جدیدترین شرط نرم افزاری SoftBank منجر به 125 میلیون دلار سری C Pacaso – TechCrunch می شود

کمتر از شش ماه پس از جمع آوری 75 میلیون دلار ، پاکاسو -یک پلتفرم املاک و مستغلات که هدف آن کمک به مردم برای خرید و مالکیت مشترک یک خانه دوم است-امروز اعلام کرد که 125 میلیون دلار با ارزش 1.5 میلیارد دلار جمع آوری کرده است.

SoftBank Vision Fund 2 دور بودجه سری C را برای پاکاسو هدایت کرد ، که در اصل از “راه اندازی به اسب شاخدار” در پنج ماه ابتدای امسال تبدیل شد و مانند پیکاسو تلفظ می شود. حامیان جدید Fifth Wall و Gaingels نیز به همراه حامیان فعلی Greycroft ، Global Founders Capital ، Crosscut و 75 & Sunny Ventures در تامین مالی شرکت کردند. (Sunny Ventures شرکت سرمایه گذاری Spencer Rascoff موسس Pacaso است). با آخرین دور ، پیکاسو در حال حاضر در مجموع 215 میلیون دلار سرمایه خالص از ابتدای سال 2020 تأمین کرده است. آن همچنین اوایل سال جاری یک میلیارد دلار بدهی تأمین کرد.

به گفته مدیر عامل و بنیانگذار آستین آلیسون ، این استارتاپ کاملاً توزیع شده پلتفرم خود را در اکتبر سال گذشته راه اندازی کرد و در حال حاضر دارای درآمد سالانه 330 میلیون دلار است. این شرکت در حال حاضر نزدیک به 200 میلیون دلار املاک و مستغلات را در بستر خود مدیریت می کند و در سه ماهه دوم ، وب سایت و برنامه تلفن همراه آن مجموعاً 1.8 میلیون بازدید داشته است که نسبت به سه ماهه اول 196 درصد افزایش داشته است. در حال حاضر “در صدها” به صاحبان خدمات ارائه می دهد.

مدیران سابق Zillow Allison و Rascoff پس از ترک Zillow با هم در حدود دو سال پیش ، ایده Pacaso را ارائه کردند. (ارزش تجاری Zillow امروز 24 میلیارد دلار است.)

با یک مدل مالکیت مشترک منحصر به فرد که از طریق ایجاد LLC مخصوص املاک امکان پذیر شده است ، این شرکت قصد دارد هزینه و دردسر مالکیت خانه دوم را کاهش دهد. همچنین به صاحبان خانه های تعطیلات یک گزینه جایگزین برای اجاره ملک خود می دهد.

پاکاسو مدل خود را از مفهوم قدیمی قدیمی زمان ، که حق استفاده از مدت زمان معینی را در یک آپارتمان یا هتل می فروشد ، متمایز می کند. هدف Pacaso جمع آوری گروه کوچکی از مالکان مشترک برای خرید سهمی از یک خانه تک خانواده و “دسترسی مداوم در طول سال” است.

روش کار این است که پاکاسو یک خانه را به طور مستقیم خریداری می کند یا در یک خانه سهیم است. سپس این شرکت با عوامل املاک و مستغلات محلی برای بازاریابی املاک همکاری می کند. سپس سهام خانه را می فروشد-از یک هشتم خانه تا درصد بیشتری.

پاکاسو دارای مجوز کارگزاری در حدود 25 بازار اصلی برتر مانند ناپا ، لیک تاهو ، پالم اسپرینگز ، مالیبو و پارک سیتی است. اخیراً به اولین بازار خود در خارج از ایالات متحده – اسپانیا گسترش یافت. خریداران می توانند لیست های مرتب شده را در وب سایت این استارتاپ مشاهده کنند که شامل لیست های فعال و همچنین پیش نمایش خانه های مورد بررسی برای خرید بر اساس تقاضای خریدار است.

علاوه بر تنظیم فهرست ها ، پاکاسو همچنین تامین مالی یکپارچه ، طراحی داخلی “مجلل” ، مدیریت املاک حرفه ای و فناوری زمان بندی اختصاصی را ارائه می دهد.

در ژانویه سال جاری ، Pacaso 30 کارمند داشت. به گفته آلیسون ، امروزه بیش از 120 عدد دارد.

توجه به این نکته ضروری است که در حالی که روزی پاکاسو آرزوی ارائه خانه هایی را دارد که برای قشر وسیع تری از مردم مقرون به صرفه است ، آلیسون اذعان می کند که در حال حاضر ، خانه های موجود در پلت فرم آن “بسیار” خانه های لوکس یا قیمت بالاتری دارند.

وی در مورد بازارهای بعدی که قصد ورود به آن را دارد ، گفت که بر اساس بازخورد مشتریان خواهد بود. در حال حاضر ، آلیسون گفت ، 65 درصد از مشتریان پاکاسو اولین بار صاحب خانه دوم هستند و 25 درصد از آنها سفیدپوست نیستند یا به عنوان LGBTQ شناخته می شوند.

شریک سرمایه گذاری سافت بانک لیدیا جت می گوید او به دلایل حرفه ای و شخصی به پاکاسو کشیده شد.

او می گوید که وقتی بزرگ شد ، خانواده اش یک دهم خانه ساحلی “متوسط” را در ساحل اورگان داشتند.

“Thاین دارایی است که باید سرمایه گذاری شود و منبع شادی در واقع مقدار باورنکردنی اصطکاک ، درد و هزینه غیر منتظره داشت. “جت به TechCrunch گفت. “ایجاد نقدینگی دارایی دشواری بود.”

اصطکاک و دردی که وی به آن اشاره کرد شامل بحث هایی درباره برنامه ریزی ، سرمایه گذاری های سرمایه ای و تنش زمانی بود که یکی از مالکان به نقدینگی نیاز داشت اما هیچکدام دیگر نمی خواستند آنها را خریداری کنند.

جت معتقد است که بخشی از درد شامل بسیاری از چیزهایی است که پاکاسو برای حل آنها تلاش می کند. با مدیریت کل فرآیند مالکیت مشترک ، مالکان مجبور نیستند از جمله موارد دیگر با “سردرد” نگهداری ، اسباب کشی و برنامه ریزی تعطیلات مربوطه روبرو شوند.

آلیسون به TechCrunch می گوید: “ما یک راه حل برنامه ریزی بسیار خلاقانه طراحی کرده ایم که اسم آن را SmartStay می گذاریم ، که به تقویم اجازه می دهد تا به طور عادلانه در گروه مالکیت به اشتراک گذاشته شود تا هر مالک در همه زمان های سال به طور عادلانه و عادلانه به ملک دسترسی داشته باشد.”

به عبارت دیگر ، پیکاسو عملاً واسطه ای بین مالکان مشترک است ، چیزی که جت آن را به یک مدل بسیار جذاب تبدیل کرده است.

همچنین ، به گفته وی ، SoftBank به فرصتی برای “ایجاد یک دسته بندی جدید از مالکیت خانه” جذب شد.

او به TechCrunch گفت: “این چیزی است که اساساً می تواند زندگی میلیون ها نفر را غنی کند و به آنها در تحقق رویای مشارکت مشترک کمک کند.”