توییتر این امکان را برای هر کسی فراهم می کند که میزبان یک Space – TechCrunch باشد

پس از گسترش مداوم دسترسی در طول سال ، توییتر امروز اعلام کرد ویژگی چت روم صوتی خود که به عنوان Twitter Spaces شناخته می شود ، اکنون برای هر کسی که مایل به میزبانی فضایی در iOS و Android است باز است. در اوایل سال جاری ، این شرکت دسترسی محدودی به میزبانی Spaces برای حساب هایی با حداقل 600 فالوور داشت و گفت که به نظر می رسد این حساب ها به دلیل داشتن مخاطبان موجود ، احتمالاً تجربه خوبی خواهند داشت.

اکنون ، توییتر می گوید این گزینه به همه کاربران تلفن همراه خود در برنامه توییتر ارائه می شود. طبق گرافیکی که در کنار اعلامیه امروز به اشتراک گذاشته شده است ، کاربران می توانند اولین فضای خود را با ضربه زدن روی دکمه نوشتن – دکمه ای که در غیر این صورت برای ارسال توییت استفاده می کردند ، شروع کنند.

در حال حاضر ، برای برخی از کاربران که روی این دکمه ضربه می زنند ، شما را به صفحه ای که می خواهید توییت خود را در آن بنویسید و ارسال کنید تغییر می دهد. اما به نظر می رسد توییتر نشان می دهد که دکمه مجموعه ای از گزینه ها را شامل می شود ، از جمله مواردی برای نوشتن توییت ، ارسال GIF یا راه اندازی فاصله. این یک انتخاب طراحی جزئی اما احتمالاً تأثیرگذار است ، زیرا بسیاری از تفسیرهای توییتر به صورت خودجوش با فشردن یک توییت سریع ارسال می شود. اگر مردم توییت را به یک فرایند دو مرحله ای تبدیل کنند ، اگر افرادی در این ثانیه مکث کرده و اقدامات خود را مجدداً بررسی کنند ، می تواند به کاهش تعداد پست ها منجر شود.

توییتر پیشتر در حال آزمایش این بود که برگه مخصوص خود را در این برنامه به Spaces بدهد ، اما این به طور گسترده ای گسترش نیافته و در تصویر فعلی که با اعلامیه به اشتراک گذاشته شده نشان داده نمی شود. در حقیقت ، کاربران توییتر که در حال آزمایش بتا برای ویژگی جدید دیگری به نام Communities هستند ، در عوض دکمه Communities را در مرکز ردیف ناوبری برنامه خود مشاهده می کنند.

توییتر از زمان راه اندازی بتا در سال گذشته به سرعت در حال کار روی Spaces است. به تازگی ، این قابلیت را برای میزبان Spaces اضافه کرده است که حداکثر دو میزبان مشترک و حداکثر 10 بلندگو را اضافه کند ، که امکان برگزاری رویدادهای بزرگتر با تعدیل کننده های بیشتر را می دهد. همچنین تابستان امسال ویژگی Stories خود به نام Fleets را تعطیل کرد ، که باعث شد Spaces تنها محصولی باشد که در ردیف بالای برنامه تلفن همراه توییتر ظاهر می شود.

از زمان اعلام Spaces ، تعدادی از پلتفرم های اصلی محصولات خود را برای شبکه های صوتی راه اندازی کرده اند که در پی شکستن برنامه اجتماعی شبکه اجتماعی Clubhouse ، که در اوج همه گیری همه گیر به سرگرمی محبوب تبدیل شد ، است. اکنون Spaces و Clubhouse با اتاقهای صوتی زنده فیس بوک ، Spotify Greenroom ، Discord ، Reddit ، Public.com و دیگران رقابت می کنند.