تظاهرات کارگران DoorDash در خارج از خانه مدیرعامل تونی خو خواستار پرداخت بهتر ، شفافیت نکته و حفاظت شخصی – TechCrunch

کارگران DoorDash کالیفرنیا روز پنجشنبه در خارج از منزل مدیرعامل DoorDash تونی خو اعتراض کردند ، که به موجب حکم اخیر قاضی دادگاه عالی کالیفرنیا ، پیشنهاد 22 را مغایر با قانون اساسی دانست. پروپ 22 که در نوامبر گذشته در کالیفرنیا تصویب شد ، به شرکت های مبتنی بر برنامه مانند DoorDash ، Uber و Lyft اجازه می دهد تا کارگران را بعنوان پیمانکار مستقل طبقه بندی کنند تا کارمند.

گروهی متشکل از حدود 50 نفر از کارگران DoorDash که وابسته به گروه های حمایتی We Drive Progress و Gig Workers Rising هستند ، به سبک کاروان به جلوی خانه ژو در محله ارتفاعات اقیانوس آرام در سانفرانسیسکو رفتند. آنها از DoorDash خواستند تا شفافیت نکات و 120 درصد حداقل دستمزد یا حدود 17 دلار در ساعت را ارائه دهد. غیرفعال سازی های ناعادلانه را متوقف کرده و تجهیزات محافظ شخصی رایگان و همچنین پرداخت مناسب برای ضدعفونی کردن ماشین و تجهیزات را ارائه دهید.

سخنگوی DoorDash به TechCrunch گفت: “نگرانی ها و بازخورد های ناگهانی همیشه برای ما مهم است و ما همچنان به شنیدن صدای آنها و مشارکت مستقیم جامعه خود ادامه خواهیم داد.” “با این حال ، ما می دانیم که شرکت کنندگان امروز در مورد 91 of Dashers کالیفرنیا که می خواهند پیمانکار مستقل باقی بمانند یا میلیون ها رای دهنده کالیفرنیایی که به طور گسترده از پیشنهاد 22 حمایت کردند ، صحبت نمی کنند. واقعیت این است که تصویب پروپ 22 در قانون بسیاری از موارد را مورد بررسی قرار داده است. نگرانی هایی که امروزه از طریق مزایا و حمایت های تاریخی آن مطرح شده است: کارگران 120 درصد از حداقل دستمزد محلی خود را در هر ساعت فعال علاوه بر 100 درصد راهنمایی های خود دریافت می کنند ، PPP رایگان دریافت می کنند و از دسترسی به بودجه مراقبت های بهداشتی برخوردار می شوند. ”

رانندگان DoorDash می گویند که برای زمان “فعال بودن” حقوق می گیرند رانندگی فعال یا برای برداشتن غذا و رها کردن آن ، به جای زمانی که آنلاین هستند و منتظر برگزاری کنگره ها هستند ، منجر به دستمزد ناکافی می شود. آنها همچنین می گویند بسیاری از دستمزد زندگی آنها از نکات ناشی می شود ، که باید یک امتیاز اضافی باشد ، اما در نهایت به تأمین هزینه های زندگی بر اساس ساختار دستمزد DoorDash کمک می کند. پروپ 22 همچنین به معنای بازپرداخت 30 سنت در هر مایل درگیر است ، که رانندگان می گویند “اگر واقعیت داشته باشد عالی خواهد بود.” DoorDash به پیگیری های مربوط به ساختار دستمزد خود و یا ادعاهایی که توسط خطوط مشروط مبنی بر اینکه به آنها PPP رایگان داده نشده است ، پاسخ نداد.

راندو گانت ، یک کارگر کنسرت که دو سال و نیم در DoorDash کار می کند و همچنین برای گذراندن اوبر و Lyft رانندگی می کند ، می گوید که حقوق اولیه وی از DoorDash اغلب به 3 دلار در ساعت می رسد و حدود 40 تا 60 درصد از پول او از نکات دریافت می شود. اگرچه این مدل شبیه صنعت رستوران در ایالات متحده است ، که می تواند برای سرورها و متصدیان بار سودآور باشد ، اما برای راننده تحویل کالا ، این یک راه غیرقابل دوام برای امرار معاش است زیرا فرهنگ نوت بوک تقریباً قوی نیست.

گانت در گفتگو با TechCrunch با اشاره به هزینه های مالکیت ، نگهداری ، پارکینگ و سوخت رسانی به وسیله نقلیه به عنوان بالقوه فلج کننده گفت: “DoorDash بسیار کم هزینه می پردازد زیرا آنها می خواهند آن را برای مشتری مقرون به صرفه کنند ، اما من برای راننده می گویم که مقرون به صرفه نیست.” “هفته گذشته ، من 30 ساعت رانندگی کردم و 405 دلار درآمد داشتم. این 13.50 دلار در ساعت است که کمتر از حداقل دستمزد است. “

گانت گفت رانندگان برای رانندگی در شرایط ناامن نیز باید با فشار روبرو شوند و ما می توانیم به تصاویر رانندگان تحویل دهنده در شهر نیویورک در طول طوفان ایدا به عنوان نمونه ای از شرایطی که رانندگان مجبور به پذیرش آنها هستند نگاه کنیم. در طول دو سال گذشته ، رانندگان DoorDash نیز کارگران اصلی تلقی می شوند ، که در معرض خطر سلامتی خود با بسیاری از مردم در طول یک بیماری همه گیر تعامل کرده و خدمات ارائه می دهند.

کارگران Gig Rising می گویند که کارگران DoorDash “از حمایت ایمنی کمی برخوردار بوده اند” و برخی از کارگران گزارش می دهند “برای تمیز کردن/ضدعفونی کردن تجهیزات و وسایل محافظ شخصی که برای حفظ خود و مشتریان خود استفاده می کنند ، حداقل 80 سنت در روز حقوق دریافت می کنند.”

سخنگوی Gig Workers Rising به TechCrunch گفت: “در حال حاضر کارهای گیگ قابل انعطاف نیست.” “کارگران در شرایطی هستند که تقاضا وجود دارد. اگر آنها کارمند بودند ، کار تغییر می کرد زیرا آنها می دانستند که از مراقبت های بهداشتی برخوردارند و می توانند یک روز مرخصی بیمار بگیرند. “

از آنجا که طرفدار 22 مغایر با قانون اساسی شناخته شد ، سخنگو به گفته حقوق نباید این عملیات را انجام دهد.

وی گفت: “شرکت های بزرگ هر روز با انتخاب عدم رعایت آن قانون آن را نقض می کنند.”

از نظر گانت ، او لزوماً نمی خواهد کارمند باشد ، او فقط می خواهد مطمئن شود که آنچه او سزاوار آن است دریافت می کند.

او گفت: “که حداقل دستمزد نیست.” “حداقل دستمزد نیز غیرقابل قبول است. هزینه انجام این کار ، خطر ، دستمزد حداقل را غیرقابل قبول می کند. و در واقع ، آنها فقط گاهی اوقات حداقل دستمزد را قبل از مالیات به شما می دهند. بعد از مالیات قطعا درآمد کمتری خواهید داشت. “

TechCrunch به داشبوردهای کارگران DoorDash دسترسی پیدا کرد که حقوق آنها را تجزیه می کند. در هفته 12 ژوئیه تا 19 ژوئیه ، به 53 نفر از محموله ها 574.21 دلار پرداخت شد که 274 دلار آن از نکات مشتری بود. “زمان فعال” او 14 ساعت و 21 دقیقه بود ، و “زمان خط” او ، یا هنگامی که روی برنامه منتظر بود تا منتظر اجرای برنامه ها و تحویل ها باشد ، حدود 30 ساعت بود.

“درآمد تضمینی” dasher از DoorDash در هفته 300.21 دلار بود. (DoorDash به شفاف سازی نحوه محاسبه درآمد هفتگی تضمینی یا بر اساس آن پاسخ نداد ، اما در یک پست در سایت شرکت آمده است که درآمد تضمینی مشوق هایی برای گروه های مشکوک در مناطق خاص است.) دستمزد پایه وی حدود 257.62 دلار بود. ، اما DoorDash 42.59 دلار دیگر برای تنظیم درآمد تضمینی اضافه کرد. اگر مبلغ پرداختی DoorDash را بر تعداد ساعت های “زمان فعال” تقسیم کنیم ، کارگر حدود 21 دلار در ساعت دستمزد دریافت می کند. اگر آن را بر “زمان خط تیره” تقسیم کنیم ، بیشتر به 10 دلار در ساعت می رسد.

باز هم ، این قبل از مالیات است. معمولاً به پیمانکاران مستقل توصیه می شود حدود 30 درصد از حقوق خود را کنار بگذارند زیرا باید مالیات بر مشاغل خود را بپردازند که 15.3 درصد از درآمد مشمول مالیات است ، مالیات بر درآمد فدرال که بسته به گروه مالیاتی متفاوت است و مالیات بر درآمد بالقوه ایالت. پس از کسر مالیات ، کل دستمزد این ماشین لباسشویی برای 30 ساعت کار ، با احتساب 274 دلار پاداش ، حدود 402 دلار خواهد بود که به 13.40 دلار در ساعت می رسد.

نکاتی که در اعتراض روز پنجشنبه نگران کننده بود زیرا رانندگان خواستار شفافیت شدند. گانت می گوید داشترها می توانند مقدار تجمعی درآمد نکات را در هفته و همچنین میزان دریافتی از هر سفارش دریافت کنند ، اما آنها به مبلغی که دریافت می کنند اعتقاد ندارند که در واقع مبلغی است که مشتریان به آنها واریز می کنند.

گانت و رانندگان دیگر فقط پارانوئید نیستند. نوامبر گذشته، DoorDash با پرداخت 2.5 میلیون دلار موافقت کرد برای حل و فصل دعوایی که ادعا می کند شرکت راهنمایی رانندگان را به سرقت برده و به مشتریان اجازه می دهد فکر کنند که پول نقد آنها در واقع به رانندگان می رسد. این شکایت ، توسط کارل راسین ، دادستان کل واشنگتن ، مطرح شده است و ادعا می کند که DoorDash حقوق رانندگان را برای هر شغل به میزان هر گونه امتیاز کاهش می دهد.

یکی از فریادهای اعتراضی اعتراض آمیز این بود که شو “ثروت را تقسیم کند”. در سال 2020 ، مدیر عامل شرکت بود گزارش شده پردرآمدترین مدیرعامل مندر منطقه خلیج ، درآمد کلی 413.67 میلیون دلار را شامل می شود که شامل حقوق و حق بیمه سهام است. در سه ماهه دوم ، DoorDash دید a سود 113 میلیون دلاری برای EBITDA تعدیل شد، اما در کل با ضرر خالص 102 میلیون دلار بی سود بود.

گانت می گوید: “همه ما برای پول کار می کنیم و نحوه توزیع این پول هنگام دریافت درآمد آنها به شما می گوید که چه کسی اهمیت دارد و چه کسی مهم نیست.” “این نشانه واضح این است که چه کسی مهم است ، چه کسی دارای ارزش است. اگر آنها به شما پول نمی دهند ، برای شما ارزشی قائل نیستند. “