در یک بازار کند، دورهای کاشته شده «بلیتی برای تلاش مجدد» است.

برای گذشته سال، همه پیش‌بینی می‌کردند که محیط خروجی خاموش و بازار سرمایه‌گذاری بی‌صدا، حسابی را برای بسیاری از شرکت‌های در مرحله آخر به همراه خواهد داشت.

در حالی که شرکت‌ها به دنبال تقویت ترازنامه خود هستند، شاهد اخراج کارکنان و اقدامات کاهش هزینه‌ها بوده‌ایم. و اکنون، تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها با ارزش‌های پایین‌تر از آخرین سرمایه‌گذاری خود، پول جمع‌آوری می‌کنند. متأسفانه برای استارت‌آپ‌ها، به نظر می‌رسد که این دورهای پایین برای ماندن هستند.

در اوایل این هفته، الکس ویلهلم به داده‌های Q1 جدید Carta دست یافت، که نشان می‌دهد تعداد دورهای نزولی در سه ماهه اول 2023 در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته تقریباً چهار برابر شده است.

راندهای پایین مفهومی منفی دارند و اغلب به عنوان تقصیر شرکت یا موسس تفسیر می شوند. اما در بازاری که به نظر می‌رسد همه چیز رو به نزول است، نباید به این معنی باشد که یک شرکت یا بنیانگذاران آن اشتباه کرده‌اند – شما اغلب نمی‌توانید به آن کمک کنید. به اعتبار VCها، بسیاری از سرمایه‌گذاران در سال گذشته درباره اینکه چگونه شرکت‌ها نباید تسلیم این ننگ شوند، صحبت کرده‌اند.

“وقتی ارزش گذاری 700 میلیون دلاری را تعیین می کنید، به نظر می رسد که به نوعی برنده شده اید و رقیق نمی شوید، اما در واقع، شما فقط میله را بسیار بالا برده اید.” راس ویلکاکس، شریک، Pillar VC

در این چرخه بازار هنوز هیچ شرکتی پیش از خروج موفقیت‌آمیز یک دور نزولی کسب نکرده است، اما استارت‌آپ‌هایی که به این امکان فکر می‌کنند، باید به آن توجه کنند، زیرا شرکت‌ها در گذشته بر این مانع غلبه کرده‌اند. متا که در آن زمان با نام فیس بوک شناخته می شد، احتمالاً شناخته شده ترین نمونه است. این شرکت رسانه‌های اجتماعی در سال 2009 قبل از اینکه در سال 2012 با ارزش 104 میلیارد دلار عمومی شود، یک دور نزولی افزایش داده بود.

اما ممکن است برای یک استارت‌آپ فروش B2B سخت باشد که از داستان متا اطمینان حاصل کند – به نظر می‌رسد این شرکت رسانه‌های اجتماعی همیشه در دنیای خودش فعالیت می‌کند. اما داستان یک شرکت وجود دارد که ممکن است راحت تر به آن مربوط شود: E Ink.

برای کسانی که آشنایی ندارند، E Ink در سال 1997 در آزمایشگاه MIT تأسیس شد و شرکتی است که کاغذ الکترونیکی را اختراع کرد، فناوری که به طور گسترده برای نمایشگر در کتابخوان‌های الکترونیکی مانند Kindle، علامت دیجیتال، ساعت‌های هوشمند و برچسب‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.