دستیار خرید هوش مصنوعی کارما 25 میلیون دلار در سری A به سرپرستی Target Global – TechCrunch جمع آوری می کند

دستیار خرید AI و شبکه خرید Karma اعلام کرد که 25 میلیون دلار در سری A به سرپرستی Target Global و به دنبال MoreTech Ventures با مشارکت سرمایه گذاران فعلی از جمله NFX و Altair Capital جمع آوری کرده است. کارما به کاربران امکان می دهد تا خریدهای آنلاین بعدی خود را برنامه ریزی کرده ، از قیمت ها و به روزرسانی موجودی در زمان واقعی مطلع شوند ، به کوپن ها دسترسی پیدا کرده و به صورت خودکار بازپرداخت کنند.

این شرکت مستقر در تل آویو در سال 2014 توسط جاناتان فریدمن و رونن یووال هوچ به عنوان یک ابزار ساده نشانه گذاری برای کمک به مصرف کنندگان در ذخیره و ردیابی محصولات تاسیس شد. از آن زمان ، کارما برنامه های افزودنی مرورگر را به همراه برنامه های iOS و Android راه اندازی کرد. این شرکت در حال حاضر نزدیک به 60 نفر در سراسر تل آویو ، مینسک ، بلاروس و ایالات متحده مشغول به کار است و بیش از 30،000 شریک خرده فروشی مانند اپل ، Nordstrom ، Farefetch ، Target و Nike را شامل می شود.

جاناتان فریدمن ، مدیرعامل و بنیانگذار کارما ، در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: “کارما با یک نیاز بسیار ساده آغاز شد: فقط دانستن زمان فروش چیزی در اندازه و رنگ شما در زمان واقعی.” “این ایده در اصل از همسر من است. او یک روز به ما آمد و گفت: چرا این روند خودکار نمی شود؟ ما از آنجا شروع کردیم ، اساساً فقط می دانستیم چه زمانی تغییر قیمت رخ می دهد و آن را برای کاربر خودکار می کنیم. “

امروزه کارما دارای سه عملکرد اصلی است. در مرحله اول ، این سرویس به کاربران امکان می دهد تا لیست خرید ایجاد کنند تا بتوانند یک محصول را بعداً در یک سبد جهانی ذخیره کنند. در پس زمینه ، کارما به طور خودکار در صورت تغییر قیمت یا بازگشت چیزی در انبار به کاربر اطلاع می دهد. این عملکرد بر کمک به کاربران برای ساده سازی و برنامه ریزی خریدهای خود در یک مکان متمرکز شده است.

ثانیاً ، این سرویس به طور خودکار در هنگام پرداخت کوپن را در وب جستجو می کند ، که شبیه فرض سرویس PayPal’s Honey است. فریدمن در پاسخ به این پرسش که کارما با عسل چگونه مقایسه می شود ، اظهار داشت که اگرچه کارما یک کوپن یاب خودکار مانند عسل دارد ، اما این ویژگی تنها یک جنبه از پیشنهادات کارما است. او گفت که کارما با عسل متفاوت است زیرا کاربران را پیش از خرید کامل می برد و خدمات مربوطه را در یک جا جمع می کند ، در حالی که کوپن ها را نیز نشان می دهد. با این حال ، علاقه PayPal به Honey نیز در مورد جذب کاربران قبل از خرید این روزها است. ادغام آن با برنامه PayPal باعث می شود که شرکت fintech خریداران را با معاملات شخصی هدف قرار دهد.

فریدمن همچنین بیان کرد که سومین عملکرد اصلی Karma به کاربران اجازه می دهد تا از صدها خرده فروش به طور خودکار نقدی دریافت کنند. کارما تمام پیشنهادات مربوط به بازگشت نقدی را که کاربران واجد شرایط در هنگام پرداخت هستند ، نشان می دهد.

اعتبار تصویر:

“هر سه این عملکردها به شما کمک می کند تا بسیاری از مراحل قبل از خرید را خودکار کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. ما همیشه می خواهیم سعی کنیم بهترین ارزش را برای کاربران ارائه دهیم ، اما ساده سازی تجربه برای ما بسیار مهم است. ” وی گفت: “امروز ، شما برای برنامه های مختلف برای موارد مختلف مانند کوپن یا پول نقد به برنامه های مختلف نیاز دارید ، اما ما همه اینها را در یک اکوسیستم ارائه می دهیم.”

فریدمن می گوید با این آخرین دور بودجه ، کارما در سال آینده بر دو برابر شدن تعداد تیم خود تمرکز خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد در آینده ویژگی های بیشتری به این ابزار اضافه کند و سرمایه گذاری زیادی را در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ادامه دهد. علاوه بر این ، کارما بر یافتن راه هایی برای توسعه پایگاه کاربر خود تمرکز خواهد کرد.

کارما در حال حاضر حدود سه میلیون مشتری و حدود 650،000 کاربر فعال ماهانه دارد. پایگاه کاربری آن ماهانه بین 15 تا 20 درصد افزایش یافته است و کاربران کارما در مجموع بیش از 144 میلیون دلار در سال جاری صرفه جویی کرده اند.

فریدمن اظهار داشت: “اکثریت قریب به اتفاق مشتریان ما هزاره هستند ، و ژنرال Z به دنبال آن. من فکر می کنم مهم است که اشاره کنیم که ما معمولاً شکارچیان کوپن را جذب نمی کنیم ، این مخاطبان ما نیستند.” “مخاطبان ما یک مخاطب خرید با کیفیت بالا هستند زیرا اگر به میانگین سفارش سفارش در بین شرکای تجاری ما توجه کنید ، میانگین ارزش سفارش بیش از 100 دلار است. ما در سطح بالاتری بسیار قوی هستیم ، بنابراین ما اصلاً مخاطب معمولی کوپن را جذب نمی کنیم. ما مخاطبی را جذب می کنیم که می خواهد هوشمندتر خرید کند یا می خواهد بخش بزرگی از سفر را به صورت خودکار انجام دهد. بدیهی است ، هیچ کس مایل به پرداخت بیش از حد نیست ، بنابراین ما همچنین می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که شما هرگز بیش از آنچه باید پرداخت کنید. “

در مورد آینده ، فریدمن گفت که کارما نه تنها بر سفر پیش خرید کاربران تمرکز دارد ، بلکه به دنبال راهکارهای فروش و پس از خرید نیز می باشد.

در اصل ، او معتقد است که “کارما در حال ایجاد بزرگترین شبکه خرید در جهان است” و می تواند رهبر بازار در خودکارسازی خرید باشد. وی خاطرنشان کرد که این شرکت قصد دارد سفرهای خرید کاربران را با راه اندازی خدمات و ویژگی های اضافی بهبود بخشد که برخی از آنها تا پایان سال راه اندازی شده است.