درآمد فورد Q1 با افزایش فروش کامیون‌ها و ناوگان باعث افزایش سود می‌شود

فورد آن را گزارش کرد درآمد سه ماهه اول 2023 سه‌شنبه بعد از زنگ، و این اولین باری است که خودروساز قدیمی درآمدهای خود را بر اساس سه واحد تجاری جدید خود تقسیم می‌کند: فورد آبی برای خودروهای نمادین گازی و هیبریدی، فورد مدل e برای خودروهای الکتریکی، و فورد پرو برای محصولات و خدمات تجاری. .

این خودروساز درآمد 41.5 میلیارد دلاری را گزارش کرد که انتظارات 36 میلیارد دلاری وال استریت را پشت سر گذاشت و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد بهبود را نشان داد. علی‌رغم تلاش فورد برای برق‌رسانی ناوگان خود، این ضربه عمدتاً ناشی از فروش خودروهای تجاری و گازسوز بود.

درآمد خالص فورد بر اساس GAAP 1.8 میلیارد دلار بود، در مقایسه با زیان خالص 2 میلیارد دلاری در دوره 2022 به دلیل کاهش 7.3 میلیارد دلاری سرمایه گذاری Rivian این خودروساز.

بر اساس سود تعدیل شده، فورد 3.4 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که 45 درصد افزایش نسبت به سه ماهه اول 2022 و حاشیه 8.1 درصدی داشت.

راهنمای فورد برای کل سال ثابت باقی ماند و بین 9 تا 11 میلیارد دلار درآمد تعدیل شده بود. این شرکت انتظار دارد در سال 2023 یک جریان نقدی آزاد تعدیل شده حدود 6 میلیارد دلار داشته باشد.

بر اساس بخش، فورد انتظار دارد که در سال 2023 شاهد 7 میلیارد دلار برای فورد بلو باشد که یک افزایش اندک نسبت به سال گذشته است. زیان تمام سال حدود 3 میلیارد دلار برای مدل e. و EBIT حدود 6 میلیارد دلار برای Pro، که دو برابر درآمد سال 2022 را نشان می دهد.

فورد گفت که جریان نقدی عملیاتی برای سه ماهه 2.8 میلیارد دلار بوده و 693 میلیون دلار جریان نقد آزاد تعدیل شده ایجاد کرده است. این خودروساز سه ماهه را با نزدیک به 29 میلیارد دلار پول نقد به پایان رساند.

تفکیک بخش های تجاری فورد

تفکیک بخش های تجاری از فورد

این اولین سه ماهه‌ای است که فورد درآمدهای خود را از طریق سه واحد تجاری خود تقسیم می‌کند: فورد بلو، فورد مدل e و فورد پرو. اعتبار تصویر: شرکت فورد موتور

فورد همچنان در حال ضرر دادن به تجارت خودروهای برقی خود است که اغلب آن را یک “استارت آپ” توصیف می کند. این واحد 700 میلیون دلار درآمد به ارمغان آورد که نسبت به سال گذشته کاهش 27 درصدی را نشان می دهد که تا حدی به دلیل وقفه در تولید دو خودروی برقی محبوب فورد است: پیکاپ لایتنینگ F-150 و شاسی بلند موستانگ Mach-E. فورد گفت که تولید Mach-E به دلیل «تغییرات صنعتی که ظرفیت تولید را تقریباً دوبرابر می‌کند» متوقف شد، که شاید جدیدترین فورد را توضیح دهد. کاهش قیمت خودرو.

این دومین باری است که فورد دارد قیمت Mach-E را کاهش دهید این سه ماهه اولین بار در ژانویه و به دنبال کاهش قیمت مشابه از سوی تسلا بود.

فورد قصد دارد تا پایان سال 2023، 600000 دستگاه و تا پایان سال 2026 بیش از 2 میلیون دستگاه برقی بفروشد. این خودروساز اگر بخواهد به این هدف دست یابد، باید سریعاً بسازد و ارسال کند. فقط فورد 10866 واحد EV گزارش شده است در سه ماهه اول امسال فروخته شد.

علیرغم ضررهای موجود در مدل e، دو دستگاه دیگر فورد برای سوق دادن این خودروساز به قلمرو رشد کافی بود. فورد گفت که بخش های تجاری Ford Blue و Ford Pro هر دو در هر منطقه ای که در آن فعالیت می کنند سودآور هستند. به گفته این شرکت، این خودروساز 1.1 میلیون دستگاه خودرو در سه ماهه سال جاری به فروش رساند که 9 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد، که بیشتر فروش آن از کامیون‌های گازسوز، هیبریدی و الکتریکی، وانت‌های تجاری و شاسی‌بلندهای فورد بوده است.

در سه ماهه اول، فورد بلو درآمدی معادل 25.1 میلیارد دلار به ارمغان آورد که نسبت به سال قبل 21 درصد رشد داشت. بر اساس تعدیل، این مبلغ 2.6 میلیارد دلار است. این خودروساز می گوید انتظار دارد همچنان شاهد رشد بالایی در این بخش باشد.

فورد پرو 13.2 میلیارد دلار گزارش کرد که 28 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. از نظر EBIT، 1.4 میلیارد دلار، که 3 برابر گزارش های سال 2022 است. این رشد هم ناشی از فروش ون های تجاری ترانزیت و E-Transit فورد و هم افزایش 64 درصدی در اشتراک نرم افزارهای پولی در سه ماهه اول بود.

به گفته فورد، درآمد اعتباری این خودروساز قبل از کسر مالیات 303 میلیون دلار بود که به دلیل حاشیه تامین مالی کمتر، افزایش زیان اعتباری و کاهش درآمد لیزینگ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.