تلاش SpaceX را تماشا کنید که برای اولین بار با یک Starship کاملاً انباشته پرواز می کند

طی چند ساعت کوتاه، اسپیس ایکس تلاش خواهد کرد تا سیستم پرتاب استارشیپ کاملا یکپارچه خود را برای اولین بار از پایگاه عظیم این شرکت در سواحل جنوب شرقی تگزاس به پرواز درآورد.

در حالی که اسپیس ایکس تعدادی آزمایش زیر مداری مرحله فوقانی استارشیپ را از پایگاه خود در تگزاس انجام داده است، این اولین باری است که یک Starship کاملاً یکپارچه و تقویت کننده Super Heavy با هم پرواز می کنند. سیستم پرتاب قابل استفاده مجدد، که قدرتمندترین موشکی است که تا به حال ساخته شده است، برای حمل حجم عظیمی از جرم به مدار، ماه و حتی مریخ طراحی شده است.

استارشیپ که تقریباً 394 فوت ارتفاع دارد، از 33 موتور رپتور برای تولید 16.7 میلیون پوند نیروی رانش در هنگام بلند شدن استفاده خواهد کرد. کل پرواز آزمایشی حدود 90 دقیقه طول می‌کشد، و هم تقویت‌کننده و هم مرحله فوقانی در یک سقوط اقیانوس به زمین بازمی‌گردند. اسپیس ایکس در حال برنامه ریزی برای بازیابی هیچ یک از مراحل نیست.

اسپیس ایکس قبلاً میلیاردها قرارداد برای سیستم استارشیپ و تعدادی از مأموریت‌های خصوصی پرواز فضایی انسانی جمع آوری کرده است. یکی از مهمترین آنها قرارداد 2.9 میلیارد دلاری ناسا با سیستم فرود انسانی است که در آن Starship برای فرود انسان بر روی ماه مجددا ساخته می شود. ابتکاراتی مانند dearMOON به ریاست میلیاردر ژاپنی یوساکو مائزاوا نیز از Starship برای اعزام 9 خدمه به یک ماموریت ماه استفاده خواهد کرد.

پنجره راه اندازی در ساعت 8:00 صبح به وقت شرقی باز می شود و به مدت 150 دقیقه ادامه خواهد داشت. اگر SpaceX مجبور شود پرتاب را پاک کند، در طول هفته و آخر هفته فرصت‌های پشتیبان خواهند داشت.

همانطور که ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس می گوید در یک توییت در مورد آزمایش پرواز در ماه فوریه: “موفقیت قطعی نیست، اما هیجان تضمین شده است!”