توییتر یک لایه API جدید 5000 دلاری در ماه را معرفی کرد

توییتر اعلام کرد امروز یک لایه API جدید به نام Twitter API Pro برای استارت آپ ها با هزینه 5000 دلار در ماه است. این ردیف به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که 1 میلیون توییت در ماه دریافت کنند، 300000 توییت در ماه ارسال کنند و به نقطه پایانی جستجوی آرشیو کامل دسترسی داشته باشند.

شرکت تحت رهبری ایلان ماسک در ماه مارس سطوح جدید قیمت گذاری را اعلام کرد. در اوایل سال، توییتر اعلام کرد که دسترسی به لایه API رایگان خود را قطع خواهد کرد. با این حال، با ارائه 1500 توییت در ماه دسترسی رایگان برای ربات های ارائه دهنده محتوا تا حدودی از این تصمیم عقب نشینی کرد.

رده جدید بین رده پایه 100 دلاری در ماه و رده سازمانی 42000 دلاری در ماه قرار دارد. توییتر این سطح جدید را برای «استارت‌آپ‌هایی که کسب و کار خود را گسترش می‌دهند» مناسب می‌خواند.

هنگامی که توییتر قیمت گذاری جدید را اعلام کرد، بسیاری از توسعه دهندگان و بنیانگذاران استدلال کردند که این شرکت باید یک لایه میانی بین Basic و Enterprise را برای استارت آپ هایی که توانایی پرداخت حدود نیم میلیون دلار در سال را ندارند، معرفی کند.

لایه Pro API جدید به برخی از این افراد پاسخ می‌دهد، اما برای کسب‌وکارهایی که با بودجه‌های کم کار می‌کنند راه‌حلی نخواهد داشت، زیرا هنوز باید 60000 دلار در سال خرج کنند. به عنوان مثال، این محدودیت پست جدید در سطح حرفه ای ممکن است برای برخی از ربات ها کافی باشد، اما برای توسعه دهندگان سخت است که از طریق اشتراک یا کمک های مالی برای حفظ خدمات برای مدت طولانی، پول جمع آوری کنند.

قابل ذکر است که توییتر هنوز توسعه نیافته است یک راه حل برای محققان و دانشگاهیان در ماه مارس، این شرکت گفت که “در حال جستجوی راه های جدیدی” برای خدمت به آن جامعه است، اما این شبکه اجتماعی هنوز هیچ اطلاعیه ای نداده است.

اخیراً در یک رویداد، ماسک گفت که توییتر پس از اتخاذ اقدامات شدید برای کاهش هزینه‌ها، در «قوس بازگشت» قرار گرفته است. در اوایل این ماه، این شرکت لیندا یاکارینو از NBCU را به عنوان مدیرعامل توییتر و برنامه جاه‌طلبانه «همه چیز X» استخدام کرد.