جاه طلبی های Vinfast EV به تازگی 2.5 میلیارد دلار افزایش یافته است

خودروساز ویتنامی Vinfast در حال پیگیری یک طرح بلندپروازانه برای جلب نظر مشتریان آمریکایی با استفاده از شاسی بلندهای الکتریکی و کراس اوورها، 2.5 میلیارد دلار سرمایه دریافت می کند.

میلیاردر فام نات ووونگ، که شرکت مادر Vinfast Vinggroup را تأسیس کرد، روز چهارشنبه متعهد شد که یک میلیارد دلار از ثروت شخصی خود را از طریق کمک مالی در شرکت EV سرمایه گذاری کند. Vingroup، بزرگترین شرکت بزرگ کشور، 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد. شرکت مادر همچنین موافقت کرده است که به Vinfast یک میلیارد دلار دیگر با سررسید تا پنج سال وام دهد.

یکی از نمایندگان Vuong در بیانیه ای گفت که او برخی از دارایی های شخصی خود را برای “انرژی بخشیدن به VinFast در طول دوره شتاب محوری برای ایجاد نشانی از ویتنام در بازار خودروهای الکتریکی جهان” اهدا می کند.

نگوین ویت کوانگ، مدیرعامل Vingroup در بیانیه ای آماده گفت: «پتانسیل رشد VinFast در پنج سال گذشته نشان داده شده است. “این یک دوره مهم برای VinFast است تا به سمت موقعیت رقابتی جامد در بازار خودروهای الکتریکی جهان شتاب بگیرد.”

تعهدات سرمایه در حالی صورت می گیرد که Vinfast ایالات متحده، یکی از بزرگترین بازارهای خودرو در جهان را هدف گرفته است.

جاه طلبی های بزرگ Vinfast اندکی پس از شکل گیری آن در سال 2017 محقق شد. این شرکت اولین خودروهای موتور احتراق داخلی خود را در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 معرفی کرد و بعداً طیفی از اسکوترهای الکترونیکی و وسایل نقلیه را برای بازار ویتنام اضافه کرد. این شرکت گفته است که ظرف یک سال پس از عرضه، خودروهایش سریع‌ترین فروش را در ویتنام کسب کردند.

Vinfast سپس به یک شرکت صرفاً EV تبدیل شد و در حالی که به نفوذ خود در ویتنام ادامه داد، بازار ایالات متحده را نیز مورد توجه قرار داد. VinFast گفت که شش مدل EV، یک مدل اتوبوس برقی و 9 موتور سیکلت برقی را معرفی کرده است. حدود 3000 خودروی برقی به بازارهای خارجی صادر شده است.

آرزوهای Vinfast فراتر از چند هزار خودروی صادراتی است. این شرکت که چهار خودروی شاسی بلند ارائه شده در نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2022 را به نمایش گذاشت، قصد دارد کارخانه ای در کارولینای شمالی بسازد و نمایشگاه ها و مراکز خدماتی را در سراسر ایالات متحده راه اندازی کند. این شرکت 1.2 میلیارد دلار مشوق برای ساخت کارخانه در کارولینای شمالی دریافت کرد.

این شرکت همچنین برای عرضه اولیه عمومی در ایالات متحده ثبت نام کرده است، اگرچه به نظر می رسد که این عرضه متوقف شده یا حداقل به تعویق افتاده است. این شرکت هنوز تعداد سهامی که قرار است عرضه شود یا محدوده قیمتی آن را فاش نکرده است و تاریخی برای عرضه اولیه سهام نیز مشخص نشده است.