جدیدترین ویژگی اپل به حل مشکلات صورت‌حساب App Store بدون ایجاد اشکال در توسعه‌دهندگان کمک می‌کند

اپل در حال معرفی یک ویژگی جدید است که بار توسعه دهندگان برنامه را در حل مشکلات صورت‌حساب اشتراک کاهش می‌دهد. اغلب، زمانی که مشترکین یک برنامه یک روش پرداخت دارند که ناموفق است، برای کمک به توسعه‌دهنده برنامه مراجعه می‌کنند. اما توسعه‌دهنده مشکلات صورت‌حساب برنامه‌های App Store خود را مدیریت نمی‌کند – این برنامه‌ها توسط خود اپل مدیریت می‌شوند. این امر منجر به عقب و جلو می شود که در آن توسعه دهنده باید مشکل را تعیین کند و به مشتری در مورد چگونگی ادامه توصیه کند تا بتواند به استفاده از برنامه ادامه دهد. اکنون، اپل می‌گوید که یک ویژگی جدید به جای آن از کاربران داخل اپلیکیشن درخواست می‌کند که روش پرداخت آن‌ها ناموفق باشد، به این معنی که دیگر نیازی به آزار دادن توسعه‌دهنده برای کمک در مورد این مشکل رایج ندارند.

این شرکت در یک پست وبلاگی به جامعه توسعه دهندگان خود اعلام کرد که به زودی هشداری را در یک برگه ارائه شده توسط سیستم در داخل برنامه نمایش می دهد که به مشتریان امکان می دهد روش پرداخت خود را که با Apple ID آنها مرتبط است به روز کنند.

این برگه به ​​کاربر برنامه توصیه می‌کند «در روش پرداخت فعلی شما مشکلی وجود دارد» و آنها باید آن را به‌روزرسانی کنند تا «از وقفه در اشتراک‌ها و خریدهای شما جلوگیری شود». سپس کاربران می‌توانند دکمه بزرگ آبی رنگ «ادامه» را در پایین صفحه فشار دهند تا روش پرداخت خود را به‌روزرسانی کنند – برای مثال، تاریخ انقضای کارت اعتباری جدید را پس از انقضای کارت اعتباری قدیمی‌تر وارد کنند. همچنین گزینه ای برای «افزودن روش پرداخت» برای جابجایی به کارت جدید وجود دارد.

اعتبار تصویر: سیب

اپل می‌گوید حتی بهتر از آن، توسعه‌دهندگان برای پشتیبانی از این ویژگی نیازی به ایجاد هیچ تغییری در پایان خود نخواهند داشت – این ویژگی از تابستان امسال به‌طور خودکار عرضه خواهد شد.

با این حال، توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند با این برگه در محیط sandbox آشنا شوند، جایی که می‌توانند مسائل صورت‌حساب را شبیه‌سازی کنند تا ببینند سیستم چگونه پاسخ می‌دهد. در صورت تمایل، توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از پیام‌ها و نمایش در StoreKit، درخواست‌ها را سرکوب کنند.

سیستم جدید مکمل سایر ویژگی‌هایی است که اپل در مورد اشتراک‌ها ایجاد کرده است، از جمله تکرار پرداخت مبتنی بر یادگیری ماشین و دوره مهلت صورت‌حساب که به مشتریان اجازه می‌دهد تا زمانی که اپل تلاش می‌کند پرداخت را دریافت کند، به اشتراک‌های خود دسترسی داشته باشند.

این ویژگی برای مصرف کنندگان و توسعه دهندگان به طور یکسان یک مزیت خواهد بود، زیرا روند به روز رسانی روش پرداخت آنها را ساده می کند و زمان توسعه دهنده را برای کار روی مسائل فنی بیشتر آزاد می کند. البته، این راه‌اندازی همچنین در زمانی انجام می‌شود که اپل به دلیل هزینه‌های بالای اپ استور در حال بررسی مسائل ضدتراست است، که باعث شده بسیاری از جامعه توسعه‌دهندگان بخواهند پرداخت‌های خود را به‌طور مستقیم و خارج از پلتفرم اپل انجام دهند. با افزودن ویژگی مفیدی مانند این، اپل شانس بیشتری در حفظ توسعه دهندگان کوچکتری دارد که می خواهند دردسر مدیریت اشتراک را از بین ببرند.