جنراک، سازنده ژنراتور، استارتاپ ترموستات هوشمند Ecobee را خریداری می کند – TechCrunch

جنراک، تولیدکننده ژنراتور مستقر در ویسکانسین، امروز اعلام کرد که قصد دارد Ecobee را خریداری کند. در ظاهر یک تطابق شگفت‌انگیز است، اگرچه اولین باری نیست که ما شاهد گسترش یک شرکت سنتی‌تر از طریق این نوع خرید به فضای خانه‌های هوشمند هستیم – خرید Assa Abloy از آگوست هوم را چند سال پیش در نظر بگیرید.

اگر هیچ چیز دیگری نباشد، این ساده‌ترین راه برای شروع توسعه فناوری جدید برای شرکتی است که برای مدت طولانی در اطراف بوده است – در مورد جنراک بیش از 60 سال. این شرکت 200 میلیون دلار نقد به اضافه 450 میلیون دلار سهام به سهامداران اکوبی پرداخت خواهد کرد. اگر اهداف اضافی قبل از بسته شدن مورد اصابت قرار گیرد، جنراک تا 120 میلیون دلار بیشتر در انبار پرتاب خواهد کرد که در مجموع به 770 میلیون دلار می رسد.

Ecoboee مستقر در تورنتو در سال 2007 تاسیس شد و از آن زمان به یکی از نام‌های بزرگ در فضای ترموستات متصل، در کنار شرکت‌هایی مانند Nest که در سال 2014 خریداری شد، تبدیل شده است. Nest در نهایت به برند واقعی خانه هوشمند گوگل تبدیل می‌شود. و مانند Nest، Ecobee متعاقباً به دستگاه‌های خانه هوشمند اضافی، از جمله دوربین‌های امنیتی و حسگرها گسترش یافت.

استوارت لومبارد، مدیرعامل Ecobee در بیانیه‌ای گفت: «تکامل جنراک به یک شرکت راه‌حل‌های فناوری انرژی، فرصت‌های زیادی را برای ادغام محصولات ecobee ما با دستگاه‌های مسکونی آن‌ها ایجاد می‌کند و امکان نظارت و کنترل مستقیم بخش قابل‌توجهی از بار الکتریکی خانه را فراهم می‌کند. ما از پیوستن به تیم جنراک هیجان‌زده هستیم تا با هم بتوانیم انرژی پاک‌تر، انعطاف‌پذیرتر و پایدارتری را برای مشتریان و جوامع خود ارائه دهیم.»

Ecobee حدود 150 میلیون دلار از جمله سرمایه گذاری از صندوق الکسا آمازون جمع آوری کرده است. برای مدتی، آمازون یک نامزد واضح برای تصاحب این شرکت به نظر می رسید و به برندهای خانه هوشمند موجود خود مانند Ring اضافه می کرد، اگرچه اخیراً ترموستات خود را اعلام کرد که با کمک هانیول ایجاد شده است.

انتظار می رود که این معامله در سه ماهه چهارم بسته شود و در انتظار تایید نظارتی است.