ربات های وجین لیزری کربن 30 میلیون دلار دیگر به دست می آورند

اگر من سرمایه‌گذاری هستم که امیدوار است رباتیک بعد از لجستیک به کجا برسد، به سه دسته کلیدی نگاه می‌کنم: ساخت‌وساز، مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی. همه هنوز در دوران طفولیت نسبی خود هستند و برای (به عقیده حقیر من) رشدی انفجاری آماده هستند. رباتیک Agtech در چند سال آینده یک مقوله به خصوص جالب خواهد بود، با توجه به اینکه John Deere با صدای بلند و تهاجمی وارد این مقوله با خرید استارت آپی شده است.

همچنین، مانند تدارکات و تدارکات، مزارع در حال حاضر مجموعه منحصر به فرد خود را از مسائل کارگری دارند. میانگین سنی یک کشاورز آمریکایی اواسط 50 سالگی است و زندگی یک کارگر مهاجر دشوار است و خطرات بهداشتی و ایمنی متعددی دارد.

Carbon Robotics، که برای اولین بار در آوریل 2021 از رادار ما عبور کرد، یکی از چندین شرکتی است که برای یک مکان در مزرعه رقابت می کنند. این شرکت موفقیت‌های اولیه‌ای را برای ربات‌های وجین‌کننده لیزری خود به دست آورده است که بر اساس مواد مطبوعاتی خود، «500 میلیون علف هرز در 40 محصول مختلف» را می‌کشند. این شرکت در مسیر تحویل LaserWeeder به 17 ایالت آمریکا و سه استان کانادا در سال 2023 است.

امروز صبح، شرکت مستقر در سیاتل یک سری C با دلار 30 میلیون دلاری را اعلام کرد. این مجموعه پس از یک دور B 27 میلیون دلاری در سال 2021، مجموع درآمد تا به امروز آن را به 67 میلیون دلار رساند. Sozo Ventures این دور را رهبری کرد که شامل Anthos Capital، Fuse Venture Capital، Ignition Partners، Liquid 2 و Voyager Capital نیز می شود.

پاول مایکسل، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، در مورد آخرین دور گفت: “این دور تامین مالی از ماموریت ما برای ارائه ابزارهای دقیق و مقرون به صرفه و کارآمد فناوری اطلاعات به کشاورزان حمایت می کند.” روش‌های سنتی وجین علف‌های هرز، از جمله وجین دستی و علف‌کش‌ها، گران، غیرقابل اعتماد هستند و به سلامت خاک آسیب می‌رسانند. LaserWeeder به طور منحصر به فردی به تمام این چالش ها رسیدگی می کند.

این پول صرف فروش، تسریع تولید و توسعه بین المللی خواهد شد. همچنین می بیند که سرمایه گذارانی از Sozo و Voyager به هیئت مدیره Carbon می پیوندند.