روباتاکسی های کروز در حال حاضر در همه جا، به یکباره در سانفرانسیسکو (برای کارمندان) کار می کنند.

کایل وگت، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل کروز، روز سه شنبه گفت که ناوگان رباتاکسی این شرکت در حال حاضر 24 ساعته در سراسر سانفرانسیسکو کار می کند. و اگر کارمند هستید، می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

این نقطه عطف عملیاتی یک دهه از زمانی است که وگت و دن کان شرکت کروز را تأسیس کردند که توسط جنرال موتورز در سال 2016 خریداری شد.

مانند نسخه های قبلی خود، Cruise ابتدا این سرویس جدید توسعه یافته را قبل از باز کردن آن برای به اصطلاح “کاربران قدرتمند” خود و سپس عموم مردم در دسترس کارمندان قرار می دهد.

امروز، خدمات عمومی کروز از ساعت 10 شب تا 5 صبح در محله های شمال غربی سانفرانسیسکو کار می کند. کاربران قدرتمند، نام بالاتری که به سواران عمومی داده می‌شود که به طور منظم به کروز بازخورد می‌دهند، منطقه خدمات گسترده‌ای در شب دارند و همچنین می‌توانند از رباتاکسی در روز استفاده کنند.

در نهایت، این سرویس 24 ساعته، هر جا بروید در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. کروز به اشتراک گذاشت که چه زمانی خواهد بود.

نقشه روباتاکسی کروز در آوریل 2023

اعتبار تصویر: کروز

در یک موضوع در توییتروگت گفت که عملیات روباتاکسی در سانفرانسیسکو «به آزمونی برای دوام کسب و کار تبدیل شده است. اگر بتواند در اینجا کار کند، شکی نیست که می تواند تقریباً در همه جا کار کند.»

وی افزود: به زودی عملیات کامل در شهرهای دیگر افتتاح خواهد شد.

او در توییتر نوشت: «قابلیت‌ها و سیستم‌های یادگیری ماشینی که ما برای مدیریت کارها در SF ساخته‌ایم، خود را در بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان ثابت کرده‌اند.

قابل ذکر است، سیستم خودران در روباتاکسی کروز، یک نسخه خودکار از شورت بولت تمام الکتریکی، همان سیستمی است که در کروز اورجین سفارشی ساخته شده است. Cruise Origin که برای اولین بار به عنوان نمونه اولیه در ژانویه 2020 رونمایی شد، اکنون در خیابان های عمومی در آستین قرار دارد. در حال حاضر، Cruise Origin به صورت دستی برای نقشه‌برداری از خیابان‌ها هدایت می‌شود تا برای آزمایش خودران در اواخر سال جاری آماده شود.

روز سه‌شنبه، مری بارا، رئیس و مدیر عامل جنرال موتورز گفت که این خودروساز تا پایان سال 2023 تولید دو خودروی برقی پرفروش خود را متوقف می‌کند: Chevy Bolt و برادر بزرگترش، Bolt EUV.

جنرال موتورز بعداً به TechCrunch تأیید کرد که تولید نسخه مستقل Chevy Bolt را نیز در پایان سال متوقف خواهد کرد. این بدان معناست که کروز در نهایت باید این وسایل نقلیه را کنار بگذارد. اگرچه به نظر نمی رسد به این زودی ها اتفاق بیفتد.

به گفته این شرکت، کروز همچنان در حال افزایش ناوگان Chevy Bolt AV خود است زیرا منطقه خدمات خود را در سانفرانسیسکو، آستین و فینیکس و در نهایت شهرهای جدید گسترش می دهد.

طبق گزارش کروز، از سه ماهه گذشته، ناوگان بدون راننده این شرکت 86 درصد افزایش یافته است و از 130 به 242 دستگاه AV که به طور همزمان کار می کنند، رسیده است. و حتی زمانی که کروز شروع به معرفی Origin می کند، بولت های بیشتری به ناوگان می پیوندند.

کروز گفت در چند هفته آینده آزمایش مسیر ثابت Origin را در جاده های عمومی آستین آغاز خواهد کرد. این شرکت به ارائه خدمات عمومی سواری خود با Bolts ادامه می دهد و در نهایت Origins را هم برای سواری و هم برای تحویل در کنار آن معرفی می کند.