ردیاب های بازار ثانویه در حال رونق هستند

به همان اندازه خصوصی شرکت‌ها سعی می‌کنند از افزایش سرمایه در بازار فعلی اجتناب کنند، به‌طور قابل‌توجهی سخت‌تر شده است که بفهمیم واقعاً چه شرکت‌هایی ارزش دارند. اما بازاری که سنتی است زوج کمتر شفاف نسبت به سرمایه گذاری سرنخ هایی را ارائه می دهد.

بازار ثانویه، که در آن سرمایه‌گذاران می‌توانند سهام موجود در یک استارت‌آپ یا صندوق را بخرند و بفروشند، روش روان‌تری را برای بیان اینکه چگونه خریداران و فروشندگان در بین دورهای رسمی تامین مالی شرکت‌ها را ارزش‌گذاری می‌کنند، ارائه می‌دهد. ردیابی این معاملات به طور سنتی سخت تر از معاملات اولیه سرمایه گذاری خطرپذیر بود، زیرا به طور کلی اعلام نمی شوند، اما ناوگان جدیدی از استارت آپ ها بر روی آنها روشن می شوند.

در چند سال گذشته، استارت‌آپ‌های متعددی از جمله Caplight و Notice محصولاتی را راه‌اندازی کرده‌اند که هم معاملات ثانویه تکمیل‌شده و هم پیشنهادهای خریداران و فروشندگان را دنبال می‌کنند و به کاربران دیدگاهی در زمان واقعی از ارزش‌گذاری سرمایه‌گذاران برای شرکت‌ها ارائه می‌دهند. سایرین از جمله Birel و Hiive Markets به دنبال تسهیل تجارت سهام ثانویه هستند.

بنیانگذار و مدیرعامل Caplight، خاویر آوالوس، در اوایل سال جاری به TechCrunch+ گفت که از او الهام گرفته شده است که شرکت خود را بسازد، زیرا احساس می‌کند فقدان شفافیت در بازار مانع از آن می‌شود که سرمایه‌گذاران نهادی نتوانند به‌درستی از شرط‌بندی‌ها در فضا محافظت کنند یا به طور دقیق در برابر آن محافظت کنند. ریسک نزولی

تایسون هندریکسن گفت که Notice را در سال 2021 راه‌اندازی کرد زیرا احساس می‌کرد صنعتی که سال‌ها در آن به‌عنوان دلال کار می‌کرد به اندازه کافی برای همه ذینفعان زیربنایی که تحت تأثیر قرار می‌گرفت – به‌ویژه کارمندان شرکت با اختیار خرید سهام، در دسترس نبود.

او به TechCrunch+ گفت: «من حتی به عنوان یک کارگزار که هر روز فعال بود، از اینکه داده‌ها چقدر تکه تکه و مخدوش شده بودند، بسیار وحشت زده بودم. واقعاً سخت بود که بفهمم چه خبر است. این کار من بود. برای هر کس دیگری که نیم ساعت استراحت ناهار داشت و می خواست بفهمد که آیا می خواهد سهام خود را بفروشد یا نه، واقعاً سخت بود.