راه اندازی پانل مدار هوشمند Span 96 میلیون دلار سری B2 جمع آوری کرد

این را تصور کنید: رشد سریع استارت آپ یک راند هشت رقمی بالا را ایجاد می کند. سپس، یک سال بعد، تصمیم می گیرد که دیگری را پرورش دهد. سرمایه‌گذاران صف می‌کشند و این بار پول بیشتری را متعهد می‌کنند و در عین حال ارزش‌گذاری سالمی به شرکت می‌دهند.

مشکل این تصویر چیست؟ سال 2023 است، سالی که در آن سرمایه‌گذاران زیادی استقبال کردند و شرکت مورد نظر یک فین‌تک یا وب 3 یا حتی یک استارت‌آپ SaaS نیست. اما اسپان، یک شرکت فناوری آب و هوایی متمرکز بر سخت‌افزار است که تلاش می‌کند تابلوی برق خانگی را جایگزین کند، دستگاهی که اکثر مردم فقط زمانی به آن فکر می‌کنند که سشوار باعث خاموش شدن چراغ‌ها شود.

فقط کمی بیش از یک سال پیش، اسپان اعلام کرد که یک سری B 90 میلیون دلاری را بسته است که ارزش شرکت را به 410 میلیون دلار پیش‌پول می‌رساند. امروز، این استارت‌آپ یک سری B2 96 میلیون دلاری را معرفی می‌کند که ارزش آن 600 میلیون دلار است. (چرا B2 و نه تمدید؟ زیرا شرکت توانست ارزش خود را پس از سری B اولیه افزایش دهد.) دور توسط مدیریت ولینگتون با مشارکت سرمایه گذاران موجود از جمله Congruent Ventures، Capricorn Investment Group و Alexa Fund هدایت شد.

آرک رائو، بنیانگذار و مدیر عامل اسپان، به TechCrunch+ گفت: «از آنجایی که ما هم به آرزوهای رشد خود و هم به عوامل خارجی نگاه می‌کردیم، و همانطور که به برنامه‌هایی مانند قانون کاهش تورم نگاه می‌کنیم، در واقع فرصتی برای تسریع در افزایش نرخ تورم می‌بینیم. دوره امسال یا سال آینده و این همان چیزی است که ایده جذب سرمایه اضافی را برانگیخت.»

رائو گفت که قانون کاهش تورم مدل کسب و کار شرکت را تغییر نداده است، اما برنامه های تجاری آن را تغییر داده است. “این به ما کمک کرد تا حداقل پنج سال بازار آدرس پذیر خود را به جلو ببریم.”