دوران راه اندازی باتری های تعریف شده توسط نرم افزار اینجاست

“باتری ها سخت هستندیک کارشناس یک بار گفت.

او شوخی نمی کرد. طراحی و ساخت کیسه ها، اسلب ها یا سیلندرهای پر از مواد شیمیایی فرار که قادر به شارژ سریع تر هستند، کار ساده ای نیست. فقط از ال‌جی بپرسید که مجبور شد نزدیک به 2 میلیارد دلار به جنرال موتورز برای یک نقص تولیدی پرهزینه بپردازد که باعث فراخوانی هر شوروی بولت شد.

وقتی قلمرو احتمالات را در نظر می گیرید سخت تر می شود. طیف وسیعی از مواد وجود دارند که می‌توانند الکترون‌ها را ذخیره کنند و تغییر مقدار آنها فقط تعداد ترکیب‌ها را افزایش می‌دهد.

Kaixiang Lin، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Chemix، به TechCrunch+ گفت: «هرگاه باتری جدیدی دارید که باید طراحی شود، فضای طراحی بزرگ، فضای طراحی تقریباً نامحدود وجود دارد.

سال‌ها پیش، انواع باتری‌های جدید توسط شیمی‌دانانی که روی نیمکت‌ها کار می‌کردند و ترکیب‌های مختلف را آزمایش می‌کردند، کشف شد. آنها با درک عمیق الکتروشیمی، دهه ها تحقیق قبلی و مقدار زیادی از شهود هدایت شدند. آنها با تکیه بر این ترکیب پیشرفت های زیادی کردند. اما با گسترش باتری ها در سراسر جامعه، نیاز به مواد شیمیایی جدید و تخصصی تنها افزایش یافته است.

هوش مصنوعی را وارد کنید. شرکت‌های تولید باتری شروع به روی آوردن به یادگیری ماشینی کرده‌اند تا بفهمند باتری‌ها چگونه در طول زمان تحلیل می‌روند، چگونه ممکن است سریع‌تر شارژ شوند و حتی ترکیبی از مواد ممکن است سلول بهتری تولید کند. حرکت به سمت تخصصی شدن، جایگاه های بیشتری را برای استارت آپ ها ایجاد می کند. همچنین این انتقالی است که به نظر می‌رسد بخش‌هایی از صنعت باتری در مراحل اولیه را به سمت رفتار بیشتر شبیه بخش نرم‌افزار سوق می‌دهد: مقیاس‌پذیری سریع و احتمالاً سریع از کار افتادن.

Chemix امیدوار است با ساخت شرکتی که کاملاً بر روی استفاده از هوش مصنوعی در توسعه باتری متمرکز است، بتواند خندقی ایجاد کند که به اندازه کافی گسترده و عمیق باشد تا بتواند از رقبای خود جلوتر بماند.

لین و یکی از بنیانگذاران، جیسون کولر، که به عنوان CTO خدمت می کند، Chemix را در سال 2021 تاسیس کردند و در شتاب دهنده SkyDeck در UC Berkeley شرکت کردند. TechCrunch+ به طور انحصاری آموخته است که اکنون، این شرکت یک دور اولیه 10 میلیون دلاری از Mayfield Fund، Ibex Investors و Radical Ventures جمع آوری کرده است. بر اساس داده های PitchBook، Chemix پس از پول 37 میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

این شرکت از داده‌ها و نرم‌افزار برای ایجاد طرح‌های جدید سلولی استفاده می‌کند که امیدوار است بتواند به طیف وسیعی از مشتریان خدمت کند. لین رویکرد شرکت خود را به Nvidia تشبیه کرد که تراشه‌های منطقی پیشرفته طراحی می‌کند و در عین حال به شرکت‌های دیگر (عمدتا TSMC) اجازه می‌دهد محصول فیزیکی را تولید کنند.

او گفت: «ما بر مرحله ارزش افزوده بالا تمرکز می کنیم که، می توانم بگویم، چالش برانگیزترین مرحله است: صفر تا یک، چگونه می توان یک طراحی باتری به دلیل فضای طراحی نامحدود ایجاد کرد. ما اساساً از AI/ML برای سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه برای یافتن بهینه ترین طراحی استفاده می کنیم.