توییتر به شما اجازه نمی‌دهد لینک‌های Substack را بازتوییت کنید، لایک کنید یا به آن‌ها پاسخ دهید

اینقدر برای «مطلق گرایی آزادی بیان».

توییتر لینک های Substack را با غیرممکن کردن پاسخ دادن به پست ها، لایک کردن یا بازتوییت کردن آن ها سانسور می کند. در حالی که نقل قول‌ها کار می‌کند، فقط با فشار دادن دکمه ریتوییت، پیام خطایی ظاهر می‌شود: «برخی از عملکردهای این توییت توسط توییتر غیرفعال شده‌اند».

زمان این اقدام تصادفی به نظر نمی رسد. دو روز پیش، Substack ویژگی Notes خود را راه اندازی کرد که کاملاً شبیه توییتر است. بر خلاف دیگر جایگزین‌های جدید توییتر، Substack یک مزیت بزرگ دارد: مردم در واقع از این پلتفرم استفاده می‌کنند و بسیاری از نویسندگان در حال حاضر فالوورهای زیادی در آنجا دارند. از جمله نویسندگانی می توان به مت طیبی و باری وایس اشاره کرد که ایلان ماسک مالک توییتر برای انتشار «فایل های توییتر» با آنها همکاری کرد.

تحت مالکیت ماسک، توییتر همچنین اقداماتی را برای سرکوب محتوای Mastodon انجام داده است، یک شبکه اجتماعی منبع باز که وقتی ماسک کنترل توییتر را به دست گرفت، هجوم ناگهانی کاربران به دست آورد. در ماه دسامبر، توییتر به طور موقت حساب Mastodon را تعلیق کرد و ارسال لینک به سرورهای Mastodon را ممنوع کرد. در حساب کاربری توئیتر که قبلاً ممنوع شده بود، Mastodon گفت“اگر نیاز به ساختن دیواری برای نگه داشتن مردم دارید، نشانه خوبی نیست.”

ما از اینکه توییتر تصمیم گرفته است توانایی نویسندگان را برای اشتراک گذاری آثارشان محدود کند، ناامید هستیم. نویسندگان سزاوار آزادی برای به اشتراک گذاشتن پیوندها به Substack یا هر جای دیگری هستند. معیشت آن‌ها نباید به پلتفرم‌هایی گره بخورد که در آن روابط خود با مخاطبان خود را ندارند و قوانین می‌توانند در آن تغییر کنند.»

ماسک منتقد فعال رسانه های جریان اصلی است و تا آنجا پیش می رود که یک برچسب گمراه کننده “رسانه های وابسته به دولت” را در حساب NPR می زند. این برچسب‌ها معمولاً برای نشریاتی که استقلال سردبیری از دولت ایالتی ندارند، محفوظ است، اما دولت هیچ دستی در محتوای NPR ندارد. به علاوه، این سازمان خبری تنها حدود 1 درصد از بودجه خود را از بودجه فدرال در سال 2020 دریافت کرد.

Substack به‌عنوان جایگزینی برای رسانه‌های جریان اصلی تبلیغ می‌شود و به نویسندگان بستری برای کسب درآمد از اشتراک با مقررات تحریریه بسیار کم می‌دهد. مشابه دیدگاه خود ماسک در مورد تعدیل محتوا، ساب استک رویکردی «دست‌آمیز» را اتخاذ می‌کند – سایت خبرنامه حتی به دلیل انتخاب عدم مداخله زمانی که نویسندگان اطلاعات نادرست درباره واکسن‌ها منتشر می‌کنند، مورد انتقاد قرار گرفته است.

به هر حال، شما این را از ما نشنیده‌اید، اما اگر از طریق URL هدایت‌شده به Substack پیوند دهید، به نظر می‌رسد که بدون محدودیت پست می‌کند.