درسهایی از بنیانگذاران که اولین دور خود را در بازار گاو بالا بردند – TechCrunch

برای مانو بانسال، بنیانگذار Lightup.ai ، افزایش دور از a16z یک سفر بسیار دشوار نبود. شرکت قبلی او ، Uhana ، که در سال 2016 راه اندازی شد ، توسط NEA پشتیبانی می شد و در سه سال توسط VMWare خریداری شد.

بنابراین او توانایی خود را نه تنها در ساخت یک محصول ، بلکه در ایجاد یک شرکت ، جذب تیم ، ایجاد درآمد و مهمتر از همه ، رسیدن به خروجی خوب نشان داده است.

اما در سال 2021 چالشی پیش آمد که او در حال افزایش بود-بازار سرمایه گذاری خطرپذیر داغ شد. در سال 2016 ، کل سرمایه گذاری VC در ایالات متحده حدود 80 میلیارد دلار بود. بر اساس گزارش PitchBook NVCA ، تا سال 2020 ، سرمایه مستقر به 164 میلیارد دلار افزایش یافته است. به هر حال ، 2021 این روند را پیشی می گیرد.

“یک سرمایه گذار پیچیده از یک روش جدید پیروی نمی کند و پیشرفت شما را با الگوهای عمومی اندازه گیری نمی کند.”

در واقع ، استارتاپ ها هرگز آنقدر خوب نبوده اند. لیست فوق العاده های توصیف کننده این بازار گاو دیوانه طولانی تر می شود. دره سیلیکون Walmart در فروش روز شکرگزاری است.

بنیانگذاران می توانند سریع پول جمع آوری کنند ، واقعاً سریع. فقط سه ماه پس از بسته شدن دور باند خود ، از بانسال بخواهید که توسط سرمایه گذاران غرق شده و آماده انجام اقدامات پیشگیرانه باشد.

او هشدار می دهد اما این می تواند یک گچ باشد.

دام پیشگیرانه شریرانه

با افزایش عرضه ، رقابت داغ می شود ، به ویژه برای افرادی مانند بانسال. تعداد ورودی های ناخواسته افزایش می یابد و هر تلاش برای جلب توجه بنیانگذاران دیوانه کننده تر می شود. اغلب ، ساده ترین راهی که توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند ، افزایش ارزش است. دور بالا ، کسی؟

اما قسمت تاریک این بازار می تواند به یک دام پیشگیرانه شرور تبدیل شود ، چرخه ای که در آن دور A خیلی زود اتفاق می افتد و دور B طی چند ماه ادامه می یابد و دور C چندان عقب نمی ماند.

معیارهای یک شرکت نمی توانند در چنین بازه های کوتاهی حرکت مادی کنند. همانطور که یکی از سرمایه گذاران من می گوید ، پیدا کردن بازار (GTM) دارای ثبات زمانی است. “