در میان هیاهوی هوش مصنوعی، بدون کد را فراموش نکنید

راه اندازی بدون کد Softrکه به مشتریان خود اجازه می دهد تا از داده های موجود خود برنامه بسازند، روز سه شنبه اعلام کرد که Google Sheets را به لیست یکپارچه سازی خود اضافه کرده است.

پیش از این، Softr روی پایگاه های داده Airtable متمرکز بود. حرکت آن برای پشتیبانی از داده‌های محصول صفحه‌گسترده Google احتمالاً مجموعه مشتریان بالقوه آن را گسترش می‌دهد. حتی قبل از آن گسترش، مدیر عامل مریم هاکوبیان به TechCrunch+ گفت که شرکت او از دسامبر 2021 تا دسامبر 2022 درآمد سالانه خود را 3 برابر افزایش داده است.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


گسترش سریع درآمد سافتر یادآور خوبی است که در حالی که به نظر می رسد دنیای فناوری کاملاً توسط همه چیزهای هوش مصنوعی مصرف شده است، کارهای بسیار زیادی در زمینه های دیگر در حال انجام است که ارزش توجه کردن را دارند.

با این حال، ارتباط جالبی بین هوش مصنوعی و بدون کد وجود دارد که ارزش نوشتن را دارد: هر دو به طور بالقوه توسعه دهندگان بزرگی از قابلیت های انسانی هستند. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به عنوان مغز دوم برای افرادی که از نظر دیجیتالی مشغول هستند عمل کند و خدمات بدون کد ممکن است به غیر توسعه دهندگان این امکان را بدهد که ابزارهایی را که برای تکمیل کار خود نیاز دارند بسازند. در هر دو مورد، ژانرهای توسعه فناوری جدید به افراد عادی کمک می‌کنند تا کارهای بسیار بیشتر، سریع‌تر و اغلب با هزینه کم انجام دهند.

چیز دیگری که ابزار مدرن هوش مصنوعی و به اشتراک گذاری بدون کد وجود دارد، دسترسی است. به عنوان مثال، Softr تعداد کاربران ثبت نام شده خود را از 35000 به 150000 در سال 2022 افزایش داد. این برای سرویسی که تا همین اواخر مختص Airtable بود واقعاً بسیار زیاد است. در بخش هوش مصنوعی، نیازی نیست که بگویم چقدر تقاضا در بازار برای ابزار مدرن LLM وجود دارد.

بیایید پیشرفت Softr را از آخرین باری که شرکت را تحت پوشش قرار دادیم بررسی کنیم و در مورد آنچه می‌توانیم در مورد پیشرفت بدون کد به عنوان روشی برای ساختن نرم‌افزار در دسترس‌تر یاد بگیریم، صحبت کنیم.

نرم تر، بدون کد، و توانمندسازی منظم ها

از هرکسی که در شرکتی کار می‌کند که نرم‌افزار می‌سازد و بخشی از سازمان‌های مهندسی یا محصول نیست، بپرسید که چقدر طول می‌کشد تا چیزی برای نیازهای خود ساخته شود. حتی بدون اینکه جیرا جوک بلیت کنیم، همه می دانیم که جواب چه خواهد بود. و تا حدی، وضعیت استاندارد منطقی است: آنچه کارکنان غیر توسعه‌دهنده به آن نیاز دارند، اغلب نرم‌افزار بسیار ابتدایی است، و مهندسان گران‌قیمت باید روی پیشنهادات اصلی شرکت تمرکز کنند، نه ابزارهای داخلی.