جنرال موتورز با راه اندازی نرم افزار راداری Oculii با افزایش تقاضا برای ویژگی های رانندگی خودکار – TechCrunch

Oculii ، یک استارتاپ نرم افزاری که قصد دارد وضوح فضایی سنسورهای رادار را تا 100 برابر بهبود بخشد ، سرمایه گذاری جدیدی از جنرال موتورز به دست آورد. بودجه جدید ، که دو شرکت می گویند میلیونی است ، تنها چند ماه پس از بسته شدن 55 میلیون دلاری سری B توسط Oculii به دست می آید.

استیون هنگ ، مدیرعامل استیون هنگ ، در مصاحبه ای اخیر به TechCrunch گفت: “مدتی است که Oculii و GM با هم کار می کنند.” در حالی که وی دقیقاً از نحوه استفاده جنرال موتورز از نرم افزار Oculii خودداری می کند ، می توان از آن برای تقویت قابلیت های سیستم دستی پیشرفته این خودروساز به نام Super Cruise استفاده کرد. هونگ افزود که این شرکت همچنین با چند OEM دیگر از جمله یکی از آنها روی میز کار می کند.

“وقتی شرکتی مانند GM می گوید ، این فناوری فوق العاده ای است و این چیزی است که ما به طور بالقوه می خواهیم از آن استفاده کنیم ، این باعث می شود که کل زنجیره تامین توجه کرده و به طور م closelyثرتری با شما همکاری کند تا راه حل ، فناوری را در زمینه استفاده از چیزی که آنها به OEM ها می فروشند ، “او گفت.

این استارتاپ قصد ساخت سخت افزار را ندارد. در عوض ، Oculii می خواهد مجوز نرم افزار را به شرکت های راداری بدهد. این استارتاپ ادعا می کند که می تواند از حسگرهای راداری ارزان قیمت و تجاری استفاده کند-سنسورهایی که برای رانندگی خودکار طراحی نشده اند ، اما برای سناریوهای محدود مانند شکستن اضطراری یا کمک پارکینگ استفاده می شود-و از نرم افزار هوش مصنوعی خود برای انجام بیشتر مانورهای خودکار استفاده می کند. به

او گفت: “ما واقعاً معتقدیم که راه ارائه چیزی که مقیاس پذیر است از طریق نرم افزار است ، زیرا نرم افزار به طور اساسی با داده ها بهبود می یابد.” “نرم افزار به طور اساسی با سخت افزار بهتر در هر نسلی که عرضه می شود بهبود می یابد. نرم افزار اساساً با گذشت زمان ارزان تر و ارزان تر و ارزان تر می شود ، به عنوان مثال بسیار سریعتر از سخت افزار. “

این خبر مطمئناً برای رادار صعودی است ، سنسوری که به دلیل محدودیت های تصویربرداری به طور کلی برای قابلیت های کمکی استفاده می شود. اما اگر Oculii واقعاً بتواند عملکرد رادار را افزایش دهد ، که بسیار ارزان تر از لیدار است ، می تواند به معنای صرفه جویی هنگفت در هزینه برای خودروسازان باشد.

تسلا ، بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی از نظر حجم فروش در جهان ، اخیراً سنسورهای راداری را از سیستم پیشرفته کمک راننده خود حذف کرده است ، به نفع یک رویکرد “دید ناب” که از دوربین ها و یک شبکه عصبی مجهز به ابر رایانه استفاده می کند. هونگ گفت که رادار تسلا حذف شده وضوح بسیار پایینی دارد و “واقعاً چیزی به خط لوله موجود آنها اضافه نمی کند.”

اما او فکر نمی کند که در صورت پیشرفت فناوری ، این شرکت همیشه رادار خود را محاسبه می کند. “اساساً ، هر یک از این سنسورها بهبود می یابند [the] بدنه ایمنی و شما را به قابلیت اطمینان 99.99999٪ نزدیک و نزدیک می کند. در پایان روز ، این مهمترین چیز این است که تا آنجا که می توانید 9 قابلیت اطمینان کسب کنید. “