دور دیگری از اخراج دسته جمعی در متا این هفته پیش بینی می شود

طبق گزارش Vox که به نقل از “چند منبع شاغل در این شرکت”، متا، سابقا فیس بوک، انتظار می رود روز چهارشنبه دور دیگری از اخراج دسته جمعی را صادر کند.

این اخراج ها بخشی از یک بازسازی گسترده تر در متا است که مارک زاکربرگ، مدیرعامل آن را «سال کارآمدی» نامیده است. در ماه مارس، زاکربرگ گفت که این شرکت در ماه‌های آینده 10000 شغل را کاهش می‌دهد، به‌ویژه آنهایی که مربوط به «پروژه‌های با اولویت پایین» هستند. این بالاتر از 11000 شغلی است که در ماه نوامبر کاهش یافته است.

یک منبع به Vox گفت که اخراج این هفته ممکن است در محدوده 4000 شغل باشد. TechCrunch نتوانست این خبر را تایید کند، اما غیرمنتظره نیست. زاکربرگ قبلاً گفته بود که کاهش ماه آوریل بر نقش‌ها در بخش‌های فناوری تأثیر می‌گذارد، در حالی که دور دیگری از اخراج‌های برنامه‌ریزی شده برای ماه می به بخش تجاری ضربه خواهد زد.

برخی حدس زده‌اند که بسیاری از پروژه‌ها و تیم‌ها در اپلیکیشن فیسبوک و آزمایشگاه‌های واقعیت، واحدی که به تجربه‌های واقعیت افزوده و مجازی اختصاص دارد، به زودی شاهد تبر خواهند بود. با این حال، طبق گزارش Business Insider، کسانی که روی توسعه بازی‌ها کار می‌کنند ممکن است فعلاً ایمن باشند زیرا متا در تلاش است تا قمار متاورس خود را برای گیمرهای سنتی عرضه کند.

این می تواند یک محور استراتژیک برای متا و زاکربرگ باشد، که هر دو متاورس را به عنوان مکانی برای تعاملات اجتماعی، کار و تجارت الکترونیکی تبلیغ کرده اند. متا میلیاردها دلار را به پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی Horizon Worlds سرازیر کرد. با این حال، Horizon Worlds واقعاً شروع به کار نکرده است، با تنها حدود 200000 کاربر فعال ماهانه در پایان سال گذشته.