رایت موتورهای الکتریکی 2 مگاواتی خود را برای هواپیماهای مسافربری آزمایش می کند-TechCrunch

درست مانند صنعت خودروسازی ، هوافضا به دنبال برق کشیدن است-اما پرواز با موتورهای باتری کار سختی نسبت به غلتاندن است. رایت یکی از استارتاپ هایی است که به دنبال تغییر ریاضیات و ایجاد پروازهای برقی در مقیاس های فراتر از هواپیماهای کوچک است-و موتور 2 مگاواتی آن می تواند اولین نسل هواپیماهای مسافربری برقی مقیاس بزرگ را تأمین کند.

اتومبیل های برقی موفقیت بزرگی را به اثبات رسانده اند ، اما آنها از این نظر برتری دارند که نیازی به تولید آسانسور کافی برای حفظ جرم خود در هوا ندارند. هواپیماهای الکتریکی با این معمای اساسی کنار گذاشته شده اند که وزن باتری های مورد نیاز برای پرواز در هر فاصله با مسافران داخل هواپیما به این معنی است که هواپیما برای پرواز در ابتدا بسیار سنگین است.

برای فرار از این معما ، مهمترین چیزی که باید بهبود یابد کارآیی است: چقدر نیروی محرکه می تواند در هر وات قدرت تولید شود. از آنجایی که کاهش جرم باتری ها یک فرآیند طولانی و کند است ، بهتر است از راه های دیگر نوآوری داشته باشید: مواد ، چارچوب هوا و البته موتور ، که در جت های سنتی یک احتراق داخلی عظیم ، بسیار سنگین و پیچیده است.

موتورهای الکتریکی به طور کلی سبک تر ، ساده تر و قابل اطمینان تر از موتورهای سوختی هستند ، اما برای دستیابی به پرواز باید به سطح مشخصی از کارایی برسید. از این گذشته ، اگر یک جت هزار گالن سوخت در ثانیه بسوزاند ، هواپیما نمی تواند مقدار مورد نیاز برای بلند شدن را نگه دارد. بنابراین ساختن موتورهای الکتریکی که بتوانند از همان مقدار انرژی ذخیره شده ، نیروی بیشتری تولید کنند ، به عهده شرکت هایی مانند رایت و H3x است.

در حالی که H3x روی هواپیماهای کوچکی متمرکز است که احتمالاً زودتر پرواز خواهند کرد ، جف انگلر ، بنیانگذار و مدیرعامل رایت توضیح داد که اگر می خواهید رد پای کربن هوافضا را بگیرید ، واقعاً باید به دنبال جت های مسافربری تجاری باشید – و رایت در حال برنامه ریزی است یکی خوشبختانه با وجود نام شرکت ، آنها نیازی به ساخت آن ندارند به طور کامل از ابتدا

“ما مفهوم بال ، بدنه یا هر چیزی شبیه آن را اختراع نمی کنیم. انگلر می گوید آنچه تغییر می کند این است که هواپیما چگونه به جلو حرکت می کند. او آن را به خودروهای برقی تشبیه کرد ، زیرا وقتی ماشین برقی می شوید بیشتر خودرو تغییر نمی کند ، عمدتاً قطعاتی که برای یک قرن به طور اصلی کار کرده اند. به هر حال ، ادغام یک سیستم محرکه جدید در یک هواپیما بی اهمیت نیست.

موتور رایت یک موتور 2 مگاواتی است که معادل 2700 اسب بخار قدرت دارد ، با بازدهی حدود 10 کیلووات بر کیلوگرم. انگلر می گوید: “این موتور قدرتمندترین موتور برای صنعت هوافضا الکتریکی با ضریب 2 است و بسیار سبک تر از هر چیزی است.”

او توضیح داد که این سبک از طراحی مجدد اولیه با استفاده از رویکرد آهنربای دائمی با “استراتژی گرمایی تهاجمی” ناشی می شود. ولتاژ بالاتر از آنچه معمولاً برای اهداف هوافضا استفاده می شود و یک سیستم عایق برای مطابقت با آن ، موتوری را قادر می سازد که به سطح قدرت و راندمان مورد نیاز برای قرار دادن یک هواپیمای بزرگ در پرواز برسد.

تصویر CG از هواپیما با استفاده از موتورهای رایت

اعتبار تصویر: رایت

رایت اطمینان حاصل می کند که موتورهای آن می توانند توسط هواپیماهای مجهز به کار گرفته شوند ، اما در حال کار بر روی هواپیمای خود با سازندگان قاب هواپیما است. این اولین هواپیما یک هیبرید الکتریکی خواهد بود که ترکیبی از پیشرانه سبک وزن و کارآمد با محدوده موتور سوخت مایع است. تکیه بر هیدروژن همه چیز را پیچیده می کند ، اما باعث می شود انتقال سریع تری به پروازهای الکتریکی انجام شود و میزان انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت کاهش یابد.

چندین موتور رایت به هر بال هواپیمای پیشنهادی متصل می شود که حداقل دو مزیت را به همراه دارد. اول ، افزونگی. هواپیماهایی با دو موتور بزرگ طوری طراحی شده اند که حتی در صورت خرابی یکی از آنها قادر به پرواز هستند. اگر شش یا هشت موتور دارید ، خرابی یکی تقریباً فاجعه آمیز نیست ، و در نتیجه هواپیما نیازی به حمل دو برابر بیشتر از موتور مورد نیاز شما ندارد. دوم ثبات و کاهش سر و صدا ناشی از داشتن موتورهای متعدد است که می توانند به صورت جداگانه یا هماهنگ برای کاهش ارتعاش و مقابله با تلاطم تنظیم شوند.

در حال حاضر موتور در آزمایش آزمایشگاهی در سطح دریا است و هنگامی که این آزمایش ها را پشت سر گذاشت (سال آینده برنامه زمان بندی شده است) در یک محفظه شبیه سازی ارتفاع اجرا می شود و سپس واقعاً در ارتفاع 40،000 پایی قرار می گیرد. این یک پروژه بلند مدت است ، اما کل صنعت یک شبه تغییر نمی کند.

انگلر بر شور و شوق و حمایتی که این شرکت از ناسا و ارتش دریافت کرده است تأکید کرد ، که هر دو پول نقد ، مواد و تخصص قابل توجهی را ارائه کرده اند. وقتی این ایده را مطرح کردم که موتور شرکت ممکن است در یک هواپیمای بدون سرنشین بمباران کننده به پایان برسد ، او گفت که به این احتمال حساس است ، اما آنچه او دیده است (و هدفش است) بسیار بیشتر با محموله های بی پایان وزارت دفاع است. و پروازهای پرسنلی به نظر می رسد ارتش یک آلاینده بزرگ است و آنها می خواهند آن را تغییر دهند – و همچنین میزان بودجه ای را که هر سال برای سوخت هزینه می کنند کاهش دهند.

انگلر می گوید: “به این فکر کنید که وقتی از پروانه به جت رفتیم همه چیز چگونه تغییر کرد.” “نحوه عملکرد هواپیما را دوباره تعریف کرد. این فناوری پیشرانه جدید امکان تغییر شکل کل صنعت را فراهم می کند. “