خودروی برقی کوچک جدید ولوو سعی می کند فضا را با طراحی اسکاندیناویایی بهینه کند

ولوو به ارائه قطره‌ای اطلاعات بیشتر درباره شاسی‌بلند کوچک الکتریکی آینده خود ولوو EX30 ادامه می‌دهد.

هفته گذشته این خودروساز قول داد که خودروی برقی جدید کمترین ردپای کربن را نسبت به خودروهای قبلی ولوو داشته باشد. اکنون، ولوو در حال استفاده از مهارت‌های طراحی اسکاندیناوی برای بهینه‌سازی فضا در خودروی کوچک است.

ما در واقع نمی دانیم که EX30 چقدر کوچک خواهد بود. طول متوسط ​​یک SUV حدود 170 تا 197 اینچ است و Carscoops تخمین می‌زند که EX30 بین 165 تا 170 اینچ خواهد بود. این بدان معناست که برای حفظ حس یک SUV، ولوو باید در فضای داخلی خودرو خلاقیت به خرج دهد.

رونمایی کامل EX30 در تاریخ 7 ژوئن ارائه خواهد شد، اما در اینجا آنچه قبلاً در مورد استفاده از فضای داخل خودرو می دانیم آورده شده است.

موضوع تمرکز

رندر کنسول مرکزی ولوو EX30، طراحی شده برای به حداکثر رساندن فضا. اعتبار تصویر: ولوو

بیشتر فضای داخلی EX30 طوری طراحی شده است که هم توجه راننده و هم سرنشین را به سمت مرکز خودرو جلب کند. این تم متمرکز با “Soundbar” خودرو همراه می شود، که اساساً مجموعه ای از بلندگوها است که نیاز به سیم کشی و مواد اضافی را کاهش می دهد. نوار صوتی به طور یکپارچه در زیر شیشه جلو یکپارچه خواهد شد و تمام عرض داشبورد را پوشش می دهد. ولوو می گوید نوار صوتی نه تنها کیفیت صدا را در کابین بهبود می بخشد، بلکه نیاز به بلندگو در درها را نیز از بین می برد و فضای ذخیره سازی اضافی برای کاربران ایجاد می کند.

به طور مشابه، سوئیچ های پنجره نیز به جای درها، در کنسول مرکزی یافت می شوند. محفظه دستکش نیز به جای سمت سرنشین خودرو، زیر صفحه نمایش مرکزی قرار گرفته است.

به گفته ولوو، کنسول مرکزی EX30 با یک سیستم کشویی ساخته خواهد شد که به کاربران امکان می دهد نحوه استفاده از فضا را انتخاب کنند. محفظه پایینی کنسول مرکزی دارای یک سبد باز است که می تواند کیف دستی و گوشی هوشمند را در خود جای دهد و در زیر آن یک فضای ذخیره سازی محافظت شده برای وسایل کوچک مانند عینک آفتابی وجود دارد. رانندگان یا مسافران می‌توانند در زیر قسمتی که به نظر می‌رسد یک تکیه‌گاه است، از محفظه بالایی با دو جا لیوانی بیرون بیایند.

برای سرنشینان عقب، یک جعبه ذخیره‌سازی کوچک از زیر کنسول مرکزی بیرون می‌آید تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری را به همراه جیب‌های اختصاصی در پشتی صندلی‌های جلو فراهم کند.

اوه، و اگر می‌خواهید از SUV کوچک برای جابجایی اثاثیه استفاده کنید، ولوو می‌گوید درب عقب را برای یک راهنمای اندازه مفید بررسی کنید.

اطلاعات سرگرمی مینیمالیستی

صفحه نمایش 12.3 اینچی EX30 اطلاعات کلیدی رانندگی مانند سرعت و میزان شارژ را نشان می دهد. اعتبار تصویر: ولوو

در مرکز داشبورد یک صفحه نمایش 12.3 اینچی وجود دارد که تمام اطلاعات مربوطه را که یک راننده به آن نیاز دارد نمایش می دهد.

تام استویچک، رئیس UX در ولوو، در بیانیه‌ای گفت: «در صفحه‌نمایش واحد، اطلاعات کلیدی رانندگی مانند سرعت و میزان شارژ به‌طور برجسته در بالا قرار گرفته‌اند، همراه با ناوبری، رسانه و کنترل‌ها به راحتی قابل مشاهده و در دسترس هستند». “ما همچنین یک نوار متنی را اضافه می کنیم که مرتبط ترین عملکردها را برای نیازهای شما در هر زمان به شما ارائه می دهد.”

به گفته این شرکت، ایده این است که راننده را با محرک‌های بیش از حد غرق نکنید، در عوض یک منظره آرام ارائه دهید «که همه چیز را جدا از حیاتی‌ترین اطلاعات برای تمرکز بیشتر از بین می‌برد». علاوه بر این، ولوو امیدوار است با قرار دادن همه چیز در یک صفحه نمایش، هم احساس فضا را به راننده بدهد و هم در مصرف مواد صرفه جویی کند.

مانند کراس اوور برقی C40 Recharge ولوو، شاسی بلند الکتریکی XC40 Recharge و هیبریدی XC60 Recharge، EX30 دارای گوگل داخلی خواهد بود. این بدان معناست که شامل کمک هندزفری از دستیار Google، Google Maps و برنامه‌های خاصی در Google Play می‌شود. ولوو می‌گوید که این وسیله نقلیه اولین خودرویی خواهد بود که از قابلیت Apple CarPlay بی‌سیم بهره می‌برد.

به گفته ولوو، سیستم اطلاعات سرگرمی، مجهز به کابین اسنپدراگون کوالکام، همچنین با 5G «در صورت وجود» عرضه خواهد شد.