خودروها و کامیون‌های ایالات متحده ممکن است به زودی مجبور شوند در مواقع اضطراری برای شما ترمز کنند

طبق قانونی که روز چهارشنبه توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه وزارت حمل و نقل پیشنهاد شد، تمام خودروها و کامیون های جدید فروخته شده در ایالات متحده به زودی می توانند به سیستم های ترمز اضطراری خودکار مجهز شوند که برای جلوگیری از تصادف با سایر وسایل نقلیه و عابران پیاده طراحی شده است.

اگر همانطور که پیشنهاد شده است، تقریباً تمام وسایل نقلیه سبک ایالات متحده (رده بندی وزن ناخالص خودرو 10000 پوند یا کمتر) سه سال پس از انتشار قانون نهایی، ملزم به داشتن فناوری AEB خواهند بود. به گفته آن کارلسون، مشاور ارشد NHTSA، بر اساس این پیشنهاد، سیستم AEB باید قادر به توقف و جلوگیری از تماس با یک وسیله نقلیه با سرعت حداکثر 62 مایل در ساعت باشد.

DOT گفت قانون پیشنهادی بخش کلیدی استراتژی ملی است که آژانس در ژانویه 2022 راه اندازی کرد و هدف آن کاهش تعداد تلفات رانندگی و جراحات جدی است.

طرفداران ایمنی مصرف کننده، که مدت هاست برای چنین قاعده ای فشار آورده اند، موافق هستند.

ویلیام والاس، معاون مدیر سیاست ایمنی در Consumer Reports در بیانیه‌ای گفت: «این قانون قوی جان انسان‌ها را نجات می‌دهد، از تصادفات پرهزینه جلوگیری می‌کند و به طور چشمگیری سطح ایمنی در جاده‌های ما را بالا می‌برد.» در زمانی که بیش از 100 نفر در ایالات متحده هر روز در تصادفات وسایل نقلیه جان خود را از دست می دهند، به شدت مورد نیاز است. این مدت طولانی بوده است، و طرفداران ایمنی خودرو سال‌ها خواستار این موضوع بوده‌اند – اما این پیشنهاد در حال حاضر مطابقت دارد. ”

سیستم های ترمز اضطراری خودکار یا AEB امروزه در بسیاری از خودروهای مدرن موجود است. برخی از خودروها دارای استاندارد AEB هستند، در حالی که برخی دیگر مشتری را ملزم به پرداخت هزینه برای ویژگی ایمنی می کنند. این سیستم از سنسورها و نرم‌افزار استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که یک وسیله نقلیه در آستانه تصادف است و سپس اگر راننده هنوز این کار را نکرده باشد، به طور خودکار ترمز را فشار می‌دهد. حتی اگر راننده ترمز را زده باشد، سیستم وارد عمل شده و نیروی بیشتری اعمال می کند.

مقامات صنعت و دولت در سال 2016 توافق کردند که استاندارد AEB را در ده ها مدل ایجاد کنند. تویوتا و برند لوکس آن لکسوس، پیشرو در این تلاش بودند. اما این فناوری هنوز فراگیر نشده است. Consumer Reports شاهد افزایش تعداد وسایل نقلیه ای است که این فناوری را ارائه می دهند، اما والاس گفت: «الزامات فدرال تضمین می کند که هر خودروی جدیدی با این ویژگی ایمنی اثبات شده عرضه می شود – بدون اینکه مصرف کنندگان مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای بسته آپشن گران قیمت شوند.