در ده سال “مزرعه عمودی” – TechCrunch

تقریباً دو ساعت از ایمیل اولیه من و اولین گپ زوم ما می گذرد – یکشنبه ، نه کمتر. من دوش بعد از ورزش را کنار می گذارم و کلاه بیس بال می زنم ، زیرا مطمئن نیستم که این فرصت دوباره کی به دست می آید.

پس از بیش از دو دهه حمایت از مزایای کشاورزی عمودی در سراسر جهان ، به نظر می رسد دیکسون دسپومیر هنوز هم مانند من مشتاق صحبت در مورد این موضوع است. این امر به احتمال زیاد به دلیل دهمین سالگرد آن ناشی می شود مزرعه عمودی، که اواخر سال گذشته رسید. در فرهنگی که به نظر می رسد تقریباً برگشت ناپذیر در سالگردها به سر می برد ، این مناسبت به دست می آید ، عمدتا به دلیل همه چیزهایی که در آن دهه در حال وقوع اتفاق افتاده است.

دسپومیر در نسخه اصلی می نویسد: “اگرچه در حال حاضر هیچ نمونه ای از مزارع عمودی وجود ندارد ،” ما می دانیم که چگونه باید پیش برویم – ما می توانیم روشهای کشاورزی هیدروپونیک و هوازی را در یک ساختمان چند طبقه اعمال کنیم و اولین مزارع عمودی جهان را ایجاد کنیم. “

آخرین نسخه این کتاب یک کد در قالب یک فصل دهم با عنوان “و سپس چه شد؟” پاسخ ، همانطور که من در برخورد خود با جهان قحطی عمودی کشف کرده ام ، بسیار طولانی تر از آن چیزی است که می توان امیدوار بود در یک فصل به آن بپردازم – یا به هر حال ، یک مرور کتاب کوتاه در یک وب سایت فناوری.

“در سال 2010 ، هنگامی که این کتاب برای اولین بار منتشر شد ، هیچ مزرعه عمودی وجود نداشت ،” دسپومیر فصل جدید را باز می کند ، و توصیف آنچه در ایالات متحده و آسیا به عنوان یک جریان آرام شروع شد. “تا زمان نگارش این مقاله ، تعداد زیادی مزارع عمودی وجود دارد ، من دقیقاً نمی دانم تعداد آنها چقدر است.”

فهرست مزارع عمودی که در ادامه آمده است به سختی جامع است و به چهار صفحه و نیم می رسد و امتیازاتی را برای فضا ارائه می دهد ، مانند فهرست بزرگترین شرکت کشاورزی عمودی ژاپن Spread و اشاره به اینکه کشور حداقل 200 مزارع از این قبیل را در خود جای داده است. در همین حال ، لیست ایالات متحده با AeroFarms و Bowery Farming شروع می شود ، نامهای آشنا برای خوانندگان TechCrunch.

حتی بدون فهرست جامع ، تعداد زیادی از کشورها و شرکت هایی که مفهوم کشاورزی عمودی را به عنوان روشی بالقوه برای رسیدگی به شبح فاجعه آب و هوا پذیرفته اند ، گواه حیرت انگیزی است که برای بسیاری ایده درست در این زمینه است. زمان مناسب. در حالی که تعداد کمی (در صورت وجود) مفهوم محصولات بسته بندی شده و عمودی را که در یک محیط شهری رشد می کنند به عنوان یک راه حل جامع در نظر می گیرند ، حرکت زیادی در مورد این ایده وجود دارد که می تواند قطعه مهمی از این پازل باشد.

من شک ندارم که در سال 2021 ، بسیاری از کسانی که کتابی به دست می آورند به نام مزرعه عمودی هنگامی که صحبت از تغییرات آب و هوایی ساخته دست بشر می شود ، نیاز به اقناع زیادی دارد. اما دسپومیر هنوز کارهای خوبی را انجام می دهد و بسیاری از نگرانی ها را در مقدمه خود بیان می کند ، به خصوص که مربوط به نگرانی ها در مورد افزایش جمعیت و کشاورزی بیش از حد است. فراتر از هدف گذاری واضح (و من معتقدم که شایسته تولید گوشت است) ، احتمالاً هنوز در مورد تأثیر تولید غذا به طور کلی آموزش هایی باید انجام شود.

این مسائل بزرگ کاتالیزوری برای توسعه مفهوم کشاورزی عمودی بود. تعریف مدرن این ایده به عنوان یک آزمایش فکری در کلاس دانشگاه کلمبیا در سال 1999 به رهبری دسپومیر متولد شد. با عنوان مشابه کشاورزی عمودی در سال 1915 منتشر شد ، اما در نهایت با معنای این واژه بسیار کم است. (این کتاب که توسط زمین شناس آمریکایی گیلبرت الیس بیلی نوشته شده است ، بصورت آنلاین رایگان در دسترس است و شامل ایده های سرگرم کننده ای در مورد کشاورزی با مواد منفجره است. این یک روش سرگرم کننده برای کشتن یک ساعت است.)

علیرغم مقام دسپومیر به عنوان پروفسور آیوی لیگ (در حال حاضر در 81 سالگی) ، مزرعه عمودی با زبانی بسیار قابل هضم نوشته شده است این کتاب یک طرح یا راهنمای کمتر از ادامه آزمایشات اولیه فکری کلاس او است-با توجه به این واقعیت که در زمان انتشار اولیه هیچ مزرعه عمودی عمده ای وجود نداشت ، دوباره قابل درک است. ماهیت کتاب با مفاهیم نویسنده آن در مورد آرمان گرایی آرمان گرایی نقش دارد.

ایروینگ فاین ، مدیرعامل Bowery Farming ، که پیش از راه اندازی شرکتش در سال 2014 با Despommier ملاقات کرد ، در گفتگوی اخیر ما برخی از احساسات را به خوبی خلاصه کرد و خاطرنشان کرد:

من فکر می کنم هر صنعتی در مقطعی به ستاره شمالی احتیاج دارد. من فکر می کنم دیکسون یک ستاره شمالی خارق العاده در این صنعت بوده است ، به طریقی مدت ها قبل از اینکه همه به نوعی در کشتی کار کنند و به کشاورزی داخلی اعتقاد داشته باشند. آیا فکر می کنم هر چیزی که او تصور می کند محقق خواهد شد؟ نه لزوما ، اما به هر حال این هدف یک ستاره شمالی نیست.

به نظر من این روش درستی برای برخورد با کتابی است مزرعه عمودیبه دسپومیر وقتی در مورد تهدیدات تغییرات آب و هوایی ، جمعیت زیاد و کشاورزی زیاد صحبت می کند ، مطمئناً عمل گرا است ، اما هنگام بحث در مورد راه حل ها ، او یک ایده آل گرا است. به یک معنا ، این یک نفس تازه در عصری است که بسیاری از ما (به نظر من قابل درک است) وقتی با چنین چالش های وجودی روبرو می شویم به چیزی بسیار تاریک تر تمایل داریم.

قویترین مثال این پویایی ، س questionsالات مهمی در مورد مصرف انرژی و هزینه های رشد گیاهان در داخل خانه است ، به جای استفاده مستقیم از نیروی خورشید. فصل جدید کتاب به راه حل های سبز مانند پنجره های روشن فتوولتائیک ، برداشت آب باران و ترسیب کربن به عنوان پاسخ اشاره می کند. همانطور که مزارع بیشتر آنلاین می شوند ، فرصت های بیشتری برای تعیین ریاضیات پیچیده در مورد مثبت بودن چنین راه حل هایی وجود خواهد داشت. امیدوارم مقیاس بیشتر و فناوری های بهتر ما را به جایی که باید باشد نزدیک کنیم.

در همین حال ، زمان نوشتن من در مورد استارتاپ ها باعث شده است – اگر نه بدبینانه تر – حداقل نسبت به انگیزه های نوع دوست در فناوری سبز شکاکتر باشم. پراگماتیست به اعتقاد من قاطعانه معتقد است که محدوده رانندگان سرمایه داری اولین چیزی است که نیاز به پاکسازی دارد – حداقل در ایالات متحده. شرکت ها باید ثابت کنند که مزارع عمودی می توانند به صورت تهاجمی درآمدزایی کنند و سپس امیدواریم بتوانیم پیشرفت های واقعی را در جنبه پایداری معادله مشاهده کنیم.

به عنوان یک ستاره شمالی ، به نقل از مدیرعامل بووری ، این کار بسیار م effectiveثر است. لازم نیست چیزی جز انقلاب کشاورزی Despommier و مزرعه عمودی کمک کرد تا یک دهه پیش کاتالیز شود.


مزرعه عمودی: تغذیه جهان در قرن 21 توسط دیکسون دسپومیر
پیکادور ، 2020 ، 369 صفحه