جنرال موتورز از مدیران اپل برای رهبری تلاش های نرم افزاری استفاده می کند

جنرال موتورز، مدیر اجرایی اپل، مایک ابوت را به عنوان سرپرست بخش نرم افزاری خود استخدام کرده است، زیرا این خودروساز تلاش های خود را برای فروش “وسایل نقلیه نرم افزاری تعریف شده” که طیف گسترده ای از قابلیت ها از اشتراک در خودرو و برنامه ها تا به روز رسانی های هوایی را ارائه می دهد افزایش می دهد. و خدمات دیجیتال

ابوت، معاون سابق مهندسی بخش خدمات ابری اپل، به مری بارا رئیس و مدیر عامل جنرال موتورز گزارش خواهد داد. عنوان رسمی این سمت تازه ایجاد شده، معاون اجرایی نرم افزار است.

Abbott نقش محوری در طرح جنرال موتورز برای ایجاد توسعه نرم افزار در خانه و راه اندازی خدمات و ویژگی های دیجیتالی درآمدزا برای مشتریان و مشتریان تجاری خود خواهد داشت. نرم‌افزار در صنعت خودروسازی اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است زیرا شرکت‌ها تلاش می‌کنند خریداران را با به اصطلاح «وسایل نقلیه‌ای که نرم‌افزار تعریف می‌شوند» جذب کنند که صدا، ناوبری و حتی برنامه‌های شخص ثالث را ارائه می‌دهند. تغییر خودروسازان به سمت خودروهای برقی تنها این تلاش‌ها را تسریع کرده است زیرا نرم‌افزار نقش کلیدی در مدیریت باتری پشت صحنه به ویژگی‌های جلویی مانند نشان دادن محل قرارگیری شارژرهای EV به راننده دارد.

ابوت تیم مسئول کل اکوسیستم نرم افزاری را رهبری خواهد کرد. او بر سه بخش نرم افزار نظارت خواهد داشت: وسیله نقلیه تعریف شده نرم افزاری و سیستم عامل که توسط اسکات میلر رهبری می شود، اطلاعات و فناوری دیجیتال به سرپرستی تیم تجارت دیجیتال Stacy Lynett و Edward Kummer.

بارا در بیانیه‌ای گفت: «ما وارد فاز بعدی تحول مبتنی بر فناوری خود شده‌ایم که بر مقیاس‌بندی سریع مدل‌های جدید EV و پلتفرم نرم‌افزار Ultifi تمرکز دارد، که نوآوری سریع‌تری را به همراه خواهد داشت و تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیزی برای مشتریان فراهم می‌کند.» تجربه مایک به‌عنوان یک بنیان‌گذار و کارآفرین همراه با سوابق اثبات‌شده‌اش در ایجاد و ارائه برخی از متقاعدکننده‌ترین راه‌حل‌های نرم‌افزاری تعریف‌شده در بازار برای مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها، او را به یک تناسب عالی در GM تبدیل کرده است.»

Ultifi یک پلت فرم نرم افزاری سرتاسری است که بر روی پلتفرم هوشمند خودروی موجود جنرال موتورز ساخته شده است – معماری سخت افزاری زیربنایی که قدرت پردازش داده بیشتری را ارائه می دهد. Ultifi که اواخر امسال برای برخی از برندهای جنرال موتورز عرضه می‌شود، همه ماژول‌های خودرو را به یک پلتفرم واحد می‌آورد و انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند و به مالکان امکان دسترسی به خدمات اشتراک و سایر خدمات داخلی را می‌دهد. تکنولوژی ماشین Ultifi قرار بود در کنار Android Automotive، سیستم عامل تعبیه شده در برخی از سیستم های سرگرمی GM، یکپارچه شود. (سیستم عامل Android Automotive جدا از Android Auto است که یک رابط ثانویه است که در بالای سیستم عامل قرار دارد.)

ابوت در طول مدت حضورش در اپل رهبری تیمی را بر عهده داشت که زیرساخت اصلی تمامی سرویس‌های مبتنی بر ابر اپل از جمله iCloud iMessage، رله خصوصی، ایمیل و امنیت حساب را توسعه می‌داد. تیم او همچنین محصولاتی را برای مقوله‌های آموزشی و سازمانی اپل ایجاد کرد.

ابوت قبلاً شریک عمومی Kleiner Perkins Caufield & Byers بود که بر سرمایه‌گذاری در محاسبات موبایلی و ابری و همچنین کار با کارآفرینان برای استفاده بهتر از ابزارهای رسانه‌های اجتماعی، ایجاد تیم‌ها و افزایش بودجه آنها متمرکز بود. ابوت همچنین تیم‌هایی را که مسئول توسعه برنامه‌ها و خدمات در توییتر، پالم و مایکروسافت هستند، رهبری کرده است.