دیوان عالی اروپا دوباره “صفر رتبه” را پایین آورد – TechCrunch

دادگاه عالی اروپا ضربه دیگری به “رتبه صفر” وارد کرد – برای دومین بار حکم کرد که روش بحث برانگیز شرکت حمل و نقل مغایر با قوانین اتحادیه اروپا در مورد دسترسی آزاد به اینترنت است.

“رتبه صفر” به پیشنهادات تجاری اطلاق می شود که می تواند توسط اپراتورهای شبکه تلفن همراه برای جلب مشتریان با حذف مصرف داده برنامه های خاص (اغلب محبوب) از تعرفه کاربر انجام شود.

این روش بحث برانگیز است زیرا بر خلاف اصل “شرایط برابر بازی” اینترنت باز (معروف به “بی طرفی خالص”) است.

قانونگذاران اتحادیه اروپا اولین مجموعه باز اینترنت/بی طرفی شبکه را در سال 2015 به تصویب رساندند – با اعمال قانون در سال 2016 – اما منتقدان در آن زمان نسبت به مقررات مبهم این مقررات هشدار دادند که به گفته آنها می تواند توسط حاملان برای تضعیف قوانین مورد استفاده قرار گیرد. اصل انصاف اصلی در برخورد یکسان با همه ترافیک اینترنت.

برخی از شرکت های مخابراتی منطقه ای همچنان به ارائه رتبه بندی صفر ادامه می دهند – که منجر به چالش های متعددی برای محکم شدن قانون شده است. اما اکنون با توجه به ضربه مضاعف CJEU در مورد ماندگاری رتبه صفر در اتحادیه اروپا باید شک کرد.

در اولین تصمیم مهم خود در سال گذشته – در رابطه با چالش علیه Telenor در مجارستان – دادگاه دریافت که استفاده تجاری از امتیاز صفر می تواند اعمال حقوق کاربران نهایی را به معنای مقررات محدود کند.

حکم امروز آن – که مربوط به اعتراض به رتبه صفر توسط Vodafone و Telekom Deutschland در آلمان است (این بار با یک قطعه رومینگ) – به نتیجه ای واضح تر می رسد ، زیرا دادگاه در واقع کار بسیار کوتاهی انجام داده است.

“با احکام امروز ، دیوان عدالت خاطرنشان می کند که گزینه” تعرفه صفر “، مانند مواردی که در دادرسی اصلی مورد بحث است ، بر اساس ملاحظات تجاری ، بدون در نظر گرفتن ترافیک اصلی بسته ، بین ترافیک اینترنت تمایز قائل می شود. به برنامه های شریک چنین رویه ای تجاری مغایر با الزام عمومی برخورد برابر با ترافیک ، بدون تبعیض یا دخالت است ، همانطور که مقررات مربوط به دسترسی به اینترنت باز را الزامی می داند. “

“از آنجا که این محدودیت در پهنای باند ، اتصال به اینترنت یا هنگام استفاده از رومینگ تنها به دلیل فعال شدن گزینه” تعرفه صفر “اعمال می شود ، که مغایر با مقررات مربوط به دسترسی آزاد به اینترنت است ، آنها همچنین با قوانین اتحادیه اروپا ناسازگار هستند.” به

ما برای اظهار نظر در مورد این حکم با Vodafone و Telekom Deutschland تماس گرفته ایم.

مريان فرناندز پرز ، مسئول ارشد سياست ديجيتال اتحاديه اروپا در مورد حمايت از مصرف كنندگان اروپايي در بيانيه اي كه از تصميم CJEU استقبال كرد ، اين حكم را “اخبار بسيار مثبتي براي مصرف كنندگان و كساني كه مي خواهند اينترنت براي همه باز باشد” عنوان كرد.

وقتی شرکت هایی مانند Vodafone از این نرخ های “تعرفه صفر” استفاده می کنند ، اساساً مصرف کنندگان را قفل می کنند و آنچه را که اینترنت می تواند به آنها ارائه دهد محدود می کنند. رتبه بندی صفر برای انتخاب مصرف کننده ، رقابت ، نوآوری ، تنوع رسانه ها و آزادی اطلاعات مضر است. “