دادگاه هلند رانندگان Uber را کارمند می داند – TechCrunch

Uber یک چالش حقوقی دیگر در اروپا در مورد وضعیت اشتغال رانندگان از دست داده است: دادگاه آمستردام ، در هلند ، تصمیم گرفته است که رانندگان Uber به جای پیمانکاران خود اشتغالی ، شاغل هستند.

دادگاه همچنین دریافت که رانندگان تحت پوشش قرارداد کار جمعی موجود در کشور هستند – که مربوط به رانندگان تاکسی است – به این معنی Uber برای پیروی از موافقت نامه ای که الزامات پرداختی را تعیین می کند و مزایایی مانند حقوق بیمار را پوشش می دهد ، با افزایش هزینه مواجه می شود. (و ممکن است مسئول باشد برای پرداخت بازپرداخت راننده در برخی موارد.)

دادگاه همچنین Uber را مجبور به پرداخت 50،000 یورو هزینه کرد.

غول خودرو سواری دارای 4000 راننده است که روی پلتفرم خود در پایتخت هلند کار می کنند.

دادگاه آمستردام دفاع معمولی Uber را رد کرد که این فقط یک پلت فرم فناوری است که مسافران را با ارائه دهندگان خدمات تاکسی متصل می کند – در عوض رانندگان فقط “روی کاغذ” خود اشتغالی دارند.

داوران ماهیت خدمات ارائه شده توسط رانندگان و این واقعیت را که Uber بر نحوه کار و درآمد آنها از طریق برنامه و الگوریتم های آن نظارت می کند ، برجسته کردند.

دادگاه عالی اروپا قبلاً در سال 2017 حکم کرده بود که Uber ارائه دهنده حمل و نقل است و باید از قوانین حمل و نقل محلی پیروی کند – بنابراین دژاوو شما را می بخشد.

شکایت هلندی توسط مرکز اتحادیه های کارگری ملی FNV سال گذشته تنظیم شد – جلسه رسیدگی در پایان ماه ژوئن آغاز شد.

Zakaria Boufangacha ، معاون FNV در بیانیه ای امروز گفت: “این بیانیه نشان می دهد که ما سالهاست می گوییم: Uber کارفرما است و رانندگان کارمند هستند ، بنابراین Uber باید به قرارداد کار جمعی برای حمل و نقل تاکسی پایبند باشد. این همچنین علامتی برای لاهه است که این نوع ساخت و سازها غیرقانونی است و بنابراین قانون باید اجرا شود. “

برای پاسخ به حکم ، با Uber تماس گرفته شده است.

در زمان نگارش این خبر ، شرکت پاسخی نداده بود – اما ، به نقل از رویترز ، اوبر گفت که قصد تجدید نظر دارد و “هیچ برنامه ای برای استخدام رانندگان در هلند ندارد”.

در بریتانیا ، Uber طی چند سال تعدادی از احکام دادگاه را به دلیل طبقه بندی استخدامی خود از دست داد – در ماه فوریه در مقابل دادگاه عالی بریتانیا شکست خورد.

به دنبال آن ، اوبر گفت که با رانندگان در انگلستان به عنوان کارگر رفتار خواهد کرد ، اگرچه اختلافات همچنان وجود دارد (مانند تعریف زمان کار). در ماه مه ، Uber همچنین گفت که برای اولین بار اتحادیه تجاری انگلستان را به رسمیت می شناسد.

با این حال ، در سایر نقاط اروپا ، این شرکت به مبارزه با دعاوی مربوط به اشتغال ادامه می دهد و از قانونگذاران اتحادیه اروپا برای لغو مقررات برای کار بر روی پلتفرم فشار می آورد …

اتحادیه اروپا گفته است که می خواهد راهی برای بهبود عملکرد پلتفرم پیدا کند. با این حال هنوز مشخص نیست هرگونه اصلاحات اتحادیه اروپا چگونه می تواند باشد.

کمیسیون با ابتکار کار بستر خود با س questionsالاتی تماس گرفته است.

پلتفرم های دیجیتالی نیروی کار به وضوح نگران هستند ، این امر از طریق سرمایه گذاری زیاد بر قدرت لابی گری و استفاده بیشتر از منابع در سطح اتحادیه اروپا مشهود است. این شرکتها – البته از جمله Uber – اخیراً گرد هم آمده اند تا یک گروه لابی مالی جدید ایجاد کنند که به طور خاص برای تأثیرگذاری بر سیاستهای کار روی پلتفرم را هدف قرار داده است. ” جیل تو، محقق دکتری حقوق داده در دانشگاه آمستردام ، پس از حکم آمستردام با TechCrunch صحبت می کند.

“ما دیدیم که Uber چگونه در کمپین Prop 22 خود در کالیفرنیا از قوانین استفاده کرد و آنها را اصلاح کرد ، و به همراه دیگر شرکت های اروپایی ، آنها دوباره تلاش می کنند این کار را انجام دهند. مأیوس کننده است وقتی می بینیم که کمیسیون در دو رایزنی خود در زمینه تنظیم مقررات کارگران پلتفرم فقط با شرکت های فناوری صحبت کرده است و هیچ جلسه ای با اتحادیه های کارگری یا سایر نمایندگان کار بر روی پلتفرم نداشته است. “

“همه اینها فوق العاده مشکل ساز و نگران کننده است ، به ویژه اگر مشاوره های EC منجر به دستورالعمل کار روی پلت فرم شود. به طور کلی ، پیروزی در دادگاه ها برای کارگران مهم است ، اما مسئله قدرت و نفوذ شرکت ها در بروکسل و همچنین عدم اجرای عمومی این تصمیمات دادگاه همچنان وجود دارد. “