زمستان web3 به این زودی ها آب نمی شود

چیزی شبیه ققنوس وجود دارد در مورد دنیای کریپتو مهم نیست که اوج ها چقدر بالا، یا پایین ترین سطح های بعدی چقدر هستند، علاقه مندان به بلاک چین، بنیانگذاران و سرمایه گذاران مطمئن هستند که بخش مورد علاقه آنها دوباره رشد خواهد کرد. شما باید آن را به آنها بدهید: همیشه محدود شده است.

ما شاهد این بودیم که پس از رونق عرضه اولیه سکه (ICO) رخ داد، به عنوان مثال، زمانی که NFTs و DeFi شروع به کار کردند، و به پیشبرد دنیای استارتاپ و توکن web3 به ارتفاعات جدید کمک کردند.

امروز، در حال بررسی نشانه‌های حیاتی وب 3 هستیم، زیرا این بخش در تلاش است تا با چاله‌ای که توسط توکن‌های بزرگ، بلاک چین‌ها و پروژه‌های استارت‌آپ به زمین بازمی‌گردند پس از سال 2021 به زمین بازگردند. برای این.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


متأسفانه، به این زودی ها احیای مجدد وجود نخواهد داشت. از خوانش اولیه داده‌های ماه گذشته، می‌توانیم نتیجه بگیریم که زمستان کریپتوهای کنونی از آب شدن فاصله زیادی دارد – حتی ممکن است سردتر هم شود. بیایید حفاری کنیم.

رونق به سقوط؟

داده های Crunchbase تصویری تلخ از سرمایه گذاری در وب 3، کریپتو و استارت آپ های بلاک چین را ترسیم می کند.

بر اساس ردیاب وب 3 شرکت، شرکت‌های این بخش مجموعاً 1.2 میلیارد دلار سرمایه VC در آوریل و می سال جاری جذب کردند. هنوز یک ماه از این سه ماهه باقی مانده است، اما انتظار معجزه بیهوده است: با نرخ فعلی، مجموع سه ماهه دوم به 1.8 میلیارد دلار خواهد رسید که کمتر از 2 میلیارد دلاری است که استارت آپ های وب 3 در سه ماهه اول 2023 جمع آوری کردند.

آن 2 میلیارد دلار هم چیزی برای نوشتن نبود. اگرچه سه ماهه اول 2023 برای شرکت های وب 3 کمی بهتر از اعداد سه ماهه سال 2020 بود، اما تقریباً پنج برابر کمتر از سه ماهه اول 2022 (10.8 میلیارد دلار) بود.