تعمیرات اساسی Plaid SDK Link را با سادگی در ذهن انجام می دهد – TechCrunch

از سال 2015 ، Plaid به توسعه دهندگان کمک می کند تا کاربران را با استفاده از SDK (کیت توسعه نرم افزار) به نام Plaid Link به اطلاعات بانکی متصل کنند. همانطور که Plaid در اسناد SDK خود توضیح می دهد ، “SDK Link Plaid راهی سریع و مطمئن برای پیوند دادن حساب های بانکی به Plaid در برنامه شما است.” تا همین اواخر ، نکته مهم این بود که هر بار که توسعه دهندگان برنامه خود را به روز می کردند ، مجبور بودند تغییرات خود را به صورت دستی در همه سیستم عامل های خود ، اعم از Android ، iOS یا وب اعمال کنند.

سال گذشته ، این شرکت تصمیم گرفت که راهی بهتر و کاربرپسندتر داشته باشد و شروع به انتشار نسخه بازسازی شده SDK به بخش هایی از پایگاه کاربر خود در ماه فوریه کرد ، که توسعه دهندگان را قادر می سازد یکبار به روز کرده و آن را در انواع مختلف اعمال کنند. پشتیبانی از سیستم عامل های توسعه برنامه

این رویکرد آهسته ای را در پیش گرفت زیرا حتی اگر این تغییرات برای بهبود تجربه توسعه دهندگان طراحی شده بودند ، اما به اندازه کافی قابل توجه بودند که می خواستند مطمئن شوند که قبل از اینکه آنها را به کل کاربران ارائه دهند ، چیزی را خراب نمی کنند. این نوع انتشار نورد در بین توسعه دهندگان رایج است ، به ویژه هنگامی که آنها تغییرات اساسی را ایجاد کرده اند.

حتی در حالی که این تعمیرات اساسی SDK در حال انجام بود ، این شرکت با چالش های دیگری روبرو شد. در ژانویه 2020 ، پلید اعلام کرد که توسط ویزا به مبلغ 5.3 میلیارد دلار خریداری شده است ، اما این معامله با مشکلات نظارتی غیرقابل حل مواجه شد و سرانجام در ابتدای امسال لغو شد.

امروز ، در حالی که این شرکت در صدد توزیع 100 درصدی پیل لینک به روز شده است ، ما با ویل کیفر ، مهندس اصلی و سرپرست معماری در شرکت صحبت کردیم تا در مورد اینکه چرا تیم وی اقدام به بازنگری در SDK کرده است و استارتاپ ها از سفر Plaid چه چیزی می توانند بیاموزند صحبت کنند. به

ایجاد یک گردش کار ساده تر

کیفر می گوید هدف ساده سازی تعاملات توسعه دهندگان بود تا بتوانند از مزایای به روز رسانی SDK در عین ساده سازی به روزرسانی برنامه ها بر اساس Plaid Link استفاده کنند. این شامل SDK های ساخته شده برای هر محیط – iOS ، Android یا وب – و ترکیب آنها در یک پورتال واحد بود.

این نه تنها به کاربران توسعه دهنده کمک نمی کند – بلکه زندگی را برای Plaid آسان تر می کند ، که دیگر مجبور نیست سه مجموعه ابزار جداگانه را به روز کند. “مشکل این بود که ما این سه SDK را داشتیم و آنها تمام منطق آنها را داشتند [three] جریان های کاربر بنابراین هر زمان که می خواستیم آن را ویرایش کنیم ، تنظیم کنیم یا چیز جدیدی ایجاد کنیم که لازم بود ، مانند مشتریانمان ، آن را به روز کنیم [across all three SDKs]کیفر توضیح داد.

این شرکت می خواست آن را برای خود و کاربران تغییر دهد. اثر خالص آن برداشتن هرگونه بار از کاربر و دنبال کردن یک جریان کاری معین بود که هر زمان که لازم بود اجرا می شد. اگر توسعه دهنده iOS بودید ، بدون نیاز به صراحت SDK iOS ، مطمئن شوید که به روز بوده است و سپس برنامه اتصال به Plaid Link را به روز می کنید ، به طور خودکار شما را در جریان کار قرار می دهد.

همانطور که کیفر گفت ، انتقال این عملیات به عقب به این شکل چندان غیرعادی نبود. این چیزی است که فیس بوک ، یوتیوب و اینستاگرام مدتی است انجام می دهند ، اما تفاوت در اینجا این بود که از یک ساختار داده جدید استفاده می کرد ، که به یک پایگاه داده گراف در پشت صفحه متصل بود که گردش کار صحیح را ایجاد می کرد.

و از آنجا که به این ترتیب تغییر کرده است ، Plaid می تواند SDK را بدون نیاز کاربر به بارگیری SDK جدید برای استفاده از هر تغییر ، به روز کند و تجربه کاربر را بسیار ساده کرده و آن را به آنچه “جریان کاربر به عنوان یک سرویس” می نامد ، تغییر دهد.

“SDK ما برای همه این مشتریان فقط این پورت کوچک است که به عنوان یک سرویس به کاربر ما وارد می شود ، بنابراین آنها مجبور نیستند آن را به روز کنند [manually.] آنها می توانند برنامه خود را داشته باشند و می توانند کارهای خود را انجام دهند و ما می توانیم به طور مداوم تجربه را بدون مجبور کردن همه به روز رسانی تجدید نظر کنیم [the SDK] هر زمان.”

همه اش را بگذار کنار هم

کیفر یک مثال ارائه داد: بگویید که یک برنامه پرداخت مانند Venmo دارید و Plaid عملکرد جستجو در SDK را بهبود می بخشد. پیش از این ، شما باید SDK را بارگیری کنید ، سپس آن را به روز کنید و برنامه خود را مجدداً کامپایل کنید تا به ویژگی جستجوی جدید دسترسی پیدا کنید.

“بگویید ما راهی برای بهبود جستجو پیدا می کنیم … وقتی کسی حساب خود را متصل می کند ، ما می توانیم آن تغییر را در پشت ما اجرا کنیم ، و شما صبح از Venmo استفاده می کنید … و اکنون شما یک تجربه جستجوی بهتر دارید. بنابراین در واقع هیچ دخالتی از طرف کاربر یا توسعه دهنده وجود ندارد و SDK فقط یک پورتال کوچک است [suddenly] به ما متصل می شود [improved] جستجو کردن [tool]،” او گفت.

گذشته از مزایای کاملاً عملی این رویکرد جدید برای Plaid و توسعه دهندگان ، زاویه داده نیز در اینجا وجود دارد زیرا Plaid می تواند آنچه در این تجربه کاربری اتفاق می افتد را در همه مشتریان خود مشاهده کند. “ما همه داده هایی را داریم که باید بدانیم مشتری خاصی خوب تبدیل نمی شود یا SDK ما را به درستی ادغام نکرده است یا شاید بتوان پیشرفت هایی را برای این مشتری خاص انجام داد. [based on this data]. »

پلید این کار را با افزودن هشدارهایی بر اساس مشتری یا محصولاتی که از آنها استفاده می کند ، یک قدم جلوتر برد. “ما همه این هشدارها را در حال حاضر داریم و می توانیم داده های آنچه در این جریانها اتفاق می افتد را برش داده و برش دهیم و در انجام اصلاحات برای مشتریان یا یافتن مواردی که قبلاً اشتباه شده است بدون نیاز به اطلاع مشتریان ، پیشگیرانه تر عمل کنیم. ،” او گفت.

یکی از مزایای همه این موارد ، و درسی که سایر استارتاپ ها می توانند از این تجربه بگیرند ، این است که حتی اگر آنها آن را به آرامی منتشر کردند ، این رویکرد پلتفرمی بازسازی شده اساساً به شرکت راهی می دهد تا خدمات دیگری را در آینده ارائه دهد.

موج بعدی مجموعه ای از محصولاتی که قرار است در سال 2022 عرضه کنیم ، اساساً همه بر این اساس ساخته شده اند. بنابراین پلت فرم [has been] انجام می شود ، حتی اگر به آرامی به 100٪ نزدیک می شویم ، و این بدان معناست که تمام ویژگی های جدیدی که تیم های ما در حال توسعه آن هستند به طور کامل بر این اساس ساخته شده است [new platform]کیفر گفت.