راز گاز گم شده ایلان ماسک – TechCrunch

یک سند زیست محیطی کارشناسان می گویند که پیش از آغاز آزمایش بزرگترین موشک های اسپیس ایکس به تأیید اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده ، جزئیات کلیدی در مورد منبع سوخت آن از دست رفته است.

پیش نویس ارزیابی زیست محیطی برنامه ای (PEA) برای وسایل نقلیه فضایی Starship و Super Heavy SpaceX ، که ایلون ماسک امیدوار است به زودی به مدار و سپس به مریخ شلیک شود ، ماه گذشته توسط FAA برای اظهار نظر عمومی منتشر شد. این سند 142 صفحه ای شامل ساخت و ساز و عملیات روزانه در تاسیسات بوکا چیکا SpaceX در تگزاس است که ماسک امیدوار است به عنوان شهری به نام Starbase در آن ادغام شود. اینها شامل عملیات قبل از پرواز ، آزمایش موشک ، پرتاب و فرود و همچنین منابع سوخت ، آب و برق است.

یک سیستم پیش تصفیه جدید گاز طبیعی را برای موشک های Starship و Super Heavy تصفیه و به سوخت متان مایع تبدیل می کند. گاز بسیار بیشتری برای یک نیروگاه 250 مگاواتی گازی جدید مورد نیاز است. نیروگاهی به این بزرگی معمولاً به بیش از 100،000 خانه خدمت می کند و می تواند صدها میلیون دلار هزینه داشته باشد. اما در حالی که پرتاب موشک در PEA پوشش زیادی پیدا می کند ، نیروگاه جدید فقط یک اشاره گذرا دارد. به طور خاص ، مشخص نیست که چگونه ده ها میلیون فوت مکعب گاز مورد نیاز روزانه به تاسیسات دورافتاده SpaceX در نزدیک مرز مکزیک می رسد.

پت پارنتو ، استاد حقوق و مشاور ارشد در کلینیک حمایت از محیط زیست در دانشکده حقوق ورمونت می گوید ، عدم ذکر این مورد در PEA غیرعادی است و احتمالاً با قانون سیاست ملی محیط زیست فدرال (NEPA) مغایرت دارد.

پرانتو گفت: “NEPA همان چیزی است که ما آن را قانون نگاه قبل از جهش می نامیم.” “این برای اطلاع تصمیم گیرندگان فدرال در مورد تأثیرات زیست محیطی اقدامات آنها و راههای جلوگیری از آنها طراحی شده است.”

خط لوله یک راه معمول برای انتقال گاز طبیعی به یک نیروگاه است. آیک مقام رسمی در یک آژانس فدرال به TechCrunch گفت که در اوایل سال جاری SpaceX در مورد استفاده مجدد از خط لوله گاز طبیعی منسوخ که از طریق پناهگاه ملی حیات وحش Lower Rio Grande Valley عبور می کند ، تحقیق کرد.

این مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود نوشت: “آنها می خواهند خط لوله انتقال متان از طریق خط لوله را مجدداً فعال کنند نه با کامیون.”

با این حال ، طبق خطوط رسمی و ایالتی ، این خط لوله در سال 2016 برای همیشه رها شد. این مقام مسئول به TechCrunch گفت که خط لوله منقرض شده اکنون دارای کابل فیبر نوری برای اتصال به اینترنت دره دانشگاه ریو گرانده دانشگاه تگزاس است.

حمل و نقل گاز طبیعی به اندازه کافی برای پشتیبانی از نیروگاه بزرگ و پرتاب موشک معمولاً یک کار قابل توجه خواهد بود. به گفته یکی از مهندسان TechCrunch ، این امر سالانه به هزاران نفتکش نیاز دارد.

طبق گزارش بلومبرگ در اوایل سال جاری ، اسپیس ایکس حتی پیشنهاد داده است که به حفاری گاز علاقه مند است. در اختلاف بر سر مالکیت برخی از چاه های گاز متروکه ، این شرکت بعدا نوشت: “SpaceX [has] توانایی منحصر به فرد در استفاده از گاز طبیعی با انگیزه های اقتصادی مختلف که بستگی به حمل و نقل یا فروش به بازارهای گاز ندارد. “

به گفته Parenteau ، صرف نظر از این که SpaceX کدام روشی را انتخاب می کند ، تأثیر محیط زیست باید در PEA فاش شود.

“متان یک گاز گلخانه ای بسیار قوی است و دادگاه ها گفته اند ، هر زمان که شما پروژه ای را پیشنهاد می کنید که متان را شامل می شود ، شما باید تمام راه را به چاه ها ، در توزیع از طریق خطوط لوله و در اثرات پایین دست در محل گاز نگاه کنید. سوخته است. “

با توجه به وبلاگ یک مهندس محیط زیست که در حال مطالعه Starbase بوده است ، PEA همچنین از تجهیزات دیگری که برای نیروگاه های گاز و کارخانه های تصفیه گاز معمولی استفاده می شود ، از جمله اکسید کننده حرارتی ، مخازن ذخیره آمونیاک و شعله گاز اشاره نمی کند. همه اینها دارای اثرات زیست محیطی ، از جمله رد پای کربن و آلودگی هوا است.

FAA بیانیه زیر را ارائه داد: “پیش نویس ارزیابی مطابق با قانون سیاست ملی محیط زیست و سایر قوانین و مقررات زیست محیطی قابل اجرا نوشته شده است.”

اسپیس ایکس به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد ، اما ماسک در نشست سهامداران تسلا در روز پنجشنبه به وابستگی این شرکت به سوخت های فسیلی اشاره کرد. وی گفت: “مردم می گویند مالیات کربن به نفع تسلا است.” “من می گویم” بله ، اما این به SpaceX آسیب می رساند. “” او سپس خاطرنشان کرد که متان (اتمسفر) در نهایت به دی اکسید کربن تجزیه می شود. او در پایان گفت: “خیلی نگران متان نباشید.”

اگرچه مکان دقیق نیروگاه گاز هنوز نامشخص است ، اما مساحت آن حدود 5.4 هکتار است ، دارای سازه هایی تا ارتفاع 150 فوت است و به طور مداوم در طول سال ، روز و شب کار می کند. بر اساس گزارش PEA ، یک مزرعه خورشیدی کوچک (1 مگاواتی) نیز وجود دارد که SpaceX امیدوار است آن را گسترش دهدبه

اسپیس ایکس به نیروگاه گاز نیاز دارد تا یک کارخانه نمک زدایی جدید را اداره کند که میلیون ها گالن آب شیرین سالانه مورد نیاز برای مهار صدا و آتش در هنگام پرتاب تولید کند. مقادیر زیادی برق نیز برای تولید اکسیژن مایع از هوا استفاده خواهد شد.

NEPA تنها قانون فدرال نیست که اعمال می شود. به گفته پارانتو و یک متخصص دیگر ، یک نیروگاه 250 مگاواتی به طور معمول تحت قانون هوای پاک به عنوان منبع اصلی جدید آلودگی هوا شناخته می شود. این یک بررسی طولانی مدت زیست محیطی را آغاز می کند.

“بیش از 50 سال پس از NEPA [was enacted]، من از دیدن یک آژانس در حال انجام این کار بسیار شگفت زده شده ام ، ”پرانتو گفت. “شاید آنها امیدوارند که کسی متوجه نشود؟”

پس از اتمام دوره اظهار نظر عمومی در 1 نوامبر ، FAA یا PEA نهایی را صادر می کند که SpaceX را برای ادامه فعالیت پاک می کند – با توجه به یافته های ایمنی FAA – یا قصد خود را برای تهیه بیانیه بسیار دقیق تر تأثیرات زیست محیطی (EIS) اعلام می کند. ، که معمولاً سالها طول می کشد تا آماده شود.

اگر به نظر برسد که PEA نهایی الزامات NEPA یا قانون هوای پاک را برآورده نمی کند ، جامعه محلی یا سازمان های زیست محیطی می توانند با شکایت از FAA مجبور به تهیه EIS شوند ، که به طور بالقوه راه اندازی مداری Starship را به تاخیر می اندازد.