گفت که در آینده نزدیک کشورهای دیگری را به برنامه اضافه خواهد کرد.

شبکه سوپرشارژر تسلا شامل بیش از 25000 شارژر سریع است که تا کنون بزرگترین شبکه متعلق به یک خودروساز در جهان است.

تسلا گفت: “جاه طلبی ما همیشه این بوده است که شبکه سوپرشارژر را به روی خودروهای الکتریکی غیر تسلا باز کنیم تا رانندگان بیشتری را تشویق کنیم تا به رانندگی الکتریکی روی بیاورند.”

در طی تماس با درآمد ماه جولای، اندرو باگلینو، معاون ارشد مهندسی نیرو و انرژی تسلا، اظهار داشت که باز کردن شبکه سوپرشارژر به غیر تسلاها می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های برق کلی شود.

او گفت: «افزایش استفاده از شبکه در واقع هزینه‌های ما را کاهش می‌دهد، که به ما امکان می‌دهد تا قیمت‌های شارژ را برای مشتریان خود کاهش دهیم و شبکه را سودآورتر کنیم، به ما امکان می‌دهد شبکه را سریع‌تر رشد کنیم.» و مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، همانطور که ایلان اشاره کرد، ما به گسترش شدید ظرفیت شبکه، افزایش سرعت شارژ، بهبود ابزارهای برنامه‌ریزی سفر برای محافظت در برابر ازدحام سایت با استفاده از قیمت‌گذاری پویا ادامه خواهیم داد.