رانندگان واشنگتن اوبر و لیفت مرخصی خانوادگی و پزشکی با حقوق دریافت می کنند

سنای واشنگتن این هفته به اتفاق آرا لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن این ایالت اولین ایالت در کشور است که به رانندگان سواری حق مرخصی خانوادگی و پزشکی با حقوق می‌دهد.

این لایحه، HB 1570، مبتنی بر حقوق راننده است که در قانون گسترش انصاف در سال 2022 به دست آمد، که کف دستمزد بالایی را برای رانندگان تعیین کرد و حق حمایت در برابر غیرفعال‌سازی غیرموجه، بیمه غرامت کارگر و زمان مریضی را ایجاد کرد.

این پیروزی در واشنگتن یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که رانندگان در کالیفرنیا زمانی که ایالت پیشنهاد 22 را تایید کرد، در نوامبر 2020 به تصویب رسید که رانندگان اوبر و لیفت را به‌عنوان پیمانکاران مستقل طبقه‌بندی کرد تا کارمندان. دادگاه بدوی قبلاً Prop 22 را مغایر قانون اساسی تشخیص داده بود.

حکم واشنگتن می‌تواند در سایر ایالت‌هایی که برای اعطای مزایای استخدامی به کارگران گیگ می‌جنگند، اثرات موج‌دار داشته باشد.

پیتر کوئل، رئیس اتحادیه رانندگان، انجمن رانندگان تگرگ سواری، در بیانیه ای گفت: «امروز نقطه عطفی در مبارزه برای حقوق کارگران در سراسر کشور است. کوئل شروع به رانندگی کرد اوبر و Lyft در سال 2014. «در ایالت واشنگتن، رانندگان دیگر نباید بین مراقبت از عزیزان ناخوش و قرار دادن غذا روی میز یکی را انتخاب کنند. این پیروزی نشان می دهد که رانندگان وقتی با هم سازماندهی می کنند تا برای حقوقی که هر کارگری سزاوار آن است مبارزه کنند، می توانند به آن دست یابند.

این لایحه به میز فرماندار جی اینسلی می رود تا به قانون تبدیل شود. انتظار می رود دسترسی به این برنامه برای رانندگان در جولای 2024 به صورت آنلاین انجام شود. این به رانندگان تگرگ سواری اجازه می دهد تا به برنامه مشابه سایر کارگران در ایالت دسترسی داشته باشند، که در صورتی که یک بیماری جدی مانع از آن شود تا 12 هفته مرخصی با حقوق ارائه می دهد. آنها از کار کردن یا اگر برای مراقبت از یکی از اعضای خانواده یا یک فرزند جدید نیاز به مرخصی دارند.

به گفته اتحادیه، هزینه حق بیمه راننده برای این برنامه به طور کامل توسط شرکت های مبتنی بر برنامه، مانند Uber و Lyft، که راننده برای آنها کار می کند، پرداخت می شود. مشخص نیست که شرکت‌های تگرگ سواری چگونه قصد دارند بودجه این برنامه را تامین کنند یا اینکه آیا برای جبران آن، کرایه سواری را در واشنگتن افزایش خواهند داد.

بر اساس یک مطالعه در سال 2022، واشنگتن بیش از 30000 راننده Uber و Lyft دارد که اکثر آنها مهاجر و رنگین پوست هستند. این گزارش همچنین نشان داد که حدود یک سوم رانندگان و خانواده‌هایشان به کوپن‌های غذایی در کینگ کانتی متکی هستند و یک چهارم آن در فقر فدرال زندگی می‌کنند.

لیفت در گزارشی گفت: «این یک پیروزی تاریخی دیگر برای رانندگان در ایالت واشنگتن است و ادامه پیشرفتی است که در سال گذشته با تصویب HB 2076، اولین قانونی در کشور برای ارائه مزایای متعدد به رانندگان در واشنگتن انجام شد. بیانیه. «HB 1570 مرخصی پزشکی با حقوق خانواده و مزایای بیمه بیکاری را به این لیست اضافه می کند. این مزایا و حمایت‌های جدید نتیجه قانون‌گذاران، شرکت‌های مبتنی بر اپلیکیشن و سازمان‌های کارگری است که به صحبت‌های رانندگان گوش می‌دهند و با هم کار می‌کنند.

اوبر فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.