ثروتمندترین مرد هند، تجارت الکترونیک مد را با مدل های کم هزینه هدف قرار می دهد

Reliance Industries که توسط ثروتمندترین مرد هند، موکش آمبانی اداره می شود، در حال آماده شدن برای به کارگیری یک استراتژی برنده از کتاب قبلی خود برای بازار مد است: محصولات ارزان قیمت.

Ajio، بازوی مد خرده فروشی Reliance، خیابان Ajio را بی سر و صدا راه اندازی کرده است. این پلتفرم دارای مجموعه وسیعی از لباس‌ها و لوازم جانبی است که از قیمت 199 روپیه هند (2.4 دلار) شروع می‌شود. طبق وب‌سایت Ajio، Street «پایین‌ترین قیمت» را برای پیشنهادات خود تضمین می‌کند، از هزینه‌های تحویل چشم‌پوشی می‌کند، و یک فرآیند بازگشت ساده را وعده می‌دهد.

راه اندازی خیابان آجیو، که قبلاً گزارش نشده بود، همزمان با تأیید شین، یک بازیگر مسلط در بازار جهانی مد اقتصادی از چین، مبنی بر همکاری با Reliance برای بازگرداندن حضور در بازار پرسود هند است. .

تحلیلگران با استناد به مصرف کنندگان معروف منطقه که به قیمت حساس هستند، می گویند تأکید بر مقرون به صرفه بودن، برای به دست آوردن سهم بازار در بخش مد هند، کلیدی است.

وب سایت خیابان آجیو (عکسی که از صفحه ی اسکرین گرفته میشود)

روزنامه هندی اکونومیک تایمز ماه گذشته گزارش داد که Reliance قصد دارد مصرف کنندگان را در شهرها و شهرهای کوچکتر هند با خیابان Ajio هدف قرار دهد. این روزنامه همچنین گفت که استریت بر اساس مدل با کمیسیون صفر کار خواهد کرد، به این معنی که فروشندگان برای دستیابی به نفوذ سریع، هیچ کمیسیونی به پلتفرم پرداخت نخواهند کرد.

طرح Reliance همچنین خیابان Jio را در رقابت مستقیم با SoftBank و Meesho تحت حمایت Prosus قرار می‌دهد که در فروش اقلام مد و لوازم جانبی ارزان قیمت تخصص دارد.

Ajio، که در سال 2016 راه اندازی شد، در حال حاضر بیش از 15٪ از بازار تجارت الکترونیک مد در هند را بر اساس مدیریت ثروت و شرکت تحقیقاتی Bernstein در اختیار دارد. Flipkart که غول مد Myntra را در اختیار دارد، با بیش از 60 درصد سهم بازار بر این رده تسلط دارد، در حالی که آمازون حدود 20 درصد از این سهم را در اختیار دارد.

برای Reliance، استقرار یک رویکرد مبتنی بر مقرون به صرفه بودن برای دستیابی به تسلط بر بازار یک استراتژی دیرینه بوده است. این امر در دهه قبل به طرز چشمگیری مشهود بود، زمانی که این شرکت با معرفی Jio به طور چشمگیری بخش بی سیم هند را تکان داد – با ارائه تماس های صوتی رایگان و نرخ داده های پایین. با تعداد مشترکان بیش از 430 میلیون، Jio اکنون بر صنعت مخابرات در بازار جنوب آسیا تسلط دارد.