تویوتا نشت داده های چند ساله دیگر را تایید کرد که این بار حداقل 260000 مالک خودرو را افشا می کند.

دو هفته پیش، تویوتا گفت که اطلاعات بیش از دو میلیون مشتری را برای یک دهه در معرض اینترنت قرار داده است. امروز، غول خودروسازی اعلام کرد که اخیراً اطلاعات 260000 مالک خودروی دیگر را که از سیستم‌هایش سرازیر شده بود، کشف کرده است.

تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دسته دیگری از داده‌های در معرض دید را شناسایی کرده است که «به دلیل پیکربندی نادرست» سرویس ابری متصل خود، به‌طور بالقوه در دسترس خارجی بوده است، که به مشتریان تویوتا اجازه می‌دهد خدمات اینترنتی را در خودروهای خود دریافت کنند، مانند اطلاعات مربوط به خودروی خود، -سرگرمی با خودرو و در صورت بروز تصادف یا خرابی خودرو، کمک بگیرید.

این خودروساز گفت که پس از انجام تحقیقات گسترده‌تر در محیط‌های ابری خود پس از اعتراف به این که در اوایل ماه جاری میلادی به داده‌های مشتری توسط هر کسی از اینترنت گسترده‌تر در دسترس است، از پیکربندی نادرست مطلع شده است.

تویوتا گفت داده‌های کشف‌شده جدید شامل شناسه‌های دستگاه داخل خودرو و داده‌های نقشه‌برداری است که در سیستم ناوبری خودروی مشتریان در ژاپن نمایش داده می‌شود، اما این اطلاعات به تنهایی حاوی اطلاعات مکان نیست و نمی‌تواند مشتریان را آشکار یا شناسایی کند. اگر مشتریان تویوتا خودرویی را در دسامبر 2007 خریداری کنند و اطلاعات آنها بین فوریه 2015 و مه 2023 افشا شود، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

این خودروساز گفته است که مشتریانی را که اطلاعاتشان فاش شده است با عذرخواهی جداگانه مطلع خواهد کرد.

تویوتا همچنین تأیید کرد که تعداد ناشناخته‌ای از مشتریان خارج از ژاپن، به‌ویژه در آسیا و اقیانوسیه، اطلاعات شخصی خود را بین اکتبر 2016 تا مه 2023 افشا کرده‌اند. در حالی که داده‌ها براساس مشتری متفاوت است، تویوتا گفت داده‌های افشا شده ممکن است شامل نام مشتریان، پست و ایمیل باشد. آدرس، شماره شناسایی مشتری صادر شده توسط تویوتا، و شماره ثبت و شناسایی خودرو. این شرکت گفت که طبق قوانین محلی به مشتریان اطلاع خواهد داد.

این شرکت گفت که هیچ مدرکی دال بر دسترسی یا کپی شدن داده ها ندارد، هرچند تویوتا نگفت که چه گزارش هایی، در صورت وجود، باید تعیین کند که آیا داده ها از سیستم هایش استخراج شده است یا خیر.

TechCrunch برای جزئیات بیشتر با تویوتا تماس گرفته است، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.