سازمان دیده بان SpaceX اولین ماموریت غیرنظامی Inspiration4 را به صورت زنده به فضا پرتاب کند-TechCrunch

https://www.youtube.com/watch؟v=3pv01sSq44w

پس از ماه ها تبلیغات ، حراج NFT و حتی یک سری مستند Netflix ، سرانجام اینجا آمد: خدمه چهار نفره Inspiration4 به فضا می روند.

تفاوت این پرتاب با سایر مواردی که قبل از آن انجام شده بود چیست؟ هیچ یک از چهار سرنشین هواپیما فضانورد نیستند. این مأموریت اولین بار است که خدمه ای غیرنظامی به فضا پرواز می کنند. بیایید با آنها ملاقات کنیم:

  • جارد ایزاکمن ، میلیاردر 38 ساله ، ثروتش از شرکت پردازش پرداخت Shift4 Payments ، که در تابستان سال گذشته علنی شد. او فرمانده ماموریت است.
  • سیان پروکتر ، استاد کالج جامعه و دارای دکترای آموزش علوم. پروکتر یکی از 47 نامزد نهایی ناسا برای کلاس فضانوردان 2009 بود ، اگرچه او یکی از نه نفری نبود که در نهایت برای پیوستن به آژانس انتخاب شد. او خلبان Inspiration4 خواهد بود ، اولین زن سیاه پوست که خلبان سفینه فضایی است. او 51 ساله است
  • Hayley Arceneaux ، دستیار پزشک 29 ساله در بیمارستان تحقیقاتی سنت جود و بازمانده از سرطان دوران کودکی. او افسر بهداشت خدمه خواهد بود.
  • کریستوفر سمبروسکی ، مهندس داده لاکهید مارتین ، مشاور سابق اردوگاه در کمپ فضایی. این مرد 42 ساله به عنوان متخصص ماموریت فعالیت می کند.

خدمه در حال پرواز در مدار داخل کپسول SpaceX Crew Dragon هستند که از موشک Falcon 9 پرتاب می شود. آنها سه روز به دور زمین پرواز می کنند تا در اقیانوس اطلس در سواحل فلوریدا پاشیده شوند.

کانال یوتیوب SpaceX میزبان پخش زنده راه اندازی از ساعت 15:45 بعد از ظهر به وقت EST است و پنجره راه اندازی پنج ساعته در ساعت 8:02 بعد از ظهر ESTبه از روز یکشنبه ، Inspiration4 گفت که شرایط آب و هوایی در مرکز فضایی کندی 70 درصد مطلوب به نظر می رسد. همچنین پنجره راه اندازی پشتیبان در همان روز در روز بعد باز می شود.