راه اندازی Fintech Jeeves 57 میلیون دلار افزایش می دهد و از YC به 500 میلیون دلار در یک سال می رسد – TechCrunch

تابستان گذشته ، جیوز به عنوان یک فناوری نوپا در دسته تابستانی Y Combinator شرکت می کرد.

در ماه ژوئن امسال ، این استارتاپ با 31 میلیون دلار سرمایه و 100 میلیون دلار بدهی از مخفی کاری خارج شد.

امروز ، این شرکت که در حال ایجاد “بستر مدیریت هزینه همه جانبه” برای استارتاپ های جهانی است ، اعلام می کند که 57 میلیون دلار سری B را با ارزش 500 میلیون دلار جمع آوری کرده است. این در حالی است که در زمان سری A جیوز ، که در ماه مه بسته شد و در اوایل ژوئن اعلام شد ، فقط 100 میلیون دلار در شمال ارزش گذاری شده است.

در حالی که سرعت تأمین منابع مالی این روزها برخلاف بسیاری از ما تا به حال نبوده است ، بسیار قابل توجه است که Jeeves اساساً واژه اصطلاحات سری B خود را فقط دو ماه پس از بسته شدن سری A امضا کرد. همچنین قابل توجه است که فقط یک سال پیش ، در حال بسته شدن یک گروه YC بود.

Jeeves لزوماً به دنبال این نبود که به این زودی درآمد خود را افزایش دهد ، اما با رشد درآمد و هزینه پس از سری A ، که توسط Andreessen Horowitz (a16z) رهبری می شد ، تقویت شد ، ده ها سرمایه گذار بالقوه به این شرکت مراجعه کردند و چندین ورق ترم ارائه کردند. به مدیرعامل و بنیانگذار Dileep Thazhmon. وی گفت که Jeeves با CRV ، که از زمان A علاقه مند بود و با Thazhmon ارتباط برقرار کرد ، پیش رفت ، بنابراین می تواند رشد و راه اندازی بیشتر را در کشورهای بیشتری تسریع کند.

CRV دور سری B را رهبری کرد که شامل مشارکت از Tencent ، بانک دره سیلیکون ، Alkeon Capital Management ، Soros Fund Management و گروه برجسته ای از سرمایه گذاران فرشته از جمله ستاره های NBA ، کوین دورانت و آندره ایگودالا ، اودل بکهام جونیور و The Chainsmokers. قابل ذکر است که بنیانگذاران دوازده شرکت اسب شاخدار پول نیز در سری B از جمله (اما محدود به) مدیر عامل کلیپ آدولفو باباتز قرار ندادند. مدیر عامل QuintoAndar گابریل براگا ؛ مدیرعامل Uala پیرپائولو باربییری ، مدیر عامل BlockFi Zac Prince ؛ عماد آخوند ، مدیرعامل مرکوری ؛ بنیانگذار بیتسو پابلو گونزالس ؛ تام بلومفیلد بانک Monzo؛ بنیانگذار Intercom Des Traynor ؛ مدیر عامل شرکت لیتیک بو جیانگ و همچنین موسسان UiPath ، Auth0 ، GoCardless ، Nubank ، Rappi ، Kavak و دیگران.

وای

Jeeves “کاملاً دور” خود را به عنوان اولین پلت فرم مدیریت هزینه “بین کشوری ، ارزهای مختلف” توصیف می کند. پیشنهاد این استارتاپ در مکزیک و کانادا به صورت زنده بود و امروز در کلمبیا ، انگلستان و به طور کلی اروپا راه اندازی شد.

Thazhmon و شروین گاندی سال گذشته Jeeves را تاسیس کردند با این فرض که استارتاپ ها به طور سنتی مجبور به تکیه بر زیرساخت های مالی محلی و خاص کشور هستند. به عنوان مثال ، یک شرکت با کارکنان در مکزیک و کلمبیا نیاز به چندین فروشنده دارد تا وظایف مالی خود را در هر کشور پوشش دهند-یک کارت شرکتی در مکزیک و یکی در کلمبیا و یک فروشنده دیگر برای پرداخت های بین مرزی.

Jeeves ادعا می کند که با استفاده از پلت فرم خود زیرساخت اختصاصی بانکداری به عنوان خدمات، هر شرکتی می تواند عملکرد مالی خود را “در چند دقیقه” تقویت کرده و به کارت اعتباری واقعی 30 روزه (با 4٪ بازگشت نقدی) ، ریل های پرداخت غیر کارت و همچنین پرداخت های فرامرزی دسترسی پیدا کند. مشتریان همچنین می توانند با چندین ارز بازپرداخت کنند و هزینه های FX (معاملات خارجی) را کاهش دهند.

به عنوان مثال ، یک کسب و کار رو به رشد می تواند از کارت Jeeves در بارسلونا استفاده کند و آن را به یورو بازپرداخت کند و از همان کارت در مکزیک استفاده کند و آن را با پزو بازپرداخت کند ، هرگونه هزینه FX را کاهش داده و هزینه های فوری را در سراسر ارزها تطبیق دهد.

Thazhmon معتقد است که “بزرگترین چیزی” که شرکت در حال ایجاد آن است ، لایه جهانی BaaS خود است که در واحدهای بانکی مختلف در هر کشور قرار دارد و برنامه Jeeves که مشتری نهایی آن را متصل می کند ، به آن متصل می شود.

به بیان ساده ، او گفت: “آن را به عنوان یک پلت فرم BaaS در نظر بگیرید ، اما تنها با یک برنامه – برنامه Jeeves – به آن متصل شده است.”

اعتبار تصویر: جیوز

به گفته Thazhmon ، این استارتاپ از ماه ژانویه حجم معاملات خود (GTV) را بیش از 5،000 grown افزایش داده است و حجم درآمد و هزینه نیز بیش از 1100 ((11 برابر) نسبت به سری A خود در سال جاری افزایش یافته است.

Jeeves در حال حاضر بیش از 12 ارز و 10 کشور در سه قاره را پوشش می دهد. مکزیک بزرگترین بازار آن است. Jeeves در حال حاضر در برزیل و شیلی در حال آزمایش بتا است و Thazhmon انتظار دارد که تا پایان سال ، در تمام آمریکای شمالی و اروپا به صورت زنده اجرا شود. او گفت که سال آینده ، بازار آسیا را در نظر گرفته است و Tencent باید بتواند به طور استراتژیک در این زمینه کمک کند.

Thazhmon به TechCrunch گفت: “ما در حال ایجاد یک پلت فرم مدیریت هزینه همه جانبه برای استارتاپ ها در LatAm و بازارهای جهانی هستیم-پول نقد ، کارت های شرکت ، فرامرزی-همه از زیرساخت های خودمان استفاده می کنند.” “مدل ما بسیار شبیه به مدل پرتاب Uber است که در آن می توانیم خیلی سریع راه اندازی شویم زیرا مجبور نیستیم یک زیرساخت کامل را بازسازی کنیم. وقتی در کشورها راه اندازی می کنیم ، در واقع مجبور نیستیم یک پشته را دوباره بسازیم. “

پایگاه کاربران Jeeves هر 60 روز دو برابر می شود و در حال حاضر بیش از 1000 شرکت در سراسر LatAm ، کانادا و اروپا از جمله Bitso ، Kavak ، RappiPay ، Belvo ، Runa ، Moons ، Convictional ، Muncher ، Juniper ، Trienta ، Platzi ، Worky و دیگران قدرت دارند. ، به گزارش Thazhmon. این شرکت می گوید در حال حاضر بیش از 15000 لیست انتظار دارد.

Jeeves قصد دارد از سرمایه جدید خود برای راه اندازی آن در کلمبیا ، انگلستان و اروپا استفاده کند. و البته به سمت استخدام بیشتر. در حال حاضر تعداد کارمندان خود را در ماه گذشته دو برابر کرده و به 55 نفر رسانده است.

مت هافمیستر ، شریک سابق a16z ، از ساختن Jeeves تحت تأثیر قرار گرفت به طوری که در آگوست او شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر را ترک کرد و به عنوان سرپرست این استارتاپ به آن پیوست. او در همکاری با بنیانگذاران به عنوان سرمایه گذار ، به این نتیجه رسید که آنها “در بین بهترین بنیانگذاران فناوری فناوری” که تا به حال با آنها تعامل داشته است ، رتبه بندی شده اند.

هافمیستر گفت ، تصمیم به ترک a16z نیز به نقطه عطف جیوز مربوط می شود. این استارتاپ تقریباً هر ماه دو برابر می شود و اهداف درآمد سالانه خود را تا اواسط سال از بین برده بود.

واضح است که Jeeves بازار محصول اولیه خود را مناسب دانسته است و با توجه به سرعت اجرا ، می بینم که Jeeves در چند سال آینده خود را به عنوان یکی از مهمترین شرکت های فناوری فناوری معرفی کرده است.afemeister به TechCrunch گفت. “این شرکت به سرعت از یک شرکت بذری به یک شرکت سری B در حال انتقال است و اینکه بتوانم به عملیاتی کردن فرایندها کمک کرده و در رشد و بلوغ آنها نقش داشته باشم ، فرصتی باورنکردنی برای من است.”

شریک عمومی CRV Saar Gur (که همچنین سرمایه گذار اولیه است در DoorDash ، Patreon و Mercury) گفت که او از رشد جیوز و اینکه چگونه “به طور مداوم از ماه به ماه به اهداف می رسد و فراتر می رود” متاثر شده است. به گفته گور ، بازخورد اولیه مشتریان بسیار مثبت بوده است.

وی به TechCrunch گفت: “Jeeves در حال ساخت محصولات و زیرساخت هایی است که اجرای آنها بسیار دشوار است اما با انجام” کارهای سخت “ارزش باورنکردنی را به مشتریان خود ارائه می دهند.” “ما ندیده ایم که کسی از ابتدا با توجه به عملیات جهانی در روز اول فعالیت داشته باشد.”