رگولاتور ضد انحصار بریتانیا برای بررسی بازار پخش موسیقی – TechCrunch

ناظر ضدتراست انگلستان بازار جریان موسیقی را از نزدیک بررسی خواهد کرد.

امروز سازمان رقابت و بازار (CMA) اعلام کرد که در اسرع وقت مطالعه بازار پخش موسیقی را انجام می دهد ، زیرا آخرین کار خود با هدف گسترش رقابت در بازارهای دیجیتال است.

از مطالعات بازار برای شناسایی مسائل مربوط به رقابت و مصرف کنندگان استفاده می کند – و در صورت لزوم ، نحوه برخورد بهینه با مشکلات را بررسی می کند.

اگر CMA تصمیم بگیرد که باید وارد عمل شود و اقدامات اصلاحی را اعمال کند ، این توسعه می تواند پیامدهایی برای نحوه فعالیت فروشگاه های برنامه تلفن همراه و غول های پخش موسیقی مانند Apple Music و Spotify در بریتانیا داشته باشد.

محدوده دقیق مطالعه هنوز مشخص نشده است ، اما تنظیم کننده در نامه ای به نمایندگان مجلس گفته است که کار را در اولویت قرار می دهد – نوشتن:

“در 13 اکتبر ، هیئت مدیره پیشنهادات اولیه برای انجام پروژه ای در زمینه پخش موسیقی را بررسی کرد. آنها موافقت کردند که کار در این زمینه با اصول اولویت بندی CMA مطابقت دارد و این از یک هدف استراتژیک CMA برای تقویت رقابت م effectiveثر در بازارهای دیجیتالی پشتیبانی می کند و اطمینان حاصل می کند که آنها به گونه ای عمل می کنند که نوآوری و علاقه مصرف کننده را ارتقا می بخشد. بر این اساس ، هیئت مدیره موافقت کرد که در پیشبرد مطالعه بازار شایستگی وجود دارد. آنها همچنین با توجه به نگرانی هایی که به طور جمعی بیان کرده اید ، موافقت کردند که این کار باید در اولویت قرار گیرد: یعنی ، این مطالعه بعدی بازار است که CMA راه اندازی می کند. کارکنان CMA اکنون کارهای بیشتر و دقیق تری را برای اصلاح و گستردگی این پروژه اولویت بندی می کنند. این امر مجدداً توسط هیئت مدیره مورد بررسی قرار می گیرد تا بتواند در اسرع وقت به طور رسمی مطالعه بازار را آغاز کند. “

این اقدام در پی گزارش یک کمیته پارلمانی در تابستان امسال صورت گرفت که نگرانی ها را در مورد اقتصاد بازار پخش موسیقی پخش کرد – مانند تسلط احتمالی برچسب های اصلی موسیقی و پتانسیل توافق نامه های قراردادی بین آنها و خدمات پخش که می تواند نوآوری را خفه کند.

ماه گذشته ، دولت در پاسخ به گزارش کمیته منتخب DCMS ، از CMA درخواست کرد تا اقتصاد بازار را بررسی کند تا نگرانی های مربوط به شفافیت و انصاف را بررسی کند.

آندره آ کوسلی ، مدیرعامل CMA ، امروز در بیانیه ای گفت: “انگلستان با موسیقی رابطه عاشقانه دارد و خانه بسیاری از محبوب ترین هنرمندان جهان است. ما می خواهیم تمام تلاش خود را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که این بخش رقابتی ، پررونق و در جهت منافع دوستداران موسیقی است.

“در دهه گذشته ، صنعت موسیقی تقریباً غیرقابل تشخیص تکامل یافته است ، به طوری که در حال حاضر بیش از 80 of از کل موسیقی های گوش داده شده در این کشور جریان دارد. یک مطالعه بازار به ما در درک این تغییرات اساسی و ایجاد دیدگاه در مورد اینکه آیا رقابت در این بخش به خوبی کار می کند یا باید اقدامات بیشتری انجام شود کمک می کند. “

CMA در حال ایجاد پایگاه دانش خود در مورد همه چیز دیجیتالی است و قرار است نقش گسترده ای در نظارت بر حوزه دیجیتال داشته باشد زیرا دولت در حال اصلاح قوانین رقابت دیجیتال برای پاسخ به نگرانی ها در مورد تاثیر غول های فناوری است.

در حال حاضر یک واحد بازارهای دیجیتال در داخل رگولاتور ایجاد شده است – در انتظار قانون برای ایجاد اختیارات کامل آن. اما CMA روی دستان خود ننشسته و منتظر تصویب اصلاحات از سوی دولت نیست.

این شرکت قبلاً مطالعه ای در مورد بازار تبلیغات آنلاین انجام داده است – که منجر به ایجاد نگرانی های زیادی شد که به نظر می رسد دولت را تغییر شکل می دهد تا قوانین رقابت دیجیتال بریتانیا را آگاه سازد.

این شرکت همچنین وارد عمل شده و برنامه های گوگل را برای حذف کوکی های ردیابی شخص ثالث محدود کرده است – تعهداتی از غول فناوری در مورد نحوه عملکرد برنامه جایگزین “Privacy Sandbox” به دست آورد. این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

در اوایل سال جاری CMA همچنین مطالعه بازار تسلط اپل و گوگل بر اکوسیستم تلفن همراه را آغاز کرد. و App Store اپل به طور همزمان تحت بررسی تنظیم کننده است.

در زمینه پخش موسیقی ، تنظیم کننده های اتحادیه اروپا کمی جلوتر از همتایان خود در بریتانیا هستند – در آوریل ، کمیسیون رقابت ، اپل را متهم به نقض ضد تراست مربوط به رقابت در بازار خدمات پخش موسیقی کرد.

رقیب پخش موسیقی اروپایی ، Spotify ، مدتهاست از “ناعادلانه بودن” T & C های اپل شکایت کرده است ، اگرچه مارگارته وستاگر ، رئیس رقابت اتحادیه اروپا ، ادعا می کند که پرونده آن مربوط به Spotify نیست – بلکه می گوید شرایطی است که اپل به همه ارائه دهندگان پخش موسیقی تحمیل می کند. که سعی می کنند از طریق App Store خود به مشتریان دسترسی پیدا کنند.

از آنجا که اتحادیه اروپا نگرانی ها را مشخص کرده است ، شرط نسبتاً مطمئنی است ، مطالعه بازار CMA نیز مسائلی را پیدا خواهد کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

اما باید منتظر ماند و دید که تنظیم کننده بریتانیا در صورت بروز مشکل – با طیف وسیعی از نتایج احتمالی موجود ، مانند توصیه به دولت برای تغییر مقررات یا سیاست های عمومی ، چه چیزی را پیشنهاد می کند. تشویق مشاغل مربوطه به خود نظم دهی ؛ انجام اقدامات مربوط به مصرف کننده یا قانون رقابت علیه شرکت ها ؛ و یا آغاز تحقیقات عمیق تر بازار.