رایانه های لوحی Boox گزینه های خوش آمدی در زمینه رو به رشد کتابخانه الکترونیکی-TechCrunch هستند

وقتی صحبت از دستگاه های کاغذ الکترونیکی می شود ، Kindle البته اولین نام تجاری است که مردم به آن فکر می کنند ، اگرچه من تمام تلاش خود را برای انتشار انجیل Kobo و reMarkable انجام داده ام. بوکس ، سازنده کتاب خوان الکترونیکی چینی Boox یک شرکت تازه وارد در فضا است و دستگاه های آن گزینه های آزمایشی اما مفیدی در بازار طاقچه های تبلت های تک رنگ هستند. در واقع ، آنها دستگاه کوچک جدید مورد علاقه من را می سازند.

Boox نام تجاری شرکت مادر Onyx ، مجموعه وسیعی از دستگاه ها دارد ، برخی ممکن است بسیار وسیع باشند ، از خواننده های الکترونیکی جیبی گرفته تا اندازه متوسط ​​تا قرص های A4. نام تجاری آن به طور خاص به یاد ماندنی نیست و نسخه های کمی به روز شده کاملاً مرتب منتشر می شوند – زمانی که به نگارش این مقاله رسیدم ، یکی از دستگاه هایی که امیدوار بودم آزمایش کنم در واقع جایگزین می شود.

جنبه وحدت بخش سیستم عامل است ، نسخه تغییر یافته اندروید 10 با چند برنامه ویژه برای خواندن و بهره وری. با در نظر گرفتن مصرف کنندگان چینی ، این سرویس ها احتمالاً آنهایی نیستند که در مورد آنها شنیده اید.

چندین دستگاه از Boox را آزمایش کردم ، ساده ترین آنها دستگاه خواننده الکترونیکی Poke 3 است ، سپس Note2 بزرگتر و پیچیده تر ، و به دنبال آن نوت ایر قوی و Max Lumi عظیم. اخیراً من به Nova3 Color نگاه می کنم ، که از جدیدترین صفحه رنگی Kaleido Plus E Ink استفاده می کند.

حقیقت این است که اگر آنها را روشن نکنید ، احتمالاً نمی توانید بگویید که همه این دستگاه ها از یک شرکت هستند. آنها دارای سخت افزارهای کاملاً متفاوتی هستند ، هرچند که البته در تبلت مشکی با صفحه نمایش در سایه های خاکستری فضای زیادی برای بیان وجود دارد.

کوچک و بزرگ

یک دستگاه خواننده الکترونیکی Boox Poke 3 در دست.

اعتبار تصویر: دوین کلدوی / TechCrunch

بیایید با ساده ترین و آشنا ترین قالب ، خواننده الکترونیکی 6 اینچی شروع کنیم. در این دسته ما Kindle Paperwhite و Kobo Clara HD را داریم. اولی احتمالاً بهترین دستگاهی است که آمازون می سازد ، اما من دومی را ترجیح می دهم ، گرچه کیفیت ساخت آن به صراحت ضعیف است.

Boox در این فضا (در میان دیگران) Poke 3 را دارد ، دقیقاً جذاب ترین نام نیست ، اما آن را با عامل شکل خود جبران می کند: تقریباً ایده آل افلاطونی برای چنین خواننده ای کوچک. من آنقدر دوست داشتم که آن را در یک بررسی جداگانه بیان کردم ، اما در اینجا اصول اولیه وجود دارد.

صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن 300-PPI از کیفیت برابر Kindle و Kobo برخوردار است و مانند Clara HD دارای چراغ جلوی قابل تنظیم دما است. قسمت جلویی دستگاه کاملاً هموار است ، همانطور که من آن را دوست دارم ، و دارای یک حاشیه کافی برای گرفتن آن است بدون اینکه زیاد یا زیاد شود. طراحی بدون درز آن را در جیب و مقاوم در برابر خرد شدن و ریختن قرار می دهد (هرچند ادعای مقاومت در برابر آب ندارد). یک دکمه پاور در بالا (با تشکر) و یک پورت USB-C در پایین وجود دارد.

در مورد سخت افزار ، من به سختی می توانم هر گونه انتقادی را مطرح کنم. من فکر می کنم می تواند سبک تر باشد ، اما ابعاد آن بدون تأثیر منفی بر ارگونومی نمی تواند کوچکتر از اندازه آنها باشد. یک میلی متر را می توان به ضخامت تراشید ، اما به سختی قابل توجه است.

این سیستم عامل نسخه بسیار سفارشی اندروید است که دارای مزایا و معایبی است. من همیشه از سادگی رابط کاربری Kobo لذت بردم ، اگرچه به نظر می رسد که آن را پیچیده تر کرده اند. سیستم عامل Boox قدرتمند اما شلوغ است و در تصمیم گیری خود در مورد اینکه چه گزینه هایی را در دسترس کاربر قرار دهد ، ناراحت نیست.

صفحه نمایش خواننده الکترونیکی Boox Poke 3

اعتبار تصویر: دوین کلدوی / TechCrunch

برنامه خواننده ، NeoReader ، از تعداد زیادی فرمت فایل پشتیبانی می کند و مجموعه وسیعی از کنترل ها را برای تغییر نمای شما ، برجسته کردن و نشان دادن کتاب ها و PDF ها و غیره دارد. این بیشتر برای دستگاههای بزرگتر است تا دستگاههای کوچک ، که واقعاً فقط نیاز به تنظیم فونت و سایر موارد اساسی دارند.

اگر تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که کتابهای الکترونیکی را که قبلاً روی رایانه خود نشسته اید بخوانید ، به آسانی آنها را به پوشه “کتابها” در حافظه دستگاه بکشید. آن برگه چیزی است که با روشن کردن دستگاه مشاهده خواهید کرد و دسترسی به آن همیشه آسان است. یک فروشگاه داخلی وجود دارد که یک برگه کامل را اشغال می کند ، اگرچه در ایالات متحده در دسترس نیست-سپس یک برگه مدیر فایل برای روت کردن در فهرستها-و هر کدام یک برگه برای برنامه ها و تنظیمات شما.

برنامه ها یکی دیگر از شرایط سفارشی هستند: این یک دستگاه چینی است ، بدون نیاز به App Store معمولی تأیید شده گوگل ، هر آنچه که این روزها نامیده می شود ، ارائه می شود. در عوض ، فروشگاه مخصوص خود را با ده ها مورد استفاده از برنامه های خواندن ، از Pocket و GoodReader تا برنامه های Kobo و Kindle دارد. اما اینها اساساً جانبی هستند: به عنوان مثال ، برنامه Kindle چند ماه است. این دور از فاجعه است ، اما برای استفاده از دستگاه به صورت واقعی ، باید به میزان مشخصی از Boox و فروشگاه برنامه های پروکسی آن متعهد باشید.

البته ، می توانید خدمات Google Play را نیز در تنظیمات فعال کنید ، که فروشگاه رسمی را به ترکیب اضافه می کند. اما برای اکثر مردم این کار بسیار زیاد است. ما هر دو در انتخاب خوانندگان الکترونیکی خود خراب و محروم هستیم زیرا استفاده از آنها به طور کلی ساده و بسیار ساده است. کسی که با Android آشنا نیست ، با استفاده از این دستگاه و Kobo یا Kindle ، احتمالاً یکی از دومی را انتخاب می کند.

با این وجود ، این امکان برای کسانی که مایل به حرکت سریع هستند بسیار زیاد است. من به نوبه خود از شکل Poke 3 آنقدر خوشم می آید که برای استفاده از آن جرات هر سیستم عامل را دارم. علاوه بر این ، شما 99 time از وقت خود را صرف این چیزها در یک کتاب می کنید ، بنابراین تا زمانی که آن قسمت کار می کند ، بقیه فقط یک تکه روی کیک است.

نمای رابط تبلت با دست خط روی آن.

اعتبار تصویر: دوین کلدوی / TechCrunch

در مقیاس 6 اینچی ، همه اینها خیلی زیاد به نظر می رسد. اما در دستگاه های بزرگتر Boox ، انعطاف پذیری بیشتر منطقی به نظر می رسد. ایده نوت 2 (در حال حاضر 3) ، نوت ایر و مکس لومی این است که تقریباً تمام قابلیت های یک تبلت اندرویدی را با مزایای صفحه کاغذ الکترونیکی ارائه دهید. مسلماً این امر باعث می شود بازی های مسابقه ای چیزی غیر ابتدایی باشد ، اما می تواند برای افرادی که برای آنها بیشتر از iPad استفاده می شود جذاب باشد.

اگر اسناد زیادی را می خوانید ، انجام این کار روی صفحه نمایش تبلت روشن – یا در عین حال کم نور – بسیار مضحک است. صفحه کاغذ الکترونیکی برای انجام این کار بهتر است ، اما بهترین دستگاه برای آن ، reMarkable ، همچنین عمداً در آنچه می تواند انجام دهد بسیار محدود است ، زیرا کل فلسفه شرکت حول محور تمرکزبه بنابراین قطعاً افرادی هستند که قابلیت های یک دستگاه Android را با خوانایی یک دستگاه الکترونیکی می خواهند. یا به هر حال بوکس اینطور فکر می کند.

نوت 2 و مکس لومی به نظر می رسند: آنها تبلت های مشکی غیر قابل توجهی با ابعاد چشمگیر هستند و در کاوش های محدود من در زمینه سخت افزار آنها ، کیفیت ساخت عالی به نظر می رسید. Note Air ، باید گفت ، برعکس غیر قابل توجه است – در واقع ، وقتی آن را دیدم ، فکر کردم یک کلون از reMarkable 2 است!

نمای جانبی یک تبلت که مشخصات نازک و سطح فلزی آن را نشان می دهد.

اعتبار تصویر: دوین کلدوی / TechCrunch

این برداشت اول از نظر من بسیار سخاوتمندانه بود ، زیرا در حالی که این دو دارای عناصر طراحی قابل توجهی هستند ، در واقع کاملاً متفاوت هستند و امکانات بوکس در ایجاد دستگاه های دیگر باعث شده است که در اینجا از آنها شک و تردید داشته باشم. نقاشی آبی و نارنجی بزرگترین نیست ، اما به متمایز کردن آن کمک می کند و همه دستگاه ها (به ویژه هوا) نازک و خوب طراحی شده اند.

همه تبلت ها دارای چراغ جلو هستند و خوشحالم که می گویم شک و تردید من در مورد این که می توان با چنین صفحه نمایش های بزرگ انجام داد ، بی نیاز بود. به خوبی کار می کند و مانند Poke 3 ، نور هم در روشنایی و هم در دما قابل تنظیم است (هرچند کمی مبهم است).

کاغذ الکترونیکی رنگی هنوز کاملاً وجود ندارد

تبلت جوهر الکترونیکی Boox Nova3

اعتبار تصویر: دوین کلدوی

Nova3 Color دارای صفحه نمایش 7.8 اینچی با جدیدترین فناوری کاغذ الکترونیکی رنگی از E Ink است. من همیشه از امکانات این بخش از فناوری هیجان زده بودم ، اما صفحه های کاغذ الکترونیکی رنگی همیشه از کنتراست ضعیف ، سرعت پایین بازخوانی ، شبح و کاستی های دیگر رنج می بردند. در حالی که این آخرین تکرار تا حدودی به اصلاح آنها کمک می کند (و به روز رسانی نرم افزار کمک بیشتری کرد) ، اما متأسفانه هنوز یک مصالحه بیش از حد است.

سخت افزار مشابه سایر دستگاههای Boox است ، محکم و ساده. تفاوت همه در صفحه نمایش است که حتی وقتی دستگاه خاموش است رنگ آن نشان داده می شود. کاغذ الکترونیکی رنگی با ترکیب مهره های سیاه و سفید میکروسکوپی که تصاویر را با لایه ای از فیلترهای رنگی قابل تغییر ایجاد می کند ، کار می کند. این یکی ، مانند بقیه ، دارای نور جلو است و کمک زیادی به برجسته شدن این رنگ ها می کند ، زیرا بدون آن همه آنها بی صدا هستند.

هنوز مسئله شبح وجود دارد ، اگرچه اگر مثلاً یک کمیک می خوانید ، می توانید به راحتی آن را طوری تنظیم کنید که هر صفحه را تازه کند (فقط کسری از ثانیه طول می کشد) و مشکل برطرف شده است. انجام این کار با محتوای پویاتر مانند یک صفحه وب بسیار ساده است ، البته حرکت در وب بر روی خواننده الکترونیکی در حال حاضر چیزی جدید است.

صفحه نمایش رنگی کاغذ الکترونیکی اگر کنتراست نباشد هنوز فاقد اشباع است. اعتبار تصویر: دوین کلدوی

برای من بیشتر نگران کننده است کاهش کنتراست و کاهش م resolutionثر وضوح تصویر لایه رنگی. هنگامی که محتوای رنگی نشان داده می شود ، جلوه ای از صفحه نمایش مجزا روی آن وجود دارد ، نه مانند شبیه سازی معمولی LCD ، اما هنوز قابل مشاهده است. و هنگامی که محتوای مقیاس خاکستری دارید ، گاهی اوقات مویر و سایر الگوهای تداخل را در رنگ های متوسط ​​مشاهده می کنید.

کتابها کاملاً زیبا به نظر می رسند اما تقریباً به اندازه صفحه نمایش معمولی تک رنگ E Ink واضح نیستند. جلوه درب صفحه همیشه وجود دارد و کنتراست را کاهش می دهد. هنوز هم بسیار خواندنی است ، اما وقتی دستگاه های ارزان تر کار را بهتر انجام می دهند ، توجیه آن دشوار است.

متن در صفحه رنگی از وضوح کمتری برخوردار است و کنتراست بالاتری نسبت به صفحه تک رنگ دارد. اعتبار تصویر: دوین کلدوی

من از بوکس قدردانی می کنم که جدیدترین صفحه نمایش را از E Ink در دسترس قرار داده است ، و ممکن است برای برخی از افرادی که خواهان کمی بیشتر از DNA قرص در دستگاه خواننده الکترونیکی خود هستند مفید باشد (در این مرحله این دو دسته چندان متمایز نیستند). اما برای اکثر مردم رنگ به اندازه کافی اضافه نمی شود و مقدار زیادی از آن کم می شود.

آیا این همه ، یا کشیده بیش از حد نازک است؟

تا جایی که می توانم بگویم سیستم عامل در همه این موارد یکسان است ، اما در این دستگاه ها تمرکز بر روی تعاملی است نه فقط خواندن. Boox یک قلم Wacom مانند می سازد که می توان از آن برای نوشتن بر روی سطح این قرص های بزرگتر استفاده کرد و هدف خود را بسیار خوب انجام می دهد ، هرچند که در پاسخگویی یا دقت reMarkable نزدیک نیست.

با این وجود ، نتیجه نهایی هنگام ترسیم یا نوشتن یک نتیجه دلپذیر بود ، اگرچه سیستم عامل یک لحظه طول می کشد تا علائم را برطرف کند. من فکر کردم که برس مخصوصاً دارای درجه بندی خوبی است.

تبلت Boox در موارد دیگر مانند آنها (به عنوان مثال ، reMarkable ، تبلت کاغذ دیجیتال سونی منسوخ و تعداد انگشت شماری از دستگاه های دیگر) در مدیریت PDF است. دستگاه های Boox به شما امکان می دهند PDF ها را به آسانی هدایت کرده و علامت گذاری کنید ، و فایل های اصلی به سادگی با اضافه کردن doodle و یادداشت های شما ذخیره می شوند. اگرچه علامت گذاری یک سند به راحتی قابل تشخیص است ، اما برنامه کمی دست و پاگیر آن به اشتراک گذاری و مرتب سازی آنها را کمی کار سخت می کند. من روش ساده را ترجیح می دهم: فایل اصلی را اصلاح کنید (همیشه یک کپی در جایی وجود دارد) و آن را مستقیماً از دستگاه ایمیل کنید. ساده است!

علاوه بر خواننده و نوت بوک ، تعداد انگشت شماری از برنامه های موجود وجود دارد که هر کاربر تبلت ممکن است برای آنها مفید باشد. یک مرورگر وجود دارد که تقریباً همانطور که انتظار دارید کاربردی است-مبتنی بر Chromium است و به خوبی ظاهر می شود اما شبح وحشتناکی دارد. یک ضبط کننده صدا ، یک پخش کننده موسیقی ، یک تقویم … و البته شما می توانید موارد بیشتری را از فروشگاه های داخلی یا برنامه های Google بارگیری کنید. اگر می خواهید ، می توانید این دستگاه های کاملاً گرد را بسازید.

من کاملاً مطمئن نیستم که بازار این نوع تبلت های کاغذ الکترونیکی چقدر بزرگ است. اما من احساس می کنم این دستگاه ها چیزی جالب و منحصر به فرد ارائه می دهند ، حتی اگر آنها نیز … خوب ، به سختی می توان از این واقعیت دور شد که می توانید iPad را با نصف قیمت تبلت های بزرگتر Boox تهیه کنید و سپس بیشتر همین کار را انجام دهید. چیزها و موارد دیگر

این دستگاههای کاغذ الکترونیکی دارای کشش خاصی هستند ، اما اگر قصد دارید اسناد طولانی را بخوانید و علامت گذاری کنید ، به دلایل مختلف بهتر است این کار را در یکی از این موارد انجام دهید تا در iPad. با ترکیب Boox در ترکیب ، گزینه های بیشتری از همیشه وجود دارد ، و این قطعاً یک چیز خوب است.