تسلا فقط برای باتری های برقی مدل استاندارد-TechCrunch از باتری های مبتنی بر آهن استفاده خواهد کرد

تسلا روز چهارشنبه گفت که از باتری های مبتنی بر آهن برای مدلهای استاندارد مدل 3 و مدل Y خود در بازارهای جهانی استفاده خواهد کرد. این به روزرسانی ، که در گزارش درآمد سه ماهه سوم این شرکت ارائه شده است ، نکاتی را تأیید می کند که ایلان ماسک ، مدیرعامل تسلا ، ماه هاست در مورد نقش رو به رشد ارزان تر مواد شیمیایی باتری در خط تولید این شرکت نادیده گرفته است.

باتری های لیتیوم-آهن فسفات (LFP) از یک باتری قدیمی تر و ارزان تر استفاده می کنند و در چین محبوب هستند. در خارج از چین ، باتری های EV عمدتا بر پایه نیکل هستند-یا نیکل-منگنز-کبالت یا نیکل-کبالت-آلومینیوم. اما فراتر از صرفه جویی در هزینه ، سلول های باتری LFP جذاب هستند زیرا به مواد اولیه بسیار کمیاب مانند کبالت و نیکل وابسته نیستند. به طور خاص ، مدیر مالی تسلا Zach Kirkhorn در تماس تلفنی با سرمایه گذاران در روز چهارشنبه تأیید کرد که این شرکت تاثیرات قیمتی بر نیکل و آلومینیوم داشته است.

یکی از دلایل عمده اینکه چرا باتری های LFP در خارج از چین زیاد دیده نمی شوند مربوط به مجموعه ای از اختراعات کلیدی LFP است که به کشور اجازه می دهد بر بازار LFP تسلط داشته باشد.

اما این حق ثبت اختراع به زودی منقضی می شود و به نظر می رسد تسلا توجه خود را به این بازه زمانی معطوف کرده است ، به طوری که مدیران پیشنهاد می کنند این شرکت قصد دارد تولید باتری LFP را به همان مکانهایی که خودروهای خود را تولید می کند ، برساند.

درو باگلینو ، SVP از نیرو و مهندسی انرژی در تسلا ، به سرمایه گذاران گفت: “هدف ما بومی سازی تمام قسمت های اصلی خودروهای موجود در قاره – حداقل قاره ، اگر نه نزدیکتر به محل تولید خودروها”. “هدف ما این است. ما در حال کار داخلی با تامین کنندگان خود برای دستیابی به این هدف هستیم ، و نه تنها در سطح مونتاژ انتهایی ، بلکه تا آنجا که ممکن است. “

این شرکت همچنین یک به روزرسانی بسیار مختصر و کمی محافظت کننده در مورد باتری 4680 خود ، یک طرح سلول سفارشی که در خانه ایجاد کرد ، ارائه کرد. تسلا گفته است که باتری 4680 می تواند چگالی انرژی و برد بیشتری داشته باشد. باگلینو گفت 4680 در راه تحویل خودروها در ابتدای سال آینده است و آزمایشات ساختاری و اعتبارسنجی همه آنها طبق برنامه انجام شده است. باگلینو افزود: “در حالی که شرکت از جدول زمانی راضی است ،” این معماری جدید است و هنوز ناشناخته ها ممکن است وجود داشته باشند. “

وی افزود: “از نظر سلول ، ما با بلوغ طراحی و آمادگی تولید مطابقت داریم با جدول زمانی که من ذکر کردم.”