جایگزین توییتر T2 با راه اندازی سیستم دعوت آماده گسترش است

جایگزین توییتر T2 که توسط کهنه سربازان توییتر و گوگل تأسیس شده است، آماده گسترش است. T2 که در اوایل سال جاری در تست آلفا راه اندازی شد، امروز شروع به انتشار اولین دعوت نامه های خود برای جامعه کوچک آزمایش کنندگان خود می کند و به آنها اجازه می دهد تا دوستان خود را به سرویس بیاورند، به جای اینکه مانند قبل فقط ثبت نام در لیست انتظار را ارائه دهند.

در حال حاضر، T2 کمتر از 1000 کاربر در پلتفرم شبکه اجتماعی خود دارد، که آن را به یک سرویس بسیار کوچکتر از کلون توییتر Bluesky که توسط بنیانگذار و مدیر عامل سابق توییتر پشتیبانی می شود، تبدیل می کند. اخیراً، Bluesky گفته است که تعداد کاربران خود را به حدود 20000 نفر افزایش داده است، علیرغم اینکه در حالت فقط دعوت است. به علاوه، اکنون دارای برنامه های بومی برای iOS و Android است، در حالی که T2 در حال حاضر فقط یک برنامه وب ارائه می دهد.

از امروز، هر کاربر T2 در ابتدا پنج دعوت نامه برای شروع دریافت خواهد کرد، که تیم امیدوار است حداقل 500 تا 1000 کاربر خبری را که ارتباط فوری با شخص دیگری در پلتفرم دارند، به همراه داشته باشد. این شرکت خاطرنشان می‌کند که دعوت‌نامه‌ها تنها ابزار پیوستن به T2 نیستند – همچنین به کاربران از لیست انتظار خود نیز ادامه خواهد داد.

پس از منقضی شدن پنج دعوت اولیه، کاربران می‌توانند به اکانت اصلی T2، بنیان‌گذاران @ مراجعه کنند یا به ایمیلی که با دعوت‌های اولیه دریافت کرده‌اند پاسخ دهند تا درخواست بیشتری کنند.

این احتمالاً ورود T2 را در مقایسه با Bluesky آسان‌تر می‌کند، جایی که دعوت‌ها هنوز تا حدودی کمیاب هستند. به نظر می رسد تقاضای مصرف کنندگان برای Bluesky بیشتر از دسترسی وجود دارد، زیرا این برنامه حدود 240000 نصب را به ازای هر داده منبع داده شده توسط data.ai مشاهده کرده است – رقمی که بسیار بزرگتر از جامعه واقعی Bluesky است. این عدم دسترسی احتمالاً می‌تواند افراد را به امتحان T2 سوق دهد.

اگرچه برای تعیین برنده در رقابت برای تبدیل شدن به “توئیتر جدید” خیلی زود است، زیرا خود توییتر تحت رهبری آشفته ایلان ماسک دست و پا می زند، اما مزیت بالقوه T2 در رهبری آن است.

گابور سیسل، بنیانگذار T2، شرکت های قبلی خود را قبل از تأسیس T2 به توییتر و گوگل فروخت، در حالی که سارا اوه، یکی از بنیانگذاران، مشاور سابق حقوق بشر توییتر بود. این استارت‌آپ اخیراً مدیر ارشد مهندسی دیسکورد، مایکل گریر را نیز به عنوان مدیر ارشد فناوری جدید خود انتخاب کرده است.

با این حال، مانند Bluesky، T2 تا کنون تنها چیزی را ارائه می‌دهد که شبیه نسخه‌ای از توییتر بدون تمام ویژگی‌های اضافی مانند DM، انجمن‌ها، نشانک‌ها، فهرست‌ها، روندها و موارد دیگر است. و در حالی که Bluesky بر اساس پروتکل AT، یک پروتکل شبکه اجتماعی غیرمتمرکز و جایگزینی برای ActivityHub (که منبع باز توییتر جایگزین Mastodon را تامین می‌کند)، T2 هنوز متعهد به فدرال کردن محتوای خود با ActivityPub نیست.

Cselle ماه گذشته به TechCrunch گفت: «ما در حال بررسی آن هستیم، اما در حال حاضر هیچ برنامه مشخصی در مورد تمرکززدایی نداریم. او همچنین گفت که تیم شروع به بازی با پروتکل AT کرده است، و افزود که آنها “با کنجکاوی آن را دنبال می کنند”، اما برنامه ای در مورد فدراسیون ندارند.

تا به امروز، T2 تا حد زیادی کاربران سابق توییتر را هدف قرار داده است تا به شبکه خود بپیوندند. حتی یک سیستم راستی‌آزمایی راه‌اندازی کرد که به نخبگان توییتر اجازه می‌داد تا چک‌مارک‌های تأیید «میراث» توییتر خود را قبل از حذف ماسک حفظ کنند. امروزه، 40 درصد از جامعه T2 کاربران تأیید شده هستند – یا «تایید شده قدیمی» یا اینکه از طریق فرآیند تأیید صحت خود T2 برای دریافت یک تیک علامت خاص خود را طی کرده‌اند.

T2 می گوید دعوت نامه های جدید از امروز از طریق ایمیل ارسال می شود.