دستیاران هوش مصنوعی به علی بابا و سیدر با پشتوانه a16z می آیند

دنیای هوش مصنوعی مولد آنقدر سریع در حال تکامل است که هر چند روز یک بار شاهد هستیم که استارتاپ‌ها برنامه‌های جدیدی را ارائه می‌کنند که توسط مدل‌های زبان بزرگ (LLM) ارائه می‌شوند. آخرین تلاش برای کسب درآمد از هوش مصنوعی از Mindverse AI، یک استارت آپ سنگاپوری است که در حال ایجاد یک رابط API است، یا آنچه بنیانگذار Fangbo Tao آن را “لایه پایه” برای مشاغل می نامد، تا عوامل هوشمند با حافظه عمودی خود و مجموعه مهارت های مختلف را با استفاده از آن ایجاد کند. LLM از سری GPT OpenAI.

عوامل هوش مصنوعی مانند ChatGPT Mindverse قبلاً کاربران اولیه را ایمن کرده اند، از جمله یک پلت فرم نامشخص در داخل اکوسیستم علی بابا. استارت‌آپ مد سیدر با پشتوانه a16z، که دستیار مجازی را آزمایش می‌کند. و Hooked، یک پلتفرم آموزشی web3 است که از عامل هوش مصنوعی استارتاپ برای راهنمایی کاربران در سایت خود استفاده می کند.

با توجه به جذابیت و هیجان سرمایه‌گذاران در مورد هوش مصنوعی محاوره‌ای، جای تعجب نیست که Mindverse در حال نزدیک شدن به تکمیل دور سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری سری A است. سرمایه‌گذاران احتمالاً از تجربه تائو در کار بر روی سیستم‌های هوش مصنوعی در غول‌های فناوری در چین و ایالات متحده مطمئن شده‌اند.

دستیار مجازی Mindverse برای سایت های تجارت الکترونیک. منبع: Mindverse AI

آخرین دور مایندورس که 7 میلیون دلار به دست آورد، 45 میلیون دلار ارزش داشت و توسط Sequoia China با مشارکت Linear Capital، K2 Venture، Yinxinggu Capital و Plug and Play هدایت شد.

Mindverse اساساً پلتفرمی را فراهم می کند که به مشتریان اجازه می دهد تا به سرعت عوامل هوشمند تخصصی برای دامنه های مختلف بسازند. این چیزی است که وقتی کاربر در یک سایت تجارت الکترونیکی با قدرت Mindverse قرار می گیرد، اتفاق می افتد: یک ربات چت از آنها استقبال می کند که تمام داده های موجودی سایت را جذب می کند. بگویید خریدار چیزی شبیه این می پرسد: “برای تعطیلات ساحلی چه بپوشم؟” ربات محصولات را بررسی می کند و چند گزینه را نشان می دهد.

اگر کاربر از اولین توصیه‌هایش راضی نباشد، نماینده خرید می‌تواند تفاوت‌های محصولات را توضیح دهد و جایگزین‌های بیشتری را پیشنهاد کند – به این معنی که ربات می‌تواند از مکالمات بی‌درنگ یاد بگیرد.

به طور مشابه، یک سایت رزرو هتل می‌تواند از Mindverse برای ایجاد یک راهنمای مجازی استفاده کند که مکان‌هایی را برای اقامت بر اساس ورودی‌های ساده‌ای مانند «من قصد دارم با همسرم به سانفرانسیسکو سفر کنم» را توصیه می‌کند. مکان‌های نشان‌داده‌شده به جای کانون‌های گردشگری جهانی، علایق همسر و همسر را در نظر می‌گیرند.

به گفته تائو، این روش ارتباط با داده های وب، اساساً با دوره هوش مصنوعی پیش از تولید متفاوت است.

در گذشته، کاربران از طریق نرم‌افزار و اپلیکیشن‌ها یا رابط کاربری گرافیکی با منابع داده در تعامل بودند [graphical user interface]. کاری که ما اکنون انجام می‌دهیم اضافه کردن یک عامل یا کمک خلبان برای کمک به رابط کاربری گرافیکی است… با آموزش هوش مصنوعی برای یادگیری مستقل API، اسناد، منابع داده و دستورالعمل‌هایی که ما آن را تغذیه می‌کنیم تا نماینده بتواند مجموعه مهارت‌های ویژه سناریوهای تجاری را به دست آورد و هماهنگی پویا ارائه دهد. از آنهایی که بر اساس قصد پیچیده کاربر است.» او توضیح داد.

فانگبو تائو، مدیرعامل و بنیانگذار Mindverse AI توضیح می دهد که چگونه هوش مصنوعی مولد نحوه تعامل ما با داده های وب را تغییر می دهد. تصویر: Mindverse

او ادامه داد: “بزرگترین تفاوت این است که الگوریتم های پیشنهادی موجود به شدت به داده های گذشته متکی هستند و شما نمی توانید نیازهای خود را مشخص کنید.” «آنچه را که کلیک می‌کنید یا می‌خرید تعیین می‌کند که چه چیزی می‌بینید. از طریق [generative AI]از سوی دیگر، شما می توانید به طور فعال با عامل هوش مصنوعی تعاملی داشته باشید که بتواند قصد شما را هضم کند.

البته این بدان معنا نیست که الگوریتم های توصیه منسوخ می شوند. عوامل Mindverse در واقع می توانند توصیه های آن را با الگوریتم هایی که از داده های گذشته یاد می گیرند مقایسه کنند. یکی از راه‌های ادغام هر دو راه‌حل این است که الگوریتم‌های قدیمی را به‌عنوان یک API در عامل ایجاد کنید تا برنامه بتواند از رفتار گذشته کاربران درس بگیرد. بنیانگذار خاطرنشان کرد: در واقع، هر گونه قابلیت متعارف پشت نرم افزار – فراتر از توصیه و جستجو – را می توان به عنوان مهارت های API در عوامل هوش مصنوعی قرار داد.

اما عامل هوش مصنوعی در سطح بالاتری عمل می کند. با گپ زدن با کاربران، می‌تواند بهتر از توصیه‌ها و قابلیت‌های جستجو استفاده کند تا بهترین روش استفاده از داده‌های پشتیبان را برنامه‌ریزی کند.»