خوش آمدید اولین برنامه راهنمای شهر هوشمند در iOS را پشتیبانی می کند ، با پشتیبانی 3.5 میلیون دلار به رهبری Accel – TechCrunch

هنگامی که در حال گشت و گذار در شهری هستید – چه شهری که در سفرهای خود از آن دیدن می کنید یا خودتان – تعدادی ابزار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بدانید کجا بروید ، چه چیزی را ببینید و چه کاری انجام دهید ، مانند Google Maps ، Yelp ، TripAdvisor و دیگران. اما یک استارتاپ به نام Welcome فکر می کند مجموعه ابزارهای امروزی می تواند برای افرادی که از آنها استفاده می کنند هوشمندتر و شخصی تر باشد. در عوض ، برنامه جدید آن از فناوری های “زمان واقعی” برای ارائه توصیه هایی استفاده می کند که ترجیحات کاربر و سایر جزئیات مربوط به شرایط فعلی آنها را در نظر می گیرد-مانند آب و هوا ، فصل ، ترافیک و محبوبیت مکان در زمان کنونی روز-به منظور ارائه مجموعه ای بهتر از توصیه ها.

متیو روزنبرگ ، یکی از بنیانگذاران Welcome می گوید: نتیجه نهایی یک راهنمای شهری است که بیشتر شبیه “دربان در جیب شما” است.

اعتبار تصویر: خوش آمدی

روزنبرگ می گوید پس از سفر ، قبل از همه گیری ، با دوست دختر خود ، همسر فعلی ، پس از خرید اولین شرکت خود ، یک برنامه ایجاد ویدیو تلفن همراه به نام Cameo ، توسط Vimeo ، از وی برای ایجاد Welcome استفاده کرد. در طول این مدت ، این زوج قسمت هایی از اروپا ، آمریکای لاتین و ایالات متحده را کاوش کردند ، که به گفته وی یک تجربه شگفت انگیز بود و در نهایت آنها را به هم نزدیک کرد.

“اما کاری که من در آن لحظات انجام دادم – ما در همه این مکانهای زیبا هستیم … ما در یک موزه باورنکردنی یا در یک ناهار فوق العاده هستیم – و خودم را در تلفن خم کرده و سعی می کنم بفهمم کجا باید بروم بعد ، روزنبرگ توضیح می دهد. او نقشه های گوگل ، توصیه های دوستان را مرور می کرد و سعی می کرد نظرات را بخواند تا در مورد سفر بعدی آنها تصمیم گیری کند.

این باعث شد که او تعجب کند: “چرا ابزاری وجود ندارد که بتواند هوشمند باشد و فراتر از یک مکان فراتر رود [recommendations] – این واقعاً می تواند به آنچه در زندگی من و جهان اطرافم می گذرد نگاه کند و توصیه های دقیق تری ارائه دهد؟ ” او به یاد می آورد

اعتبار تصویر: خوش آمدی

این منجر به توسعه برنامه ای شد که اکنون Wonder شده است ، یک برنامه راهنمای شهر که از هوش ، توصیه ها ، شخصی سازی و حتی رسانه ها ، مانند عکس ها و فیلم ها ، برای کمک به کاربران در یافتن کارهایی که باید انجام دهند ، استفاده می کند.

این استارتاپ توسط همکاران Vimeo ، Peter Gerard ، Mark Armendariz و Mark Essel تاسیس شده است ، که همراه با روزنبرگ نسخه اولیه Welcome را در سال 2019 به عنوان یک آزمایش بازار راه اندازی کردند. ایده آنها برای آنها مقداری پول از Accel دریافت کرد ، که به آنها باند کافی داد تا نسخه برنامه ای را که در ذهن داشتند بسازند.

آن نسخه اکنون به فروشگاه App رسیده است.

در اولین راه اندازی ، به شما خوش آمد گویی در مورد علایق خود می دهید و این امکان را دارید که از بین ناشران دنبال کنید – مانند Condé Nast ، Lonely Planet ، Eater ، فرهنگ سفر ، غذا و شراب و دیگران – محتوای آنها برای کمک به اطلاع توصیه های خوش آمدید استفاده می شود.

اعتبار تصویر: خوش آمدی

سپس می توانید در صفحه اصلی برنامه حرکت کنید تا مقالات مربوط به شهری را که در حال تحقیق در مورد آن هستید مشاهده کنید یا نقشه را مرور کنید ، جایی که پیشنهادات با نمادهای مربوط به مکان مشخص شده اند – مانند چیزبرگر برای رستوران ، لیوان مارتینی برای یک نوار ، درختی برای فضای باز (مانند بازار کشاورزان) و غیره.

با ضربه زدن به هر مکان ، عکس ها و فیلم ها و پیوندهایی برای دریافت مسیرها ، وب سایت ، شماره تلفن و همچنین یک دکمه برای سفارش Uber یا Lyft و موارد دیگر به شما نشان داده می شود. همچنین می توانید نکات خود را برای سایر کاربران خوش آمدید بگذارید ، لیست را به عنوان مورد دلخواه علامت گذاری کرده و برچسب ها را اضافه کنید.

هنگام مرور نقشه ، دکمه های موجود در بالای صفحه به شما امکان می دهد فیلتر کنید تا فقط زیر مجموعه ای از مکانها مانند غذا ، نوشیدنی ، فعالیتها ، هنرها و موارد دیگر را مشاهده کنید.

خود برنامه از نظر ظاهر رابط کاربری آن به خوبی طراحی شده است ، اما شاید استفاده از آن به عنوان یک برنامه کاربردی که بیشتر بر جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر تمرکز دارد-مانند رتبه بندی و نظرات تجاری-ساده نباشد.

به عنوان مثال ، چگونه می توانید عکسها و فیلمهای خود را در مکانی سهیم شوید ، فوراً مشخص نشد ، زیرا برخی از لیستها دکمه “افزودن” را برای بارگذاری رسانه شما برجسته ارائه می دهند ، در حالی که به نظر می رسید دیگران این کار را نکرده اند. در واقع ، دکمه “افزودن” از دست نرفته است – فقط باید آن را به سمت راست حرکت دهید تا آن را ببینید. اما مشخص نبود که سطر قابل پیمایش است. به نظر می رسید دکمه Add به سادگی وجود نداشت. (به نمونه های زیر مراجعه کنید.)

اعتبار تصویر: تصاویری از Welcome

با این حال ، داده های اساسی و موتورهای تجزیه و تحلیل Welcome جالب هستند. این تیم ابزارهای سفارشی را توسعه داد که کلمات کلیدی مقاله را از ناشران دریافت کرده و آنها را به برچسب تبدیل می کند. در نهایت ، می خواهد این فناوری را در هر سایتی – مانند وبلاگهای محلی – که کاربران می توانند روی آن کلیک کرده و ذخیره کنند ، بسازد ، شاید از طریق افزونه مرورگر وب. این تیم حتی در فکر ارائه راهی برای دریافت لیست سفرها و نکاتی است که افراد در مکانهای کمتر آشکار جمع آوری می کنند – مانند صفحات گسترده ، یادداشت ها و ایمیل.

به مرور ، Welcome همچنین می خواهد پیشنهادات و راهنماهای سازندگان محتوای سفر را بهتر ادغام کند تا توصیه های خود را بیشتر تقویت کند. این همچنین بعدا می تواند به مدل تجاری آن کمک کند ، جایی که راهنماهای سفر برتر از خالقان یا ناشران خاص می توانند با پرداخت هزینه در دسترس قرار گیرند. این شرکت همچنین قصد دارد راه های بیشتری برای انجام معاملات درون برنامه ای اضافه کند ، مانند رزرو بلیط یا سایر فعالیت هایی که سهم درآمد در آن دخیل است.

Welcome قبل از اولین حضور عمومی خود به بیش از 50،000 کاربر بتا در بیش از 350 شهر در سراسر جهان رسید و در حال حاضر بیش از 6.5 میلیون پایگاه داده دارد. در زمان راه اندازی ، بیش از 300000 توصیه سرپرستی شده در سطح جهان ارائه می دهد.

این استارتاپ با سرمایه 3.5 میلیون دلاری به رهبری Accel و با شرکت Lakestar Ventures حمایت می شود. این دور در سال 2020 بسته شد اما هنوز اعلام نشده بود. با احتساب بودجه پیش از بذر ، Welcome تا به امروز 4.2 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

برنامه خوش آمدید ، فعلاً در iOS فقط به صورت بارگیری رایگان در دسترس است.