توصیه جراح عمومی در مورد خطرات استفاده از رسانه های اجتماعی جوانان می تواند گفتگو را تغییر دهد

هشدار سلامت عمومی جدید این هفته از سوی جراح عمومی ایالات متحده نگرانی‌هایی را بررسی می‌کند که استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان خطرات جدی ایجاد می‌کند که علم تازه شروع به درک آن کرده است.

“… مجموعه شواهد فعلی نشان می‌دهد که اگرچه رسانه‌های اجتماعی ممکن است برای برخی از کودکان و نوجوانان فواید داشته باشند، اما شاخص‌های زیادی وجود دارد که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند خطر عمیقی برای آسیب رساندن به سلامت روان و رفاه کودکان و نوجوانان داشته باشند.” دکتر ویوک مورتی، جراح عمومی ایالات متحده در این توصیه نامه نوشت. در حال حاضر، ما هنوز شواهد کافی برای تعیین اینکه آیا رسانه های اجتماعی به اندازه کافی برای کودکان و نوجوانان ایمن هستند، نداریم.

این توصیه، تأثیرات مثبت استفاده از رسانه‌های اجتماعی جوانان را تأیید می‌کند، و خاطرنشان می‌کند که پلتفرم‌های اجتماعی، جوانان را با دیگرانی که علایق و هویت‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند، مرتبط می‌سازد و در عین حال بیان خود را تقویت می‌کند. این نکات مثبت در این مرحله به خوبی بررسی شده و اساساً در همه جا وجود دارد، اما اثرات منفی پنهان تر و بالقوه پایدار رسانه های اجتماعی بر جوانان بسیار کمتر مورد بررسی قرار می گیرند.

این توصیه هشدار می‌دهد: «تقریباً هر نوجوان در آمریکا از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند، و با این حال ما شواهد کافی برای این نتیجه‌گیری نداریم که به اندازه کافی برای آنها ایمن است». “فرزندان ما در یک آزمایش چندین دهه شرکت کننده ناآگاه شده اند.”

مانند بسیاری از پدیده‌هایی که خارج از صحنه فناوری رشد کردند، رسانه‌های اجتماعی در واقع به سرعت حرکت کردند و در طول دهه گذشته همه چیز را شکستند و تغییر کردند و رفتار اجتماعی و مغز انسان را در این فرآیند تغییر دادند. در حالی که مغز بزرگسالان به اندازه کافی برای مقابله با این تغییرات مستقر است، این گزارش و سایر گزارش‌ها این هشدار را ایجاد می‌کنند که کودکان و نوجوانان اکنون مرتباً در معرض نیروهایی هستند که می‌توانند اثرات منفی پایداری بر مغز و رفتار داشته باشند.

مورتی نوشت: «نوجوانان 10 تا 19 ساله دوره بسیار حساسی از رشد مغز را سپری می‌کنند. در اوایل نوجوانی، زمانی که هویت و احساس ارزشمندی در حال شکل گیری است، رشد مغز به ویژه در معرض فشارهای اجتماعی، نظرات همسالان و مقایسه با همسالان است.

مطالعه اخیر محققان دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل از مغز دانش‌آموزان راهنمایی تصویربرداری کرد و دریافت که تعداد دفعات بررسی برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی (فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت) با تغییرات آمیگدال مرتبط است که بر روی حساسیت مداوم نسبت به پاداش‌ها و پاداش‌ها نقش دارد. مجازات ها مطالعات دیگر بررسی کرده‌اند که چگونه طرد شدن در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر ساختارهایی در مغز که به محرک‌های اجتماعی پاسخ می‌دهند، تأثیر بگذارد، خاطرنشان کردند که این پاسخ‌ها در مغزهای جوان و در حال رشد تقویت می‌شوند.

مورتی نوشت: «از آنجایی که نوجوانی دوره آسیب پذیری از رشد مغز است، قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی در این دوره مستلزم بررسی دقیق تر است.

این توصیه بار نامتناسبی را که والدین و خانواده‌ها بر دوش می‌کشند، تصدیق می‌کند و از رسانه‌های اجتماعی بدون ابزار یا منابع کافی برای محافظت مناسب از جوانان در برابر آسیب‌های احتمالی آن استفاده می‌کنند. مورتی از سیاست‌گذاران و شرکت‌های فناوری می‌خواهد تا برای یک «رویکرد چند وجهی» که ایالات متحده با سایر محصولاتی که برای کودکان خطرآفرین است دنبال کرده است، گرد هم آیند:

«ایالات متحده سابقه قوی در اقدام در چنین شرایطی دارد. در مورد اسباب‌بازی‌ها، حمل‌ونقل و داروها – در میان سایر بخش‌هایی که پذیرش و تأثیر گسترده‌ای بر کودکان دارند – ایالات متحده اغلب یک رویکرد ایمنی را برای کاهش خطر آسیب به مصرف‌کنندگان اتخاذ کرده است. طبق این اصل، یک آستانه اساسی برای ایمنی باید رعایت شود، و تا زمانی که ایمنی با شواهد دقیق و ارزیابی مستقل نشان داده نشود، حفاظت‌هایی برای به حداقل رساندن خطر آسیب ناشی از محصولات، خدمات یا کالاها اعمال می‌شود.

توصیه‌های سیاستی خاص جراح شامل اجرای استانداردهای بالاتر برای حفظ حریم خصوصی داده‌های جوانان، حداقل سن اجباری، تعمیق تحقیقات در این زمینه‌ها و گنجاندن آموزش سواد رسانه‌ای دیجیتال در چارچوب‌ها است.

گزارشی که در اوایل این ماه از انجمن روان‌شناسی آمریکا منتشر شد، همچنین به جنبه‌های منفی بالقوه جدی رسانه‌های اجتماعی در رشد مغز اشاره کرد و گفتگوی باز بین بچه‌ها و والدین را در مورد فعالیت آنلاین آنها تشویق کرد. در حالی که آن گزارش و توصیه جراح عمومی در نهایت رسانه های اجتماعی را به عنوان ابزاری خنثی که «ذاتاً برای جوانان مفید یا مضر نیست» معرفی می کند، دومی موضوع را در چارچوب یک بحران بهداشت عمومی مطرح می کند و خواستار اقدام فوری برای کاهش این بیماری است. آسیب بالقوه ذهن در حال توسعه که به طور فزاینده ای در فضاهای آنلاین غوطه ور می شود.

در حالی که این توصیه به خودی خود تضمینی برای حرکت دادن سوزن نیست، اما استفاده از رسانه های اجتماعی برای جوانان را به عنوان یک بحران بهداشت عمومی به طور مفید نشان می دهد – تغییری برای موضوعی که اغلب به والدین خطاب می شود یا توسط نکات جالب خود شرکت های فناوری تعریف می شود. در گذشته، توصیه‌های جراح عمومی، گفت‌وگوی ملی پیرامون تهدیدات بهداشت عمومی مانند سیگار کشیدن و رانندگی در حالت مستی را تغییر داده است. آنها همچنین دوره‌هایی از ترس‌افکنی بدون شواهد را آغاز کرده‌اند، مانند توصیه‌ای در سال 1982 که هشدار می‌داد بازی‌های ویدیویی برای جوانان خطرناک هستند. (برخلاف آن توصیه، گزارش جدید مورتی با مجموعه‌ای از شواهد علمی در حال ظهور بسیار عمیق‌تر همراه است.)

کاخ سفید دفتر جراح عمومی را با پیشنهاد خود برای راه اندازی یک کارگروه بین سازمانی در مورد این موضوع دنبال کرد و آژانس هایی از جمله وزارت آموزش، FTC و DOJ را برای هماهنگی در مورد بحران سلامت روان جوانان گرد هم آورد. آنچه از این توصیه‌ها حاصل می‌شود باید دیده شود – و بسیاری از برنامه‌های سیاسی مختلف به عنوان تلاش برای محافظت از کودکان ظاهر می‌شوند. گروه‌های وظیفه به ناکارآمدی شهرت دارند، اما هدایت آهسته مکالمه پیرامون رسانه‌های اجتماعی و سلامت روان کودکان به سمت چارچوب‌بندی سلامت عمومی می‌تواند در بلندمدت مفید باشد.

این موضوع بارها و بارها در جلسات کنگره مطرح می‌شود، اما امکان مقررات متفکرانه ایالات متحده که به توانایی فناوری برای دستکاری رفتار کاربران جوان در حین کسب درآمد از داده‌های آن‌ها می‌پردازد، همچنان به سیاست‌های حزبی و عظمت سیاسی تبدیل می‌شود. در حالی که اتحادیه اروپا قوانین جدید معناداری را برای رسانه‌های اجتماعی مانند قانون خدمات دیجیتال تصویب می‌کند، قانون‌گذاران در ایالات متحده همچنان در مورد مسائل اصلی و بین پلتفرمی مانند حریم خصوصی داده‌ها و محتوای خطرناک شکست می‌خورند.

این توصیه هشدار می‌دهد: «کودکان و نوجوانان ما تا زمانی که میزان تأثیر رسانه‌های اجتماعی را به طور کامل بدانیم، تجملات سال‌ها انتظار را ندارند». دوران کودکی و رشد آنها در حال حاضر اتفاق می افتد.