در داخل برنامه های بلندپروازانه Better.com – TechCrunch

وقتی مدیران آنلاین شرکت وام مسکن Better.com تصمیم گرفت شرکت خود را در اوایل سال جاری به عموم برساند ، آنها تصمیم گرفتند از مسیر IPO سنتی یا فهرست مستقیم استفاده نکنند. در عوض ، Better با ادغام با شرکت چک چک Aurora Acquisition Corp در یک معامله SPAC که ارزش آن را 7.7 میلیارد دلار اعلام می کند ، وارد بازارهای عمومی می شود.

در حالی که عملکرد سهام شرکتهای SPAC پس از ادغام در بهترین حالت امسال متزلزل بوده است ، تیم Better معتقد بود که آنها از طریق ترکیب خود با Aurora (و سرمایه گذاری اضافی توسط SoftBank) به یک معامله ترجیحی دست می یابند تا زمانی که تصمیم به جذب بانکداران و موسسات داشته باشند. سرمایه گذاران از طریق یک نمایشگاه راه سنتی IPO.

ویشال گارگ ، مدیرعامل Better می گوید: “هنگامی که یک بانک سرمایه گذاری برای فروش سهام شما به مردم ثبت نام می کند ، هیچ تضمینی در مورد قیمت یا قطعی بودن اجرا وجود ندارد.” ما فقط مطمئن نبودیم که بانکداران سرمایه گذاری قادر به اجرا خواهند بود. “

به سختی می توانید رهبری Better را به خاطر عدم اعتماد به نفس مقصر بدانید. در سال گذشته ، دو وام دهنده وام مسکن آنلاین دیگر – Rocket Companies و creditDepot – از طریق IPO های سنتی فهرست بندی شدند که به دلیل تقاضای کم سرمایه گذاران نهادی ، قیمت آنها کمتر از محدوده بود.

همین امر در مورد کارگزاری املاک Compass رخ داد ، که محدوده هدف خود را در روز عرضه اولیه سهام کاهش داد و از زمان عرضه عمومی قیمت سهام همچنان در حال سقوط بود.

گارگ می گوید: “عرضه عمومی سنتی برای داستانی منطقی است که بانکدار سرمایه گذاری سنتی شما می تواند آن را درک کرده و طبقه بندی کند.” “اگر بتوانید به راحتی به عنوان یک شرکت SaaS یا یک شرکت پرداخت طبقه بندی شوید ، یک پیشنهاد عمومی منطقی است.”

اما تیم Better جاه طلبی های بزرگتری دارد تا اینکه به عنوان وام دهنده وام مسکن در نظر گرفته شود و با سایر شرکت های خدمات مالی مقایسه شود. با توجه به وام مسکن ، Better تعدادی از محصولات و خدمات اضافی را اضافه کرده است ، از جمله املاک ، بیمه حق بیمه و بیمه صاحبان خانه.

در نیمه دوم سال جاری ، Better قصد دارد خدمات خانه و وام های بهبودی را آغاز کند و در نهایت به سایر محصولات مالی و بیمه ای مانند وام های شخصی ، خودرو و دانشجویی و همچنین بیمه عمر و معلولیت گسترش می یابد.

گارگ گفت: “ما به راحتی طبقه بندی نمی شویم.”

ارزان تر ، سریع تر و آسان تر شدن وام مسکن

مانند بسیاری از اخلالگران دیجیتالی که به دنبال افزایش صنایع تاسیس شده بودند ، Better از شخصی که به دنبال حل مشکلی برای خود بود ، ناشی شد. در حدود سال 2012 ویشال گارگ ، شریک بنیانگذار One Zero Capital و بنیانگذار شرکت آنلاین وام دهی دانشجویی MyRichUncle ، امیدوار بود که “خانه رویایی” خود را بخرد ، اما در حین تأمین وام مسکن قطع شد و در یک مناقصه از دست رفت. خریداری که می تواند معامله را سریعتر ببندد

همانطور که از داستان بنیانگذاری آخرالزمانی می گذرد ، گزینه های کمی برای کسی وجود دارد که به دنبال درخواست و تضمین وام مسکن آنلاین است-یا حتی نامه پیش تأیید وام مسکن را دریافت کند. بنابراین گارگ قصد ساخت آن را داشت.

وی تصریح کرد: چشم انداز اولیه این بود که فرایند تبدیل شدن از یک مستأجر به یک صاحب خانه تبدیل شود. ارزان تر ، سریع تر و آسان تر ، “Garg گفت. “ما محصولی را ساختیم که به شما امکان می دهد به جای پنج روز یا پنج هفته ، یک نامه پیش تأیید را در عرض پنج دقیقه به صورت آنلاین دریافت کنید.”

به گفته سارا پیرس ، که به عنوان یکی از 30 کارمند اولیه خود به این شرکت پیوست و اکنون تمام فروش و عملیات خود را انجام می دهد ، Better توانست با استفاده از فناوری خود برای ارزیابی ریسک وام گیرندگان ، سریعتر به تأیید وام مسکن برسد.