دیوید بلومبرگ ، سرمایه گذار قدیمی و خوشحال ساکن میامی ، یک صندوق جدید 225 میلیون دلاری دارد – TechCrunch

Blumberg Capital ، که در سال 1991 توسط سرمایه گذار دیوید بلومبرگ تأسیس شد ، پنجمین صندوق سرمایه گذاری اولیه خود را با 225 میلیون دلار بسته است ، وسیله ای که بلومبرگ می گوید بیش از حد مشترک شده است-او قصد داشت 200 میلیون دلار جمع آوری کند-و از آن برای سرمایه گذاری در 16 مورد استفاده شده است. شرکت های نوپا در سراسر جهان (این شرکت دفاتر کوچکی در سانفرانسیسکو ، نیویورک ، تل آویو و میامی دارد ، جایی که بلومبرگ سال گذشته خانواده اش را در آنجا نقل مکان کرد).

ما در اوایل این هفته با او صحبت کردیم و او تقریباً از بازار فعلی که ظاهراً برای بازده خوب بود ، بسیار شگفت زده شد ، با بزرگترین موفقیت های Blumberg Capital با Nutanix (ادعای بازگشت 68 برابر) ، DoubleVerify (بازگشت 98x) در IPO در آوریل ، شرکت می گوید) ، Katapult (که در ماه جولای از طریق SPAC به بازار عمومی رفت) ، Addepar (ارزش فعلی بالای 2 میلیارد دلار) و Braze (S-1 خود را در ماه ژوئن ارسال کرد).

ما همچنین کمی در مورد زندگی جدید او در فلوریدا صحبت کردیم ، که او به سرعت متوجه شد “در کل سیلیکون ولی نیست” ، در صورت داشتن چنین ایده ای. آخرین بار ، او به ما گفت که چرا فکر می کند ما در “عصر طلایی استفاده از هوش در همه مشاغل” هستیم ، از معدن تا تجارت با عملکرد ورزشی.

بیشتر از مکالمه ما ، که به دلیل طول و وضوح کمی ویرایش شده است ، در زیر آمده است:

TC: در حال حاضر چه چیزی را تأمین می کنید؟

DB: آخرین 30 تا 40 معامله ما اساساً مربوط به داده های بزرگ بوده که به نوعی توسط هوش مصنوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و سپس در یک بسته بندی بهتر از اتوماسیون فرآیند نرم افزار بر روی خطوط اینترنت و تحرک سوار شده است. بسیار خوب ، این کلمات پر سر و صدا هستند.

TC: بله.

DB: چیزی که من می گویم این است که این توانایی در گرفتن اطلاعات خام اطلاعاتی است که یا در اطراف نشسته اند و تجزیه و تحلیل نشده اند ، یا از منابع جدید داده ها مانند حسگرها یا رسانه های اجتماعی یا بسیاری از مکان های دیگر ، سپس آنها را تجزیه و تحلیل کرده و به همه این موارد می رسانند. مشاغلی که برای همیشه آنجا بوده اند ، شروع به کار کرده است [have] افزایشی [impacts] که ممکن است کوچک به نظر برسد [but add up]به

یکی از ما [unannounced] شرکتها از هوش مصنوعی برای استخراج – معدن لیتیوم و طلا و مس – استفاده می کنند ، بنابراین معدنچیان وقت خود را قبل از یافتن غنی ترین منبع ذخیره سپرده نمی کنند. ما با صاحبان معادن همکاری می کنیم و داده های اضافی را که آنها به آنها دسترسی ندارند می آوریم – برخی مالکیت دارند ، برخی دیگر عمومی هستند – و از آنجا که ما در مدل سازی هوش مصنوعی متخصص هستیم ، می توانیم آن را در جغرافیا و زمین شناسی آنها به کار ببریم ، و به عنوان بخشی از مدل تجاری ، ما در عوض بخشی از معدن را می گیریم.

TC: بنابراین صندوق شما در حال حاضر نه تنها صاحب سهام است بلکه بخشی از معدن را در اختیار دارد؟

DB: این امر بدیهی است که در مواردی که E&P نامیده می شود ، اکتشاف و تولید در صنعت نفت و گاز بسیار انجام می شود و ما فقط از یک مدل آزمایش شده زمان پیروی می کنیم ، جایی که برخی از ارائه دهندگان خدمات ارزش می گذارند و سهمی از آن می گیرند. بنابراین همانطور که می بینیم ، علایق ما را همسو می کند و هر چه ما برای آنها بهتر عمل کنیم ، آنها بهتر عمل می کنند.

TC: این صندوق تقریباً به اندازه صندوق چهارم شما است ، که ظاهراً با طراحی 207 میلیون دلار بسته شده است. نظر شما درباره اندازه چک در این بازار چیست؟

DB: ما به طور کلی چک های 1 تا 6 میلیون دلار می نویسیم. ما می توانیم برای چیزی در دانه ای که نمی توانیم یک تکه بیشتر بدست آوریم ، کمی پایین برویم ، اما دوست داریم مالکیت زیادی در پیش داشته باشیم. ما دریافتیم که بازده صندوق حداقل سه برابر است – و به نظر می رسد وجوه ما بسیار بیشتر از آن باز می گردد – [we need to be math-minded about things]به

ما معمولاً 36 شرکت در کارنامه خود داریم و 20 درصد آنها شکست می خورند ، 20 درصد آنها فوق ستاره ما هستند و 60 درصد آنها نوعی رسانه هستند. از بین این فوق ستاره ها ، شش نفر از آنها باید 100 میلیون دلار در مبلغ 200 میلیون دلار بازگردانند تا 600 میلیون دلار بازدهی داشته باشند و شش شرکت مجبور شوند [produce a] 100 میلیون دلار [for us] آنها باید به ارزش یک میلیارد دلار برسند ، جایی که ما در انتها 10 درصد مالک آن هستیم.

TC آیا شما 10 buying خرید می کنید و نسبت خود را حفظ می کنید یا این بعد از رقیق شدن در دورهای متعدد است؟

DB: بیشتر شبیه این است که ما 15 تا 20 درصد یک شرکت را بخواهیم و به آن می رسد [diluted] تا 10 درصد و کار کرده است. برخی از سرمایه های ما بسیار بیشتر از این تعداد است.

TC: آیا هر چهار صندوق قبلی شما سیاه هستند؟

DB: بله. من دوست دارم این را بگویم: ما هرگز ، هرگز برای سرمایه گذاران صندوق خود پول از دست نداده ایم.

TC: شما جزو تعداد انگشت شماری از VC ها بودید که سال گذشته به دلیل خروج آن از منطقه خلیج برای میامی بسیار مورد اشاره قرار گرفت. با گذشت یک سال از حرکت ، وضعیت چطور است؟

DB: این کلون دره سیلیکون نیست. آنها متفاوت هستند و هر کدام به روش خاص خود ارزش افزوده می کنند. اما فلوریدا مکانی عالی برای خانواده ما است و من برای کسب و کار خود می بینم ، همچنین عالی خواهد بود. من می توانم بدون هیچ گونه مشکل مربوط به منطقه زمانی ، به اسرائیل و نیویورک تلفن کنم. برخی از شرکتهای ما به اینجا نقل مکان می کنند ، از جمله یکی از اسرائیل اخیر ، یکی سان فرانسیسکو و دیگری تگزاس. بسیاری از LP های ما به اینجا نقل مکان می کنند یا قبلاً در اینجا زندگی می کنند. ما همچنین می توانیم برای سهولت توزیع به آمریکای جنوبی بالا و پایین برویم.

اگر ما نیاز به رسیدن به کالیفرنیا یا نیویورک داشته باشیم ، هواپیماها نیز کار می کنند ، بنابراین به هیچ وجه منفی نبوده است. من امشب به یک رویداد JPMorgan برای تعدادی از بنیانگذاران فناوری می روم که باید 150 نفر در آن حضور داشته باشند.

TC: این عالی به نظر می رسد ، اگرچه به تابستان میامی احساس کردید؟

DB: ما در فرانسه بودیم.

در تصویر بالا ، از چپ به راست: بنیانگذار شرکت دیوید بلومبرگ ، مدیرعامل یودفت هارل بوکریس ، مدیر استیو گیلان و مدیرعامل بروس تاراگین.