رقیب یکبار TikTok Byte دوباره به عنوان Clash راه اندازی می شود ، برنامه ای برای سازندگان ویدیو و طرفداران برتر آنها-TechCrunch

هنگامی که دولت ترامپ اعلام کرد که TikTok را در ایالات متحده ممنوع می کند ، تعدادی از برنامه های ویدیویی کوتاه کوتاه جایگزین شدند ، زیرا کاربران شرط خود را در مورد خروج احتمالی TikTok پرچین کردند. از جمله این برنامه ها Byte بود ، برنامه ای که توسط بنیانگذار Vine ، Dom Hofmann ، ایجاد شد و تنها در هفته اول از 1.3 میلیون بارگیری عبور کرد. اما هنگامی که ممنوعیت ترامپ برای TikTok شکست خورد ، Byte به رقیب Clash فروخت – اعترافاتی از این قبیل که حرکت TikTok را نمی توان شکست داد. در حال حاضر ، مالک جدید Clash دور دوم را آغاز می کند. در حال راه اندازی مجدد برنامه خود با “بهترین Byte” در زیر کاپوت در کنار مجموعه ای از ابزارهای ایجاد کننده برای کسب درآمد از طرفداران است.

این بار ، تمرکز بر غلبه بر TikTok نیست ، بلکه کار موازی در کنار آن است.

Clash توسط Brendon McNerney ، ستاره سابق Vine تاسیس شد که در یک مرحله با استفاده از این برنامه در حال حاضر بسته به بیش از 700،000 دنبال کننده ، اجتماعی خود را افزایش داد. مک نرنی معتقد است که می تواند به عنوان فردی که مستقیماً در فضای خالق فعالیت می کند ، دیدگاه منحصر به فردی در زمینه کسب درآمد از خالق ارائه دهد – چیزی که حتی برنامه های برجسته هنوز هم می توانند با آن دست و پنجه نرم کنند.

فرض جدید بازسازی Clash این است که می تواند به سازندگان کمک کند قوی ترین و وفادارترین طرفداران خود را بشناسند ، درگیر کنند و از آنها کسب درآمد کنند.

برای انجام این کار ، کلش مجموعه ای از ابزارها را برای سازندگان و طرفداران آنها معرفی می کند ، از جمله یک مکانیزم راهنمایی مجازی به نام Drops (نباید با قطره محصولات ، رایج در تجارت الکترونیک اشتباه گرفته شود) و یک سیستم پیام رسانی سفارشی به نام Fanmail ، برای شروع.

اعتبار تصویر: برخورد

ایده این است که سازندگان می توانند با استفاده از پلتفرم های بزرگتر مانند Instagram ، TikTok یا YouTube ، طرفداران کلی خود را افزایش دهند ، جایی که می توانند از طریق روش های مختلف ، مانند تقسیم درآمد تبلیغات ، حمایت های تجاری و سایر روشهای مستقیم تر ، در صورت وجود ، مانند راهنمایی و راهنمایی اشتراک ها در همین حال ، Clash می تواند به عنوان پشتیبان طرفداران باشد که بیشتر در سفر خالق سرمایه گذاری کرده اند – مانند کسانی که مایل به کمک به تأمین آثار یک خالق هستند ، مانند Patreon ، یا کسانی که خواهان رابطه نزدیکتر با سازندگان مورد علاقه خود هستند. در غیر این صورت بتواند در جای دیگری به دست آورد.

مک نرنی می گوید سیستم عامل های بزرگ ، مانند TikTok ، می توانند پتانسیل درآمد سازندگان را محدود کنند.

“TikTok یک دستگاه ویروسی است. او فقط هر روز خالقان جدیدی ایجاد می کند – این مسئله به این دلیل است که فقط تعداد زیادی تبلیغات وجود دارد … فقط این تعداد دلار در Creator Fund وجود دارد. “

بنیانگذار از آنچه در صنایع دیگر خوب کار می کرد ، مانند Twitch با محتوای زنده ، OnlyFans برای محتوای بزرگسالان و Patreon برای کارهای بیشتر پروژه ای ، مانند پادکست ها ، الهام گرفت.

اعتبار تصویر: برخورد

“چیزی که واقعاً از بین رفت این بود که در سال 2019 ، من دیدم که سازندگان پیوندهای Venmo خود را در بیوگرافی خود ارسال می کنند. مک نرنی می گوید: “این یک لحظه خراش بود”. او شروع به فکر كردن در مورد چگونگی تبدیل این سیستمهای پیوندی به بیو به محصول بیشتر كرد. “و بنابراین ما واقعاً از این س startedال شروع کردیم … اگر Patreon در حال حاضر ساخته می شد ، چگونه به نظر می رسید؟ و سپس: چگونه می توانیم آنچه را که خوب می دانیم-که ویدئوی کوتاه است ، انجام دهیم؟ ” او ادامه می دهد. “ما واقعاً می خواستیم یک پلت فرم ویدئویی کوتاه ایجاد کنیم ، جایی که ویدیو فقط رسانه بود ، اما تمام هدف این پلتفرم حمایت از سازندگان مورد علاقه شما و برقراری ارتباط با طرفداران شما بود.”

نسخه بتا اولیه Clash تابستان گذشته در فروشگاه App عرضه شد. به زودی ، تیم دریافت که سازندگان می خواهند از آن به عنوان مکانی معتبرتر برای تعامل با طرفداران خارج از سکوهای بزرگتر استفاده کنند. سازندگان می خواستند محتوایی را ایجاد کنند که به طور خاص برای 10 تا 15 درصد از طرفداران خود طراحی شده است-افرادی که قبلاً به طرق دیگر از آنها حمایت می کردند ، برای مثال خرید کالاهای خود.

این منجر به راه اندازی اولین محصول Clash ، Fanmail شد ، که در آن طرفداران می توانستند هزینه ای برای ارسال پیام های شخصی به سازندگان برتر ، که آنها را می شناسند و مستقیماً پاسخ می دهند ، پرداخت کنند.

همچنین Drops ، یک کالای دیجیتالی خریداری شده از App Store است که طرفداران می توانند به عنوان قدردانی یا برای دسترسی به ارسال Fanmail از آن استفاده کنند.

اعتبار تصویر: برخورد

Clash می گوید که سازندگان می توانند Drops را با 2500 (یا 25 دلار) پس انداز کنند. این یک آستانه پایین تر از برخی از سیستم عامل های سازنده ، مانند Twitch است ، که در آن شما باید 100 دلار درآمد داشته باشید تا بتوانید پول خود را نقد کنید. کلش می گوید که شبکه خود را با هدیه صدها قطره به کاربران جدید ، به صورت رایگان ، قطع می کند. و در حال حاضر ، کلش از این فروش خودداری نخواهد کرد – به این معنی که سازندگان 100 of از درآمد Drop هایی را که دریافت می کنند ، حفظ می کنند. (این شرکت هنوز تصمیم نگرفته است که زمان تبلیغاتی سال آینده چند درصد طول خواهد کشید.)

مک نرنی تصور می کند که چگونه می توان از Clash در مراحل اولیه ایجاد و برنامه ریزی محتوا استفاده کرد ، که باعث می شود به جای یک رقیب مستقیم ، با پلتفرم های بزرگتر مانند TikTok همزیستی بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال ، یکی از سازندگان راه اندازی Clash ، Yasmine Sahid ، که فیلم های کمدی را در TikTok می سازد ، از Clash برای تأمین هزینه دیگر علاقه خود استفاده می کند: موسیقی. او در حال ساخت اولین موزیک ویدئوی خود با حمایت طرفداران Clash است که از طریق Drop های خود به آن کمک مالی می کنند. و با تولید ویدئو ، این طرفداران به محتوای پشت صحنه و سایر نگاه های زیرکانه دسترسی پیدا می کنند.

به علاوه ، او استدلال می کند ، ممکن است نوآوری هایی در زمینه کسب درآمد از خالق در خارج از پلتفرم های بزرگتر صورت گیرد.

“من فکر می کنم بزرگترین مسئله زمان است [these large platforms] این ابزارها را آزمایش می کنند ، به آنها تمایل ندارند. در پایان روز ، درآمد آنها 98 ، 99 from از درآمد تبلیغات است. ” “مدلی که آنها خود را متمایل به آن می بینند ، فقط بر چسباندن کره چشم به صفحه تمرکز دارد. در حالی که آنها الگوریتم های خود را بهبود می بخشند – آنها می خواهند مردم مشاهده کنند – ما در واقع می خواهیم مردم درگیر شوند. “

اعتبار تصویر: برخورد

هنگام راه اندازی ، برنامه Clash برای مدیریت مقیاس آینده و پشتیبانی از ابزارهای درآمدزایی بازسازی شده است. در همین حال ، Clash شامل مواردی است که تیم در مورد Byte دوست داشت ، از جمله نحوه کار دوربین Byte ، دوربین درون برنامه و صفحه Discovery برنامه. شباهت های دیگری نیز بین طراحی Byte و برنامه جدید وجود دارد.

و در حالی که Clash هنگامی که دوباره در سایت Byte در فروشگاه برنامه ها راه اندازی می شود ، به پایگاه کاربر ثبت شده 5 میلیون Byte دسترسی پیدا می کند ، اما قصد دارد از خالقان مختلف پشتیبانی کند – نه فقط ژنرال جوان Z’ers که قبلاً سعی می کرد “قلدری کند” هزاره ها ”از برنامه اصلی Byte.

در کوتاه مدت ، کلش قصد دارد چیزی را تحت عنوان “امتیاز طرفداران” بر اساس مشارکت آنها در برنامه ، از جمله ورود به چت و نظر دادن در مورد فیلم ها ، اضافه کند. این شرکت قصد دارد این ویژگی را بلافاصله پس از عرضه عمومی منتشر کند.

البته ، حتی به عنوان بستری برای وفادارترین طرفداران ، Clash رقابت خود را بین استارتاپ ها و فناوری های بزرگ خواهد داشت. توییتر Super Follow را برای ارائه به سازندگان ایجاد کرده است در حالی که اینستاگرام در روزهای اخیر در حال کار روی محصول اشتراک طرفداران خود است.

CJ که توسط PJ Leimgruber ، که قبلاً آژانس تأثیرگذار NeoReach را تأسیس کرده بود ، تاسیس شد ، Clash مستقر در LA اکنون یک تیم 17 نفره تمام وقت است. بسیاری از کارکنان اولیه دارای زمینه هایی در زمینه های اجتماعی و سازندگان هستند ، از جمله Facebook ، TikTok ، Vine ، Snap ، Twitter ، Google ، Pinterest و Cameo. کارین اسپنسر ، سرپرست Creator Development ، Vine’s/Twitter ، همچنین مشاور خالق Clash است. Dom Hoffman ، بنیانگذار Byte و Vine همچنان مشاور است.

قبل از راه اندازی مجدد ، Clash 9.1 میلیون دلار سرمایه در سه دور جمع آوری کرد. آخرین مورد ، دور جدیدی بود که توسط صندوق جدید آلکسیس اوهانیان ، بنیانگذار Reddit ، Seven Seven Six ، رهبری شد. سرمایه گذاران دیگر Clash شامل M13 Ventures ، Plug and Play ، ACME Capital و فرشتگان Jesse Leimgruber (بنیانگذار NeoReach) و بازیکنان NBA ، Austin Rivers و Seth Curry هستند.

Clash امروز تحت فهرست Byte در App Store و Google Play دوباره راه اندازی می شود.