رگولاتورهای بریتانیا می توانند در مورد موانع حمل و نقل ابری درست باشند

اما تنظیم تفاوت های فنی ممکن است سخت تر باشد

دیده بان ارتباطات بریتانیا گروه Ofcon هفته گذشته گزارش داد که در حال بررسی فروشندگان زیرساخت های ابری – با توجه خاص به آمازون و مایکروسافت – به دلیل دشوار کردن انتقال بارهای کاری از ابرهای عمومی است. این یک سوال قانونی در مورد موانع حمل و نقل ایجاد کرد.

این گزارش به طور خاص به سه چیز اشاره می‌کند که آفکان باید بررسی کند: هزینه‌های خروج، پرداخت‌هایی که این شرکت‌ها زمانی که مشتریان می‌خواهند داده‌ها را از پلتفرم‌هایشان منتقل کنند، دریافت می‌کنند. محدودیت های کلی در قابلیت همکاری و قابلیت حمل؛ و تخفیف هایی که برای نگه داشتن شرکت هایی با حجم کاری زیاد در پلتفرم های خود استفاده می کنند.

آفکان در حال بررسی این موضوع است که آیا فروشندگان ابری، به ویژه بزرگ‌ترین‌ها، عمداً موانعی را ایجاد کرده‌اند تا مشتریان را از تغییر فروشنده بازدارند و به مشتریان پس از تعهد به فروشنده‌ای خاص، گزینه‌های کمتری را ارائه دهند. این می تواند رقبای کوچکتر را در یک نقطه ضعف مشخص قرار دهد.

آفکان معمولاً به مسائل مصرف کننده مانند هزینه پهنای باند نگاه می کند، اما محاسبات ابری را به عنوان یک ابزار عمومی می بیند که در آن قیمت گذاری تأثیر مستقیمی بر مشاغل بریتانیا دارد. این تحقیق نشان می‌دهد که مقامات بریتانیا تلاشی احتمالاً عمدی از سوی این شرکت‌ها برای نگه‌داشتن مشتریان خود در جمع می‌بینند.

البته، هر شرکتی می خواهد مشتریان خود را از سرگردانی دور نگه دارد. این به خودی خود لزوماً یک مشکل نیست، اما اگر این شرکت‌ها سیستم‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند تا تغییر را برای مشتریان دشوار کنند، این موضوع برای گروه‌هایی مانند Ofcon تبدیل می‌شود. شایان ذکر است که کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نیز ماه گذشته تحقیقی را در مورد فروشندگان ابر عمومی اعلام کرد و خواستار اظهار نظر عمومی در مورد قدرت بازار و خطرات امنیتی شد. این اتحادیه به اتحادیه اروپا می‌پیوندد که سال گذشته تحقیقاتی را درباره مایکروسافت آغاز کرد.

وقتی از مایکروسافت و آمازون در مورد این گزارش پرسیدیم، هر دو گفتند که با آفکان کار می کنند و متعهد به بازار رقابتی در بریتانیا هستند، بله، همه چیز خوب و خوب است و دقیقاً همان چیزی است که شما از فروشندگان انتظار دارید، اما آیا این گروه ها در حال بررسی هستند. رفتار ضد رقابتی نکته ای دارد؟