دو سال پس از راه اندازی ، Inspired Capital صندوق دوم خود را با 281 میلیون دلار – TechCrunch – بسته است

Inspired Capital ، شرکت سرمایه گذاری اولیه در نیویورک که در سال 2019 توسط کارآفرینان الکسا فون توبل و پنی پریتزکر تاسیس شد ، امروز بسته شدن دومین صندوق خود را با 281 میلیون دلار تعهد سرمایه اعلام می کند ، مبلغی که کل شرکت را به ارمغان می آورد. دارایی های تحت مدیریت نزدیک به نیم میلیارد دلار. (Inspired برای سرمایه اولیه خود 200 میلیون دلار جمع آوری کرد.)

ما در اوایل این هفته با فون توبل در مورد مجموعه 25 شرکت صحبت کردیم که شرکت او-که همچنین از شرکای موسس لوسی دلند و مارک باتیسیان ، همکار بنیانگذاران است-برای تأمین سرمایه با اولین وسیله خود کمک کرد. البته ما همچنین درباره صندوق جدید Inspired صحبت کردیم ، که مانند سرمایه قبلی خود برای سرمایه گذاری در طیف گسترده ای از شرکت ها ، عمدتاً ، اما نه منحصراً ، در ایالات متحده استفاده خواهد شد.

گزیده ای از آن گفتگو در پی می آید.

TC: شما صندوق بزرگتری دارید – آیا استراتژی یکسان باقی می ماند؟

AV: ما یک تیم هستیم ، یک استراتژی ، همه چیز یکسان ، بنابراین [writing] دانه به سری A [checks]به ما می توانیم از دانه های اولیه و اولیه – واقعاً مانند ایده دستمال سفره – تا نوشتن چک های 15 میلیون دلاری برویم. ما هنوز واقعاً همکاری می کنیم ، بنابراین هم معاملات را رهبری می کنیم و هم رهبری می کنیم. ما یک صندوق عمومی هستیم که در سرتاسر کشور سرمایه گذاری می کنیم ، بنابراین اولین صندوق ما در سواحل شرقی و غربی توسط شرکت هایی که در رده های مختلف قرار گرفته اند به طور یکسان وزن شده است.

[Editor’s note: Some of these include the business banking startup Rho, a LatAm real estate company called Habi, the embedded payments startup Finix and an autonomous landscaping startup called Scythe that makes all-electric mowers and employs a robots-as-a-service revenue model.]

TC: شما اولین صندوق خود را پنج ماه قبل از تعطیلی ویروس کرونا در ایالات متحده جمع آوری کردید این چگونه بر شما تأثیر گذاشت؟

AV: ما صندوق یک را در فوریه 2019 تأمین کردیم ، سپس من سومین فرزندم را به دنیا آوردم ، سپس ما تابستان آن صندوق را بستیم ، بنابراین بله ، ما به معنای واقعی کلمه به COVID مبتلا شدیم. اما این صندوق کاملاً جدید با سرمایه تازه بود ، بنابراین طبیعتاً ، هر یک از شرکت هایی که از آنها حمایت می کردیم ، می خواستیم فقط پشت آنها ، بنابراین آنها در وضعیت خوبی بودند. آنها 24 ماه باند داشتند.

همچنین ، تیم ما بیش از 55 سال ارتباط دارد. من و لوسی 20 سال است که یکدیگر را می شناسیم. من و مارک 11 سال است که یکدیگر را می شناسیم. من و پنی تقریباً یک دهه است که یکدیگر را می شناسیم. معاون پلت فرم ما 12 سال با من بوده است. زوج [my PR firm] تقریباً 12 سال با من بوده است ، به طوری که به ما این امکان را داد که در مورد آنچه در جهان اتفاق می افتد ، بسیار چابک باشیم.

TC: شما یک شرکت برنامه ریزی مالی ، LearnVest تاسیس و فروختید. Inspired به طور اختصاصی به fintech کمک نمی کند ، اما به نظر می رسد که شما فقط در ایالات متحده سرمایه گذاری می کنید در مواردی که در fintech در سایر نقاط نیز اتفاق می افتد.

AV: ما 40٪ از اولین صندوق خود را در ساحل شرقی ، 40٪ در ساحل غربی و 20٪ در وسط کشور و همچنین در سطح بین المللی سرمایه گذاری کردیم. به عنوان مثال ، ما یک عالی داریم [Bogota, Colombia-based] شرکت نمونه کارها به نام Habi که در یک دوره استثنایی قرار دارد و فقط 100 میلیون دلار به رهبری SoftBank جمع آوری کرده است. من شناخته ام [co-founder Brynne McNulty Rojas] سالها بود ، و ما یک تز واقعاً واضح در مورد این دسته داشتیم ، بنابراین من رفتم و روی شانه او ضربه زدم و گفتم: “آیا می توانیم از شما حمایت کنیم؟”

TC: کدام شرکتها بیشترین سرمایه را از Inspired تا کنون دریافت کرده اند؟

AV: حبی یکی است. دیگری دندی است [a company that’s trying to modernize the dental lab process]به مورد سوم Orum است که ما به رشد آن کمک کردیم. [It aims to speed up interbank transfer and closed on $56 million in Series B funding in June.] فوق العاده زود بود این تیم قدیمی من از LearnVest بود.

TC: آیا قصد دارید شرکت های بیشتری را انکوب کنید یا این بیشتر یک ناهنجاری بود؟

AV: وقتی ستارگان به درستی هم تراز شوند ، مطلقا موارد بیشتری را از ما خواهید دید.