رگولاتورها بانک First Republic را می بندند، JPMorgan به عنوان خریدار دارایی ها و سپرده های 330 میلیارد دلاری، FDIC در قلاب به قیمت 13 میلیارد دلار نامیده می شود.

اولین بانک ریپابلیک، در آستانه سقوط در هفته های پس از بحران بانک سیلیکون ولی، سرانجام سقوط کرد، اما با حل و فصل نسبتاً سریع به فصل بعدی خود: امروز FDIC اعلام کرد که توسط وزارت کالیفرنیا بسته شده است. حفاظت مالی و نوآوری، که FDIC به عنوان گیرنده منصوب شد و FDIC دارایی ها را به JPMorgan خواهد فروخت.

مجموع دارایی ها و سپرده های آن بیش از 330 میلیارد دلار است.

به طور خاص، «برای محافظت از سپرده‌گذاران، FDIC در حال منعقد کردن یک قرارداد خرید و فرض با بانک جی‌پی مورگان چیس، انجمن ملی، کلمبوس، اوهایو است تا تمام سپرده‌ها و اساساً تمام دارایی‌های First Republic Bank را در اختیار بگیرد».

FDIC همچنین تأیید کرد که سپرده‌ها توسط FDIC با هزینه تخمینی حدود 13 میلیارد دلار برای صندوق بیمه آن بیمه خواهد شد.

این معامله دارایی های 229.1 میلیارد دلاری و 103.9 میلیارد دلاری کل سپرده ها را پوشش می دهد. JPMorgan تمام دارایی ها و سپرده ها را به همراه 84 دفتر در هشت ایالت خریداری می کند و تمام سپرده گذاران FRB اکنون مشتریان JPMorgan Chase هستند. این خبر پس از چندین روز گمانه زنی مبنی بر سقوط FRB منتشر می شود و سهام را به مارپیچ مرگ می فرستد. JPMorgan، همراه با PNC، از جمله بانک هایی بودند که در آخر هفته پیشنهادات خود را ارائه کردند. FDIC این فرآیند را “بسیار رقابتی” نامید.

FDIC مجبور شده است با درام و انتقادات خود روبرو شود – برخی سقوط SVB را به گردن تنظیم کننده های ایالات متحده می اندازند که قبل از اینکه خیلی دیر شود سریع یا قاطعانه عمل نکرده باشند – و بنابراین این یک حرکت نسبتاً سریع از سوی آن بود. تخمین می‌زند که هزینه صندوق بیمه سپرده‌اش حدود 13 میلیارد دلار خواهد بود – هزینه نهایی زمانی تعیین می‌شود که دریافت آن متوقف شود.

علاوه بر این معامله، FDIC و JPMorgan Chase Bank، انجمن ملی، “همچنین در حال وارد کردن یک تراکنش با سهم ضرر در وام های خانوادگی، مسکونی و تجاری که از بانک First Republic سابق خریداری کرده است، با FDIC به عنوان گیرنده و بانک جی‌پی مورگان چیس، انجمن ملی، “در زیان‌ها و بازیابی احتمالی وام‌های تحت پوشش توافقنامه سهم ضرر سهیم خواهد بود.” معلوم نیست ارزش آن جنبه از معامله چیست.